Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Homer6000
    odpowiedział(a)
    niestety Panowie, nie trafiliście, wymieniłem te uszczelki ale problem różnych obrotów nadal występuję.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    3/8 lub 1/4 , dokładnie nie pamiętam . Kwestia odkręcenia jednego imbusa .

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Do wymiany uszczelek kolektora nie ma potrzeby ruszania wtrysków . Chyba że chcesz wymieniać oringi . Alternatora nie odkręcasz o ile posiadasz wąską przedłużkę 3/8 cala .

    Zostaw komentarz:


  • Homer6000
    odpowiedział(a)
    troche sie obawiam ruszać te wtryski.
    Czy alternator i pasek też trzeba wyciągać?

    Zostaw komentarz:


  • mark711
    odpowiedział(a)
    Po lewo na listwie przy regulatorze ciśnienia jest śruba imbus, jak odkręcisz to luzujesz całą listwę, z prawej strony jest mocowana na wcisk. Jak już rzeźba w uszczelkach górnych i dolnych, świecach,kablach to jeszcze oringi wtrysków możesz wymienić. Chyba że będziesz tak wspaniało-myślny jak ja i na dwa razy robota . Cewkę można sprawdzić przy okazji, rezystancję wg serwisówki. Chociaż pomiar rezystancji zwykłym miernikiem nie pokaże że przebija/ucieka iskra przy WN. Oby ta magia Ci pomogła, bo mi nie bardzo się zdała.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Homer6000 Zobacz wpis
    czy trzeba je jakos wypinać?
    Można je wypiąć.

    Instrukcja "amerykańska" demontażu poniżej

    Zostaw komentarz:


  • Homer6000
    odpowiedział(a)
    Witam.
    Dziekuję za tak liczne odpowiedzi

    widziałem wątek o podniesieniu obrotów dlatego napisałem, że nie nurtuje mnie samo "pykanie" ale te podwyższone obroty.

    Świece NGK kabl Magneti Marelli

    Kiedys miałem uszkodzona cewkę w innym aucie i to była masakra, tzn nie dało się w ogóle jeździć, a tutaj nawet nie wiedziałbym o wypadających zapłonach gdyby nie spojrzenie na parametry podczas podpięcia delphiego

    Usterka wysrępowała juz przed czyszczeniem przepustnicy wiec to raczej nie wina adaptacji, ale adaptacje robiłem programem delphi ds150e

    Demontaż kolektora jest trudne? Chciałem do wyjąc przy wymianie świec, ale udało mi sie przegubowym kluczem odkręcić. Jak spojrzałem to przeszkadzają tam wtryski, czy trzeba je jakos wypinać?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Zaworek cyka znaczy że działa . Pary paliwa są w tym czasie zasysane podciśnieniowo ze zbiorniczka z węglem aktywnym . Pary raczej obrotów nie podniosą mogą wzbogacić mieszankę co na pewno wykryje sonda . Przy upałach na nagrzanym silniku może fiksować czujnik temperatury zasysanego powietrza . Zauważyłem u siebie że gdy auto postoi na słońcu to wolne obroty dłużej spadają a na początku są podwyższone . Gdy odpalam zimne auto po nocy wszystko jest o.k. Wypadanie zapłonów sprawdzasz w czasie jazdy . Jeśli problem będzie występował do raczej cewka do wymiany .

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Homer6000 Zobacz wpis

    Aha po podpieciu komputera zauważyłem, że jest błąd cyrkulacji spalin, w odpowietrzaniu zbiornika - zawór cyka więc podejrzewam, ze działa - czy to moze być winowajca?
    Ponadto podczas oberwowania parametrów pracy silnika pokazuje mi wypadajace zapłony na cylindrze 1 albo 4.

    prosze o pomoc i serdcznie wszystkich pozdrawiam
    Jeśli kable i przewody WN są dobrej firmy , to może być to cewka.

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
    1. Jest o tym wątek na forum i można podnieść obroty.






    2. Jeśli czyściłeś przepustnicę to robiłeś adaptację w VCDS?
    3. Jeśli to nie pomogło to uszczelki kolektora ssącego masz do wymiany i łapie lewe powietrze samoczynnie dodając gazu.

    Dokładnie



    PRZED ZAŁOŻENIEM GAZU, ALBO JAK BĘDĄ CI MONTOWAĆ GAZ , WYMIEŃ KONIECZNIE GÓRNE I DOLNE USZCZELKI KOLEKTORA SSĄCEGO, JEŚLI JESZCZE TEGO NIE ROBIŁEŚ.

    To jest bolączka tych silników, podnieś sobie też obroty tym sposobem z forum, poczujesz równicę na plus w jeździe. Uszczelki Elring albo Victor Reinz.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    1. Jest o tym wątek na forum i można podnieść obroty.






    2. Jeśli czyściłeś przepustnicę to robiłeś adaptację w VCDS?
    3. Jeśli to nie pomogło to uszczelki kolektora ssącego masz do wymiany i łapie lewe powietrze samoczynnie dodając gazu.


    Zostaw komentarz:


  • Homer6000
    rozpoczął temat Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

    Różne obroty silnika, raz wyższe raz niższe

    Witam serdecznie.

    Jestem tutaj nowy, przywitałem się w odpowiednim dziale, ale jako, ze to moj pierwszy post zrobie to jeszcze raz. Witam

    Zaczynam od tego posta, gdyż usterka jest dość denerwująca, a 9 lipca jestem umówiony na montaż gazu i chciałbym auto oddać w pełni sprawne.

    Pacjent Octavia 1U2 1.6 BFQ

    Otóż
    Po zapaleniu samochodu obroty są wyższe - wiadomo - ssanie. Gdy wskazówka temp silnika jest już podniesiona obroty spadają jeszcze niżej (dokładnie wahają sie miedzy 640-672) Auto troche drga, ale czytałem o tym i jest to podobno normalne i można dzwignąc obroty.

    Problem który bardziej denerwuje występuje gdy silnik jest już na prawdę nagrzany po kilkunasty km jazdy
    Niekiedy obroty wskakują na poziom 1000. Nie falują chodzi równo, ale po prostu na jakby za wysokich obrotach, dodaje gazu, niekiedy wróci na te niecałe 700 a niekiedy znów 1000, nie zauważyłem jakieś reguły kiedy sie to dzieje, Czasem nawet jest pomiędzy 1000 a 700, ogólnie jak mu sie podoba. Dziwny jest fakt, iż nie falują tylko przyjmują różne wartości.

    Po zakupie wymieniłem profilaktycznie kable i świece, wyczyściłem także przepustnice - nie pomogło.

    Czy ktoś wie co to może być?

    Aha po podpieciu komputera zauważyłem, że jest błąd cyrkulacji spalin, w odpowietrzaniu zbiornika - zawór cyka więc podejrzewam, ze działa - czy to moze być winowajca?
    Ponadto podczas oberwowania parametrów pracy silnika pokazuje mi wypadajace zapłony na cylindrze 1 albo 4.

    prosze o pomoc i serdcznie wszystkich pozdrawiam

Pracuję...