Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

obroty wentylatora chłodnicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • obroty wentylatora chłodnicy

    Olej to wszystko.
    Jak można być tak beszczelnym?
    Goście dawali auto do testów potencjalnym kupcom , katowali je , tankowali gównianym paliwem a teraz Ty masz za to zapłacić?
    Kpiny i tyle.

    Zapoznali się ze stanem technicznym , nie było żadnych uwag etc. więc niech się walą.
    umowa jest umową , minął miesiąc i niech pocałują się w nos.
    szukają kogoś kto im zapłaci za ich spapraną robote.
    a może zapłacić ma za to mechanik , który sprawdzał auto i w zamian chcą Ciebie za to ścignąć?
    Czasem ludzie z niewiedzy prawa płącą dla świętego spokoju.
    Nie daj się chłopie :!:

  • #2
    obroty wentylatora chłodnicy

    Niedawno byłem zmuszony wymienić wentylator chłodnicy, czyli ten większy. Po tym zabiegu mam wrażenie że pracuje ciągle z tą samą prędkością, czyli wydaje mi się że nie ma dwóch prędkości obrotowych tylko stale jedna raczej szybka.
    Po odpaleniu auta bez klimy żaden wentylator nie pracuje, po załączeniu klimy oba pracują szybko. Po mocnym nagrzaniu auta prędkość obrotowa tego dużego wentylatora wydaje mi się taka sama jak na zimnym silniku, czyli dość duża.
    Jak sprawdzić czy wentylator pracuje z dwoma prędkościami i kiedy ma miejsce wolna a kiedy szybka praca tego wentylatora.
    Chcę się upewnić że wszystko ok dopóki mam jeszcze gwarancję...
    Pozdrawiam!
    Było 122KM, 266Nm - jest 138KM, 326Nm

    Komentarz


    • #3
      szybka praca jest wtedy kiedy temperatura jest grubo powyżej 90 stopni (szczałka ponad połowę) przy sprawnym termostacie i czystej chłodnicy i przy temp takiej jak są teraz to praktycznie trudne do osiągnięcia w dodatku przy sprawności takiej jaką ma diesel, jesli samochód Ci sie nie przegrzewa a wskaźnik jest na połowie to sie nie przejmuj....pozatym były wersje wentyltorów z jednym biegiem w uboższych wersjach np z 1,6 AEE być może masz taki wsadzony (poznać po ilości przewodów) 1 biegowy ma 2 przewody 2 biegowy ma ich 3. jeden to masa a drugi to plus a trzeci to plus do drugiego biegu obrotów, mozesz podać go ręcznie żeby sprawdzić sam wentylator

      Komentarz


      • #4
        No właśnie ale jak sprawdzić ręcznie sam wentylator i gdzie szukać tych przewodów?
        Sorry za pytanie ale jestem laikiem....
        Było 122KM, 266Nm - jest 138KM, 326Nm

        Komentarz


        • #5
          Po pierwsze odepnij wtyczkę i zobacz czy do niej dochodzą 3 przewody czy tylko 2. Bedziesz miał odpowiedź ilu biegowy masz wentyl. Po drugie możesz sobie zrobić VAG'iem output test klimatyzacji. Wtedy oba wentyle załączają się na 1 bieg. Porównasz sobie pracę i prędkość wentyli.

          Załączam rysunek. Wtyczki wentyli nr 9 są zamocowane we wsporniku wtyczek nr 14 a ten jest zamocowany do plastikowej tzw prowadnicy powietrza nr 4.
          Stojąc przed autem nachylając się nad komorą silnika szukaj po prawej stronie dwóch wtyczek koło siebie.
          Załączone pliki
          Tomek

          Komentarz


          • #6
            Dziękuję teraz już wszystko jasne.
            Było 122KM, 266Nm - jest 138KM, 326Nm

            Komentarz


            • #7
              A ja mam inny problem...... w związku z tym, że nie działał mi wentylator od chłodnicy klimatyzacji (ten mały) wykręciłem obydwa zgodnie z zaleceniami z forum, nasmarowałem łożyska oczyściłem szczotki i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że wentylatory kręcą się teraz w przeciwną stronę niż wskazuje strzałka na łopatkach wentylatoróLink jak było przed wymontowaniem to nie wiem, w którym kierunku wentylator duży się kręcił. Co ciekawe jak podłącze na sztywno do prostownika do mały kręci się na lewych i na prawych obrotach - ok ale z dużym jest kłopot, kręci się tylko na lewych na prawych nie chce wystartować. Po złączeniu obydwu i podpięciu na sztywno kręcą się obydwa na lewych.
              Miał ktoś podobną sytuację ?
              "Gałki się świecą ..."

              Komentarz


              • #8
                ptaku_OCTAVIAII pomysliłes + z -
                Zamień miejscami kableki i będzie dobrze.
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X