Termostat był sprawdzany przed montażem. Ale sprawdzę to jeszcze raz. Trafiłem samochód z takim samym silnikiem i na gorącym pracującym silniku nie było tego problemu.
Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia 1.6 benzyna (102km)
Zwiń
X
-
Jeśli normalna temperatura pracy to 107-108 C to niestety jak płyn chłodniczy będzie słabej jakości to po zdjęciu ciśnienia z układu zacznie się gotować momentalnie i masz gejzer ze zbiorniczka. Wg mnie masz słabej jakości płyn chłodniczy i przy tym silniku się nie sprawdza bo jego temperatura wrzenia jest za niska. Ja bym zmienił płyn na inny albo jeśli korek nie upuszcza płynu i go nie ubywa zostawiłbym to tak jak jest.
Komentarz
-
-
Generalnie grupa VAG wymaga plynow z serii G12/G12+/G13 do takich silnikow.
Tylko Borygo Premium spelnia ten warunek, gdzie to zwykle rozowe nie ma takiej wzmianki: https://www.borygo.pl/produkty/borygo-premium
A druga sprawa ze 107,5'C to jest temperaturze wrzenia tych plynow wg. kart katalogowych.
Ja dalej obstawiam problem z uszczelka lub glowica, jesli termostat puszcza i jest sprawny (zawsze mozna go wywalic na jakis czas i wtedy pojezdzic) oraz sprawna jest pompa wody (mowisz ze jest sprawna). Jaka temp pokazuje VAG na czujniki temperatury przy chlodnicy ?? Bo ten odczyt co podajesz to jest raczej z zielonego czujnika przy bloku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpisOstatnio jak rozmawiałem z mechanikiem u którego naprawiam octavie i podpytywałem o silnik to powiedział że po zrobieniu UPG często są problemy z prawidłowym działaniem. Według niego przyczyną jest aluminiowy blok, który potrafi się skrzywić, a wtedy naprawa staje się nieopłacalna.
Komentarz
-
Komentarz