Siemanko,
Posiadam Octavię I 2.0 AQY od równo roku - rocznik 2000, przebieg rzekomo 213 000 (aktualnie). Benzyna bez LPG.
Przewertowałem już miliard tematów w internecie odnośnie tych silników... więc może warto stworzyć taki jeden temat z jego bolączkami i problemami oraz rozwiązaniami
jak wiadomo ten silnik nie występuje tylko w octaviach ale w całej gamie aut z VW.
Moje aktualne problemy:
1. Drgania silnika na jałowym biegu
2. Falujące obroty na jałowym biegu (w małym zakresie, może 750-800)
3. Coś co jest prawdopodobnie powiązane z punktem 1 - gdy jadę spokojnie i przykładowo mu nagle dodaję "buta" to jest taki dziwny nie wiem jak to nazwać... przeskok? Jakby na chwilę coś przestawało pracować - ale to tylko takie moje odczucia, może w złym momencie puszczam sprzęgło? haha
nie no chyba nie, bo w innych autach tak nie miałem raczej.
4. Żarcie oleju - norma w tych silnikach - pytanie, gdzie znajdę do niego pierścienie jednoczęściowe? Ma ktoś jakiś link? Bo póki co wszędzie widzę tylko 3 częściowe, które podobno są bardziej wadliwe (w tych silnikach)
5. Czasem brak dymku z wydechu (czyli elegancko), czasem hmmm szary/biały? niebieskawy (to przez olej?) ? Żeby wykluczyć, że to coś z głowicą - zrobiłem test testerem i dodatkowo odkąd to auto mam to nie dolewałem ani grama płynu chłodniczego... śmierdzieć też raczej nie śmierdzi olejem/paliwem (płyn).
6. Prawdopodobnie powiązane z punktem 5-tym - katalizator do wymiany? Ponieważ rano po nocy na zimnym silniku ZAWSZE mi coś "dzwoni" dopóki nie wyjadę z osiedla, potem na rozgrzanym itd. oczywiście tego nie ma, po ponownym odpalaniu również nie (jak już było nim coś przejechane).
7. W jednym wtrysku nie wchodzi dobrze wtyczka - jest chyba jeden "ząbek" ułamany i można ją lajtowo wyjąć... takie "cykanie" w okolicach właśnie tego wtrysku po podniesieniu maski może być tego skutkiem?
8. Trzy świece w sumie uwalone olejem, a jedna z białym nalotem.
9. Możliwe że mam wyciek z boku od strony wlewu oleju ale jeszcze tego nie zdiagnozowałem na 100% bo z 1-2 miesiące temu trochę za dużo oleju mi się wylało jak robiłem dolewkę, muszę umyć silnik i wtedy będę wiedział czy coś znowu się pojawi
- ale jeżeli byłby to wyciek w takim miejscu to co to oznacza? Że co jest walnięte?
Co ostatnio zrobiłem?
1. Wymieniłem cały zapłon czyli -świece, kable, cewka - wszystko z NGK
2. Filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy
3. Płukanka Liqui Moly (szamani z teoriami, że to psuje silnik niech tutaj się nie wypowiadają
a na dowód tutaj link do rzetelnego testu [https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ] ) + wlanie oleju Valvoline MaxLife 10W40 (też w testach na tarcie wypada lepiej niż nie jeden olej typu Liqui Moly)
4. Wymiana uszczelki w kolektorze jak wymieniałem świece (swoją drogą był trochę w oleju, natomiast nagaru ogólnie raczej malutko w nim jest)
Co mogę zrobić aby powyższe moje problemy znikły chociaż w 80%, co radzicie? Najbardziej mi doskwiera to żarcie oleju, dymienie i drganie silnika - chciałbym się tego pozbyć.
Tak jak mówię własne auto mam od roku, więc dopiero od wtedy się coś interesuję w diagnozowaniu niektórych problemów i ewentualnie ich naprawie bez ingerencji mechaników bo wiadomo oni kasują dużo i wiecznie nie mają czasu :P
Także moje przemyślenia są takie - przez zrąbane pierścienie ulewa się oleju, przez to dostał po dupie katalizator który też się zrąbał, a co za tym idzie odczyty z sondy też są zrąbane i ogólnie silnik dlatego nie chodzi tak jak trzeba (te drgania itd.) - czyli generalnie wymiana pierścieni, panewek, uszczelniaczy popychaczy zaworów, katalizator - dobrze myślę? Czy to tylko moje szamańskie przypuszczenia?
Dodatkowo zje*ałem sytuację dzisiaj, bo zakupiłem urządzenie ELM 327 i były bodajże 4 błędy...ale durny zamiast zrobić screena i obczaić co to za błędy to je po prostu bez namysłu skasowałem
wiem, że na pewno było coś z powietrzem, nie wiem czy również nie z katalizatorem... ale będę musiał poczekać aż znowu się pojawią.
Najbardziej bym oczekiwał tutaj wypowiedzi od ludzi z silnikami 2.0 którzy miewali podobne problemy i w jakiś sposób je rozwiązali
P.S. Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem i nie rozwiąże mi ze 100% pewnością moich problemów, bo wiem, że do jednego problemu potrafi być 10 różnych rozwiązań, ale chodzi o to aby stworzyć jakąś listę rozwiązań w tych silnikach i ewentualnie pomóc przy diagnozie takim laikom jak ja
Pozdro!
Posiadam Octavię I 2.0 AQY od równo roku - rocznik 2000, przebieg rzekomo 213 000 (aktualnie). Benzyna bez LPG.
Przewertowałem już miliard tematów w internecie odnośnie tych silników... więc może warto stworzyć taki jeden temat z jego bolączkami i problemami oraz rozwiązaniami

Moje aktualne problemy:
1. Drgania silnika na jałowym biegu
2. Falujące obroty na jałowym biegu (w małym zakresie, może 750-800)
3. Coś co jest prawdopodobnie powiązane z punktem 1 - gdy jadę spokojnie i przykładowo mu nagle dodaję "buta" to jest taki dziwny nie wiem jak to nazwać... przeskok? Jakby na chwilę coś przestawało pracować - ale to tylko takie moje odczucia, może w złym momencie puszczam sprzęgło? haha

4. Żarcie oleju - norma w tych silnikach - pytanie, gdzie znajdę do niego pierścienie jednoczęściowe? Ma ktoś jakiś link? Bo póki co wszędzie widzę tylko 3 częściowe, które podobno są bardziej wadliwe (w tych silnikach)
5. Czasem brak dymku z wydechu (czyli elegancko), czasem hmmm szary/biały? niebieskawy (to przez olej?) ? Żeby wykluczyć, że to coś z głowicą - zrobiłem test testerem i dodatkowo odkąd to auto mam to nie dolewałem ani grama płynu chłodniczego... śmierdzieć też raczej nie śmierdzi olejem/paliwem (płyn).
6. Prawdopodobnie powiązane z punktem 5-tym - katalizator do wymiany? Ponieważ rano po nocy na zimnym silniku ZAWSZE mi coś "dzwoni" dopóki nie wyjadę z osiedla, potem na rozgrzanym itd. oczywiście tego nie ma, po ponownym odpalaniu również nie (jak już było nim coś przejechane).
7. W jednym wtrysku nie wchodzi dobrze wtyczka - jest chyba jeden "ząbek" ułamany i można ją lajtowo wyjąć... takie "cykanie" w okolicach właśnie tego wtrysku po podniesieniu maski może być tego skutkiem?
8. Trzy świece w sumie uwalone olejem, a jedna z białym nalotem.
9. Możliwe że mam wyciek z boku od strony wlewu oleju ale jeszcze tego nie zdiagnozowałem na 100% bo z 1-2 miesiące temu trochę za dużo oleju mi się wylało jak robiłem dolewkę, muszę umyć silnik i wtedy będę wiedział czy coś znowu się pojawi

Co ostatnio zrobiłem?
1. Wymieniłem cały zapłon czyli -świece, kable, cewka - wszystko z NGK
2. Filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy
3. Płukanka Liqui Moly (szamani z teoriami, że to psuje silnik niech tutaj się nie wypowiadają

4. Wymiana uszczelki w kolektorze jak wymieniałem świece (swoją drogą był trochę w oleju, natomiast nagaru ogólnie raczej malutko w nim jest)
Co mogę zrobić aby powyższe moje problemy znikły chociaż w 80%, co radzicie? Najbardziej mi doskwiera to żarcie oleju, dymienie i drganie silnika - chciałbym się tego pozbyć.
Tak jak mówię własne auto mam od roku, więc dopiero od wtedy się coś interesuję w diagnozowaniu niektórych problemów i ewentualnie ich naprawie bez ingerencji mechaników bo wiadomo oni kasują dużo i wiecznie nie mają czasu :P
Także moje przemyślenia są takie - przez zrąbane pierścienie ulewa się oleju, przez to dostał po dupie katalizator który też się zrąbał, a co za tym idzie odczyty z sondy też są zrąbane i ogólnie silnik dlatego nie chodzi tak jak trzeba (te drgania itd.) - czyli generalnie wymiana pierścieni, panewek, uszczelniaczy popychaczy zaworów, katalizator - dobrze myślę? Czy to tylko moje szamańskie przypuszczenia?

Dodatkowo zje*ałem sytuację dzisiaj, bo zakupiłem urządzenie ELM 327 i były bodajże 4 błędy...ale durny zamiast zrobić screena i obczaić co to za błędy to je po prostu bez namysłu skasowałem

Najbardziej bym oczekiwał tutaj wypowiedzi od ludzi z silnikami 2.0 którzy miewali podobne problemy i w jakiś sposób je rozwiązali

P.S. Wiem, że nikt nie jest jasnowidzem i nie rozwiąże mi ze 100% pewnością moich problemów, bo wiem, że do jednego problemu potrafi być 10 różnych rozwiązań, ale chodzi o to aby stworzyć jakąś listę rozwiązań w tych silnikach i ewentualnie pomóc przy diagnozie takim laikom jak ja

Pozdro!
Komentarz