Witam,
W ostatnim czasie zauważam różne przypadłości w O1 1.9TDI Tour 110KM.
1. Brak mocy i świst. Rura łącząca turbo z intercoolerem rozłącza się w miejscu polaczenia gumowej rury z plastikową. Jest tam spinka metalowa a na rurze jest oring.
Wymieniłem oring, połączyłem, moc wróciła, lecz po kilkudziesięciu km rura znowu rozłączyło a oring przerwany.
2. Falujące wolne obroty od 900-1100
Komputer pokazał błąd
17664 / P1256 - Obwód temperatury płynu chłodzącego silnika (G62): otwarty / zwarty do +
Opis usterki potwierdza się z objawami:
-Diesel: wskazaniem jest ekstremalnie długi czas palenia się wskaźnika świecenia.
-Po uruchomieniu silnika, gdy silnik jest ciepły, obroty jałowe wynoszą natychmiast 1200 - 3000 obrotów na minutę.
-Obroty na biegu jałowym są nieregularne.
-Przy wszystkich temperaturach silnika obroty jałowe wahają się miedzy 900 a 1000 obr / min.
-Złe przyspieszenie podczas rozgrzewania.
Możliwe powody to:
-Okablowanie i / lub polaczenia są wadliwe
-Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (G62) jest uszkodzony
Dla drugiego przypadku wymienę czujnik temperatury (jaki polecacie?)
Czy awaria nr 2 może mieć wpływ na nr 1?
3.Inny błąd jaki pokazał komputer to coś związane z MAF sensor, a więc z czujnikiem przepływu powietrza.
Jeszcze nie sprawdziłem filtra powietrza – już blisko rok od wymiany. Ewentualnie jak sprawdzić działanie przepływomierza?
Komentarz