Brak mocy, wahania obrotów, wypadająca rura turbo-intercooler

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gart
    Classic
    • 2009
    • 7
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    Brak mocy, wahania obrotów, wypadająca rura turbo-intercooler


    Witam,
    W ostatnim czasie zauważam różne przypadłości w O1 1.9TDI Tour 110KM.

    1. Brak mocy i świst. Rura łącząca turbo z intercoolerem rozłącza się w miejscu polaczenia gumowej rury z plastikową. Jest tam spinka metalowa a na rurze jest oring.
    Wymieniłem oring, połączyłem, moc wróciła, lecz po kilkudziesięciu km rura znowu rozłączyło a oring przerwany.

    2. Falujące wolne obroty od 900-1100
    Komputer pokazał błąd
    17664 / P1256 - Obwód temperatury płynu chłodzącego silnika (G62): otwarty / zwarty do +
    Opis usterki potwierdza się z objawami:
    -Diesel: wskazaniem jest ekstremalnie długi czas palenia się wskaźnika świecenia.
    -Po uruchomieniu silnika, gdy silnik jest ciepły, obroty jałowe wynoszą natychmiast 1200 - 3000 obrotów na minutę.
    -Obroty na biegu jałowym są nieregularne.
    -Przy wszystkich temperaturach silnika obroty jałowe wahają się miedzy 900 a 1000 obr / min.
    -Złe przyspieszenie podczas rozgrzewania.

    Możliwe powody to:
    -Okablowanie i / lub polaczenia są wadliwe
    -Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (G62) jest uszkodzony

    Dla drugiego przypadku wymienę czujnik temperatury (jaki polecacie?)
    Czy awaria nr 2 może mieć wpływ na nr 1?

    3.Inny błąd jaki pokazał komputer to coś związane z MAF sensor, a więc z czujnikiem przepływu powietrza.
    Jeszcze nie sprawdziłem filtra powietrza – już blisko rok od wymiany. Ewentualnie jak sprawdzić działanie przepływomierza?
  • dieselinside1900
    Ambiente
    • 2017
    • 228
    • Ford
    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Skoro czujnik temperatury nie działa, to sterownik świec dostaje wartości domyślne z ECU i stąd ten długi czas świecenia, zmienia się również dawka paliwa i dzieją się takie cyrki. Wszystko ze sobą powiązane w skutek awarii czujnika. Nie bawimy się w żadne zamienniki, albo pseudo niemieckie oznaczone logiem VW lub Audi z Alledrogo tylko i wyłącznie oryginał z ASO. Najpierw jednak sprawdziłbym dokładnie obwód tego czujnika, czy czasami kabelek nie jest gdzieś przetarty.
    Wypadanie rury jest zazwyczaj skutkiem przeładowania turbiny np. zacinających się łopatek. Te szybko złączki od rur turbo niejednokrotnie są lepszym rozwiązaniem, bo pozwalają uniknąć rozsadzenia intercoolera, gorzej mogłoby być gdybyś miał je skręcane na opaski zaciskowe.
    Ostatnio edytowany przez dieselinside1900; 43793.
    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

    Komentarz

    • gart
      Classic
      • 2009
      • 7
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Wymieniłem czujnik temperatury. Kupiłem w ASO za ponad 100 zł. Problem długiego nagrzewania świec i falujących obrotów ustał natychmiast.
      Ponownie rozłożyłem całą rurę turbo-intercooler. Założyłem oring i ponownie poskładałem rurę, dokładnie dopasowując na styku plastikowa-gumowa. Na razie jest dobrze. Rura nie wypada.

      Komentarz

      Pracuję...