Zamieszczone przez Dijkstra
[O1] Wahania temperatury powyżej 90 stopni
Zwiń
X
-
[O1] Wahania temperatury powyżej 90 stopni
Witam,
Od kilku dni mój szkodnik ma wahania temperatury powyżej 90 stopni. Skoki te sięgają nawet do 120 i występują najczęściej przy zwiększonym obciążeniu silnika, głównie przy jeździe pod górę. Z chwilą spadku obciążenia - spokojna jazda - wszystko wraca do normy.
Na dzień dzisiejszy wyeliminowane zostało uszkodzenie termostatu, awaria wentylatora oraz zapchanie chłodnicy. Przy wyjętym termostacie skoki sięgają jak na razie do 100 stopni.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym ?
Proszę o pomoc, pozdrawiam
Ryba
-
-
Witam,
Odczyty pochodzą ze wskaźnika na desce. Nie miałem możliwości sprawdzenia VAGiem. Jak pisałem wcześniej wyeliminowane zostało uszkodzenie termostatu, awaria wentylatora oraz zapchanie chłodnicy. Skoki te trwają krótko, a wentylator nie włączył się ani razu, mimo że jest sprawny. Dodam, że ani z odpalaniem, ani z mocą silnika nie ma żadnych problemów. Dodatkowo wymieniono czujnik temperatury i czujnik wentylatora. Płyn chłodniczy też jest nowy - wymieniany wiosną.
Obawiam się, że jest to coś poważniejszego, ale wolałbym się mylić .
Komentarz
-
-
Musisz zacząc od sprawdzenia jaką temp. pokazuje vag. Jeżeli na desce bedzie >90st. i vag tez tyle pokaże to trzeba zacząć szukać. Być może zacina się termostat, chyba ze wymieniłeś go na nowyElegance
ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
-------------------------------------------
Komentarz
-
-
Dokładnie wczoraj odebrałem auto po wymianie rozrządu z pompą wody. Wymieniłem10 tyś wcześniej ponieważ miałem identyczne objawy.
Podejrzenie padło na pompę wody i rzeczywiście... była sprawna sama w sobie ale lała bokiem co było zresztą dobrze widoczne po zdemontowaniu.
Jak na razie po wymianie wszystko z temp. ok.
Obawiam się że bez wymiany rozrządu się nie obejdzie, zresztą wymiana samej pompy wody jest raczej nie opłacalna.....Było 122KM, 266Nm - jest 138KM, 326Nm
Komentarz
-
-
Byłem dzisiaj u kumpla i sprawdzilem szkodnika VAGiem i nic nie wykazało, zadnych bledow, temperatura na VAGu identyczna jak na wskazniku.
W drodze powrotnej zaczely pojawiac sie skoki temperatury do 100 stopni przy jezdzie w korku, a do tej pory tego nie bylo. Zatem z tego co piszecie drodzy Koledzy chyba bedzie to pompa.
Co do rozrzadu to wg ksiazki serwisowej poprzedni wlasciciel wymienial rozrzad przy 90kkm, teraz mam 173kkm i tak planowalem jego wymiane jeszcze przed zima.
Dzieki za wszelkie sugestie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ryba78Byłem dzisiaj u kumpla i sprawdzilem szkodnika VAGiem i nic nie wykazało, zadnych bledow, temperatura na VAGu identyczna jak na wskazniku.
W drodze powrotnej zaczely pojawiac sie skoki temperatury do 100 stopni przy jezdzie w korku, a do tej pory tego nie bylo. Zatem z tego co piszecie drodzy Koledzy chyba bedzie to pompa.
Co do rozrzadu to wg ksiazki serwisowej poprzedni wlasciciel wymienial rozrzad przy 90kkm, teraz mam 173kkm i tak planowalem jego wymiane jeszcze przed zima.
Dzieki za wszelkie sugestie
Proponuje wymiane i to szybko , nie wiesz kiedy rozsypie ci sie do końcaGregor
Komentarz
-
-
Sprawdź najpierw czujnik temperatury wody który włącza wentylator gdy temperatura wzrośnie ponad 90 stopni. W korkach auto musi się przygrzać gdy wentylator nie działa zaś w czasie jazdy chłodzi pęd powietrza. Wczoraj napisałes że wentylator jest sprawny ale nie włącza się gdy wskaźnik pokazuje 100 stopni. Czujnik kosztuje ok 20 PLN i zmienisz go sam a wymiana pompy to już grubsza sprawa. Powodzenia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacki64Sprawdź najpierw czujnik temperatury wody który włącza wentylator gdy temperatura wzrośnie ponad 90 stopni. W korkach auto musi się przygrzać gdy wentylator nie działa zaś w czasie jazdy chłodzi pęd powietrza. Wczoraj napisałes że wentylator jest sprawny ale nie włącza się gdy wskaźnik pokazuje 100 stopni. Czujnik kosztuje ok 20 PLN i zmienisz go sam a wymiana pompy to już grubsza sprawa. Powodzenia.
Raczej to nie czyjnik ,u mnie przy awari pompy wentylator sie nie uruchamiał nawet kiedy temperatura miała ponad 100 stopni .
To tylko moja sugestia.Natomiast po wymianie wszystko wróciło do normy wentylator również .Gregor
Komentarz
-
-
Witam Wszystkich,
Wasze sugestie co do awarii pompy wodnej okazały się słuszne. Po wymianie rozrządu i pompy wszystko wróciło do normy. Na pierwszy rzut oka pompa wyglądała idealnie, żadnych pęknięć czy ubytków na łopatkach. Dało się jednak wyczuć luz na łożyskach.
Zamykając temat dziękuję Wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu
Pozdrawiam
Ryba
Komentarz
-
Komentarz