. Czyli ci się udalo. Co do tych wartości , to najlepiej ta wartość sprawdzić na nie podniesionych obrotach, ponieważ wraz z podniesieniem obrotów wzrasta przepływ.
Panowie , mylicie funkcje osprzętu . Na początku działa pompa SAI która poprzez zawór COMBO doprowadza powietrze za zawory celem przyspieszenia nagrzania katalizatora . Zawór EGR działa tylko w czasie jazdy . Rury są metalowe a całość działa podciśnieniowo . Zaślepienie od góry załatwia sprawę bo zamykasz podciśnienie i spaliny do kolektora nie zostaną zassane . Zacięty zawór EGR może spowodować wypadanie zapłonu i spowodować złe zliczanie powietrza przez przepływomierz . Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest wbudowany właśnie w przepływomierz . Należy sprawdzić jakie podaje wartości . Potencjalnie uszkodzony lub nie do końca sprawny może być też włącznik pedału sprzęgła . Wtedy wolne obroty mogą być czasem dobre a czasem nieprawidłowe ( są podbijane w górę ) . Przepływ powietrza przy 672 obr/min powinien wynosić ok 2.15 -2.20 g/s . bez włączonych odbiorników i klimy .
tak, zapłon jedynie, w tym że nie robie bo wyskakuje błąd, kwestia chyba oprogramowania? albo faktu, że kupiłem na alledrogo czujnik za 40zł?
Egr mysle, że nie będzie winny, gdyż tak jak mówię, te obroty wzrastają i trzymają jak zaprogramowane. Idealnie równo. A jesli chodzi o działanie EGR w tej kwestii działa bardziej mechanicznie, ewentualnie wpływajac na obroty, a moze się mylę?
rozumiem, ze jak pokaże 2g/s to nie ruszać bo wszystko jest w porządku ?
Odliczając ten czujnik i egr konczą mi się pomysły co to moze jeszcze być, ze te obroty tak wygladaja ;/
Zauwazyłem tez jadac około 20 km do innego miasta ze raz na trasie tak szarpnął, Raz jedyny, moze to też na cos naprowadzi?
1) Rozumiem, że podniesienie obrotów i adaptaje przepustnicy robisz na wyłączonym silniku ?
2) co do EGR to nie wiem , za dużo roboty przy tym, dojście słabe i można coś popsuć przy okazji.
3) Tak, czujnik można wyjąć i przeczyścić, ale tylko specjalna chemia , która odparowując nie zostawia nalotu. Kupisz ja w sklepie motoryzacyjnym za 20-35 ( Air Mass sensor cleaner itp itd..) ja polecam z liqui moly, świetnie odparowuje. Możesz wyjac tylko czujnik z obudowy , trzeba mieć specjalne klucze albo wyjąć i odkręcić część z czujnikiem od rury filtra powietrza, robota łatwa i przyjemna. Ale zanim wydasz te 20 parę złotych podłącz VCDS'a odpal silnik i zaloguj się w grupę 002, znajdziesz Air Mass flow, powinno być min 2g/s ( odczekaj aż silnik się zagrzeje , wyłączy się ssanie i nie włączaj żadnego odbiornika elektrycznego).
4) błędem się nie przejmuj też go mam co jakiś czas, skasuj go ( clear fault codes) i będzie ok.
Przepraszam za moją nachalność w tym temacie, ale doprowadza mnie ten samochód do szewskiej pasji ...
Wczoraj zacząłem bawić się z vcds'em, zamówiłem na alledrogo kabelek za 40zł bodajże. Wiedziałem ze profesionalnym programowaniem to ja sie takim sprzętem nie zajmę, ale sądziłem, ze podniesienie obrotów, o którym była mowa bedzie możliwa. Sprzedajacy podesłał mi link do oprogramowania, ale vcds lite, który pozwala mi wprowadzic inną wartość ale jak chce zatwierdzic to wywala błąd, coś tam, ze vcds nie obsługuje. Czy da się do tego znaleźć normalnego VCDS abym mógł zawalczyc z tymi obrotami? Tyle ludzi pisze, ze to robiło swoimi interfejsami, że to chyba nie takie drogie w zdobyciu. Przy okazji chciałem jeszcze raz dla pewnosci zaadoptowac przepustnice (podobny bład)
Jeśli chodzi o EGR, czytałem, ze zaślepienie tylko górnego węża prowadzi do przegrzania plastikowego węża. Czy to prawda?
Czy da sie wyczyścic jakos EGR? Budowe ma taką zamkniętą patrzac na zdjęcia na necie wiec nie wiem jak by sie to miało robić. Kiedyś miałem Opla to było widać trzpień ego zaworu, który mozna było czyścić.
Jeszcze zapytam o ten czujnik temperatury zasysanego powierza. Czy to jest ten na rurze dolotowej od puchy z filtrem do przepustnicy? Da sie to jakoś czyścić ? (podejrzewam, ze nie bo to działa czysto elektronicznie?)
Obroty dzwigaja sie rownież na klimatyzacji, ale nie proporcjonalnie na wiecej, tylko zawsze równo wskazówka na 1000 obr. - jak zaprogramowany.
pozdrawiam
PS. Załacam zdjecie tej nieszczelności zbiornika, gdyż było niewidoczne ostatnio, ale to juz temat ogarniety, gdyż zamowiłem nowy.
Zwykle tak lekko wchodzi na kruciec w kolektorze, dlatego może troche przepuszczać. Moim zdaniem opaska nie jest dobra bo ciężko ją później zdjąć , ale cel uświęca środki .
Nie widze, tych zdjęć i strzałek do których się odnosisz, ale zgadzam się że nieszczelny zbiorniczek lepiej wymienić. I dobrze by było kupić z nowym korkiem , który będzie upuszczał prawidłowo ciśnienie ze zbiorniczka.
Byłem dzisiaj przy aucie i tak, zlokalizowałem wyciek. Na zdjęciu oznaczony czerwoną strzałką
Zielona strzałka znów pokazuje jakby nie piekniecie, ale taką "ryse" wydaje mi sie ze zbiornik jedynie do wymiany.
Zastanawia mnie czy to normalnie takie rozszczelnienie.? Zdarza sie takie cos? nie wiem czy zbiornik to oryginał.
Co do zaślepiania egr jeszcze nie zlokalizowałem który przewód chodzi, aby go zaślepić, czy trzeba zdejmmowac przepustnice?
Shanzi, mówiłeś o tym przewodzie, obejrzałem go dokładnie jest ok, natomiast zauważyłem, ze bardzo lekko trzyma sie kolektora. zdejmowało sie go bez zadnego oporu, zacisnałem go opaską, gdyż wejść tam z cybantem to raczej niemozliwe.
Aby potwierdzć lub wykluczyć zawór EGR wystarczy dorobić z cienkiej blaszki uszczelkę i zaślepić wlot od góry na przepustnicy . Ściągnij sobie z sieci instrukcję serwisową do BFQ i będziesz miał materiał porównawczy . Doszedłeś już skąd ten płyn się wylewa ? Lepiej żeby nie okazało się że UPG się kończy i stąd wszystkie problemy .....
jesli wlącze klime to oczywiście obroty wzrastają tak jak to ma byc, do około 950 i wtedy jakby nie zdarzają mu się te podniesienia obrotów (albo nie zauważyłem)
Witaj
Dziekuje za tak liczne odpowiedzi,
Jeśli chodzi o odbiorniki elektryczne, to też o tym wyczytałem, kombinowałem z radiem ogrzewaniem ale nie miało to wpływu
Ładowanie akumulatora jest w normie, sam akumulator takze nie jest stary ani zniszczony.
Zamówiłem sobie interfejs do vaga, bede sie bawił, a na jakie wartości zwrócic uwagę jesli chodzi o czujnik ? Zauwazyłem też dzisiaj jak odpaliłem samochód i zostawiłem na jałowym to miał z 2 razy tak ze podniósł sam obroty ( nie dużo bo max 1300) tak jakby go ktoś "przegazował", nie wiem czy to znacząca informacja
Co do egr czyszczenie na pewno nie zaszkodzi, oglądając posty w necie, widzę, że dostęp jest dośc niełatwy ;D
Wracając zaś do samego początku , miałeś błędy odnośnie zaworu EGR ( recyrkulacja spalin ) . Zacinający się zawór EGR może dawać takie objawy plus wypadanie zapłonów .
Na wysokość wolnych obrotów ma wpływ obciążenie silnika odbiornikami elektrycznymi . Tak jak pisałem wcześniej czujnik temperetury zasysanego powietrza może mieć odpały . Chyba warto podpiąć pod komputer i posprawdzać wartości . Druga sprawa to stan akumulatora oraz wysokość prądu ładowania . Do sprawdzenia . Na moje oko to będzie jakaś usterka elektryczna .
Na żadnym że zdjęć nie widać tego przewodu bo jest on "schowany" . To zdjęcie przedstawia przewód o który mi chodzi. Wchodzi on z jednej strony do kolektora ssącego a z drugiej do rury filtra łączącej przepustnice z filtrem powietrza ( jak na zdjęciu) . Wymiana jest łatwa i bezproblemowa, grunt żeby ciasno "siedział".
Nie wiem czy przedmuchanie coś da.Tak jak kazdy materiał z wiekiem traci swoje właściwości tak i ta część jest narażona na wysokie temperatury. Ja mam nową rurę od odmy, ale nie zakładałem oryginalnego wężyka od podciśnienia, tylko ten do paliw/oleju. Możesz spróbować kupić metr kabla i dociągnąć wężyk tej długości i o tej srednicy. Myślę, że więcej jak 5zl nie zaplacisz. Swoją drogą te silniki mają swoje kaprysy i albo drążysz i szukasz usterki albo jeździsz i ja olewasz.
Chcieliśmy dobrze, a wymiana uszczelek w aucie wyjdzie Ci na dobre, odpadnie Ci jeden ważny element do wymiany przy montażu gazu . Możesz jeszcze spróbować podmienić wężyk , który idzie od kolektora ssącego do odmy, cienki fi 6mm. U mnie po podmianie na wąż od paliwa/oleju fi 5mm ustały wahania obrotów 762-800. Mam równo 800 obr - (mam podniesione obroty). Co do wypadania zapłonów to niestety nie doradze Ci nic konkretnego.
Zostaw komentarz: