[O1] Wahania temperatury powyżej 90 stopni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • guciu5
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Wahania temperatury powyżej 90 stopni

    Zamieszczone przez Dijkstra
    dopiero wstales??? co za len ludzie tu juz od switu w robocie a ten se chrapie
    sie gra sie ma
  • Ryba78
    Classic
    • 2008
    • 18
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O1] Wahania temperatury powyżej 90 stopni

    Witam,

    Od kilku dni mój szkodnik ma wahania temperatury powyżej 90 stopni. Skoki te sięgają nawet do 120 i występują najczęściej przy zwiększonym obciążeniu silnika, głównie przy jeździe pod górę. Z chwilą spadku obciążenia - spokojna jazda - wszystko wraca do normy.
    Na dzień dzisiejszy wyeliminowane zostało uszkodzenie termostatu, awaria wentylatora oraz zapchanie chłodnicy. Przy wyjętym termostacie skoki sięgają jak na razie do 100 stopni.

    Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym ?

    Proszę o pomoc, pozdrawiam
    Ryba
    Jest: OCTAVIA II 1.9TDI BXE Combi
    Była: OCTAVIA I 1.9TDI AGR Combi - została w rodzinie

    Komentarz

    • tomek
      L&K
      • 2005
      • 1078

      #3
      jak odczytujesz tą temperaturę? Jak zachowuje się wskazówka na liczniku?
      O2FL RS | S2 | F2

      Komentarz

      • Ryba78
        Classic
        • 2008
        • 18
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Witam,

        Odczyty pochodzą ze wskaźnika na desce. Nie miałem możliwości sprawdzenia VAGiem. Jak pisałem wcześniej wyeliminowane zostało uszkodzenie termostatu, awaria wentylatora oraz zapchanie chłodnicy. Skoki te trwają krótko, a wentylator nie włączył się ani razu, mimo że jest sprawny. Dodam, że ani z odpalaniem, ani z mocą silnika nie ma żadnych problemów. Dodatkowo wymieniono czujnik temperatury i czujnik wentylatora. Płyn chłodniczy też jest nowy - wymieniany wiosną.
        Obawiam się, że jest to coś poważniejszego, ale wolałbym się mylić .
        Jest: OCTAVIA II 1.9TDI BXE Combi
        Była: OCTAVIA I 1.9TDI AGR Combi - została w rodzinie

        Komentarz

        • oziemi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 399

          #5
          Musisz zacząc od sprawdzenia jaką temp. pokazuje vag. Jeżeli na desce bedzie >90st. i vag tez tyle pokaże to trzeba zacząć szukać. Być może zacina się termostat, chyba ze wymieniłeś go na nowy
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz

          • oizo
            Rider
            • 2010
            • 394
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            przy wyjętym termostacie masz 100 stopni?? ja bym stawiał na pompę. jak nie masz termostatu to tylko na postoju może się zagrzać do 100 stopni a w czasie jazdy nie więcej niż 70 80 stopni.
            Moja furka
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Kiedy byl robiony rozrzad wraz z pompa wody?
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • jarojaro1973
                Drive
                • 2009
                • 53

                #8
                Dokładnie wczoraj odebrałem auto po wymianie rozrządu z pompą wody. Wymieniłem10 tyś wcześniej ponieważ miałem identyczne objawy.
                Podejrzenie padło na pompę wody i rzeczywiście... była sprawna sama w sobie ale lała bokiem co było zresztą dobrze widoczne po zdemontowaniu.
                Jak na razie po wymianie wszystko z temp. ok.
                Obawiam się że bez wymiany rozrządu się nie obejdzie, zresztą wymiana samej pompy wody jest raczej nie opłacalna.....
                Było 122KM, 266Nm - jest 138KM, 326Nm

                Komentarz

                • Ryba78
                  Classic
                  • 2008
                  • 18
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Byłem dzisiaj u kumpla i sprawdzilem szkodnika VAGiem i nic nie wykazało, zadnych bledow, temperatura na VAGu identyczna jak na wskazniku.
                  W drodze powrotnej zaczely pojawiac sie skoki temperatury do 100 stopni przy jezdzie w korku, a do tej pory tego nie bylo. Zatem z tego co piszecie drodzy Koledzy chyba bedzie to pompa.
                  Co do rozrzadu to wg ksiazki serwisowej poprzedni wlasciciel wymienial rozrzad przy 90kkm, teraz mam 173kkm i tak planowalem jego wymiane jeszcze przed zima.

                  Dzieki za wszelkie sugestie
                  Jest: OCTAVIA II 1.9TDI BXE Combi
                  Była: OCTAVIA I 1.9TDI AGR Combi - została w rodzinie

                  Komentarz

                  • gregor_gda
                    Drive
                    • 2009
                    • 80

                    #10
                    Zamieszczone przez Ryba78
                    Byłem dzisiaj u kumpla i sprawdzilem szkodnika VAGiem i nic nie wykazało, zadnych bledow, temperatura na VAGu identyczna jak na wskazniku.
                    W drodze powrotnej zaczely pojawiac sie skoki temperatury do 100 stopni przy jezdzie w korku, a do tej pory tego nie bylo. Zatem z tego co piszecie drodzy Koledzy chyba bedzie to pompa.
                    Co do rozrzadu to wg ksiazki serwisowej poprzedni wlasciciel wymienial rozrzad przy 90kkm, teraz mam 173kkm i tak planowalem jego wymiane jeszcze przed zima.

                    Dzieki za wszelkie sugestie
                    Miałem to samo powoli siada pompa wody , zaczyna obracać sie na wałku napędowym sam wirniczek jest wciskany na grąco na wałek , raz sie zblokuje raz nie , az w końcu wałek bedzie obracał sie sam bez wirnika .W zbiorniczku wzrasta cisnienie węże pochną niebezpieczna sprawa
                    Proponuje wymiane i to szybko , nie wiesz kiedy rozsypie ci sie do końca
                    Gregor

                    Komentarz

                    • jacki64
                      Drive
                      • 2010
                      • 82
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Sprawdź najpierw czujnik temperatury wody który włącza wentylator gdy temperatura wzrośnie ponad 90 stopni. W korkach auto musi się przygrzać gdy wentylator nie działa zaś w czasie jazdy chłodzi pęd powietrza. Wczoraj napisałes że wentylator jest sprawny ale nie włącza się gdy wskaźnik pokazuje 100 stopni. Czujnik kosztuje ok 20 PLN i zmienisz go sam a wymiana pompy to już grubsza sprawa. Powodzenia.

                      Komentarz

                      • gregor_gda
                        Drive
                        • 2009
                        • 80

                        #12
                        Zamieszczone przez jacki64
                        Sprawdź najpierw czujnik temperatury wody który włącza wentylator gdy temperatura wzrośnie ponad 90 stopni. W korkach auto musi się przygrzać gdy wentylator nie działa zaś w czasie jazdy chłodzi pęd powietrza. Wczoraj napisałes że wentylator jest sprawny ale nie włącza się gdy wskaźnik pokazuje 100 stopni. Czujnik kosztuje ok 20 PLN i zmienisz go sam a wymiana pompy to już grubsza sprawa. Powodzenia.

                        Raczej to nie czyjnik ,u mnie przy awari pompy wentylator sie nie uruchamiał nawet kiedy temperatura miała ponad 100 stopni .
                        To tylko moja sugestia.Natomiast po wymianie wszystko wróciło do normy wentylator również .
                        Gregor

                        Komentarz

                        • Ryba78
                          Classic
                          • 2008
                          • 18
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Witam Wszystkich,

                          Wasze sugestie co do awarii pompy wodnej okazały się słuszne. Po wymianie rozrządu i pompy wszystko wróciło do normy. Na pierwszy rzut oka pompa wyglądała idealnie, żadnych pęknięć czy ubytków na łopatkach. Dało się jednak wyczuć luz na łożyskach.

                          Zamykając temat dziękuję Wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu

                          Pozdrawiam
                          Ryba
                          Jest: OCTAVIA II 1.9TDI BXE Combi
                          Była: OCTAVIA I 1.9TDI AGR Combi - została w rodzinie

                          Komentarz

                          • oizo
                            Rider
                            • 2010
                            • 394
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            hehe lubie miec racje
                            Moja furka
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                            Komentarz

                            Pracuję...