Wibracje podczas hamowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomek27911
    Drive
    • 2017
    • 40

    Wibracje podczas hamowania

    Chciałbym zapytac czy warto i powinno się toczyć tarcze hamulcowe? Czy kupić nowe ,dodam że tarcze jak i klocki hamulcowe maja rok i mało było przejechane samochodem km na nich i wyglądaja jak nowe lecz po wizycie u mechanika wniosek ze tarcze maja bicie a mechanik powiedział ze szkoda wyrzucać bo prawie nowe jak i klocki i minimalne slady uzytkowania .Chciałbym zapytać czy wykonywał juz ktoś taki zabieg i jaki koszt toczenia tarcz ? I jeszcze moje pytanie czy po przetoczeniu tarcz musze kupic nowe klocki czy te moga zostac gdyż sa w dobrym stanie ?
  • Krzysztof27
    Classic
    • 2018
    • 22
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Tutaj toczenie raczej nie pomoże. Są specjalne zestawy to prostowania pogiętych tarcz hamulcowych. Popytaj w warsztatach, na pewno niejeden ma coś takiego i pomoże.
    Tarcze toczysz jak już wgłębienia są na tyle duże, że oprócz okładziny coś jeszcze może ocierać o niewytartą część tarczy.
    Klocków nie trzeba zmieniać jeśli są całe i nieuszkodzone w żaden sposób.
    Dobrej jakości tarcze nie powinny się giąć, ale mimo wszystko warto uważać po dłuższej jeździe nie jechać od razu na myjkę albo nie wjeżdżać w głęboką kałużę....

    Komentarz

    • Ptasznik
      Ambiente
      • 2018
      • 149
      • Octavia I combi (1U5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Toczenie niedroga sprawa. Jezeli masz duzo miesa na tarczy to mozna toczyc, jezeli nie nowe tarcze. Po toczeniu i sprawdzeniu czujnikiem bedzie spoko.

      Komentarz

      • Nedar
        Ambiente
        • 2009
        • 209
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zanim zdecydujesz się na wymianę tarcz, sprawdź ich bicie przy pomocy czujnika zegarowego.
        Jeżeli tarcza jest dobrej jakości może nastąpić jej punktowe spęczenie w wyniku pracy w wysokiej temperaturze (przy awaryjnym hamowaniu z dużej prędkości). Wynika to z zanieczyszczeń materiałowych, które mogły powstać w procesie produkcji. Zawsze można trafić na mniej udany egzemplarz tarczy. W tym przypadku można spróbować przetaczania tarcz. Koszt - 50-100 zl za kpl. (za samo toczenie bez demontażu z pojazdu)
        Jeżeli tarcza zwichrowała się w na całym obwodzie to toczenie nie ma sensu. Zmniejszenie grubości tarczy zmniejszy jej pojemność cieplną i efekt wichrowania powróci w niedługim czasie. W tym wypadku pozostaje zakup tarcz lepszej jakości.

        Komentarz

        Pracuję...