Kontrolka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    Kontrolka oleju

    wuyaszek, masz utrzymaną wartość auta przez okrest trwania polisy i wariant serwisowy (naprawa na częściach oryginalnych) ?
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    Kontrolka oleju

    Dość często zapala mi się czerwona kontrolka oleju.
    Występuje to podczas uruchamiania samochodu przy włączeniu zapłonu, pojawia czerwona kontrolka oleju 3 krotny sygnał dźwiękowy i kontrolka znika.
    Poziom oleju w normie, wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów był mały przeciek.

    Co to możne być.? Już zaczyna mnie martwić ten objaw.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Zamieszczone przez fidodido
      Poziom oleju w normie, wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów był mały przeciek.
      Czy aby napewno ?
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • rufus1777
        Rider
        • 2009
        • 639
        • Octavia III combi (5E5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM
        • DPCA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        U mnie jak tak się działo to okazało się że czujnik od poziomu oleju miałem walnięty.
        Po wymianie wszystko wróciło do normy.
        Był - Czarny rodzinny szkodnik by rufus1777 - 155,7 KM/346,6 Nm

        Jest - Octavia II 2.0 TDI by rufus1777

        Komentarz

        • fidodido
          Rider
          • 2010
          • 440

          #5
          Zamieszczone przez tomus7
          Zamieszczone przez fidodido
          Poziom oleju w normie, wymieniona uszczelka pod pokrywa zaworów był mały przeciek.
          Czy aby napewno ?
          Tak, sprawdzałem i jest ok.
          Dla pewności i potwierdzenia jutro sprawdzę jeszcze raz.

          a co do tego czujnika czy to duży koszt i jak to można zdiagnozować.?
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz

          • rufus1777
            Rider
            • 2009
            • 639
            • Octavia III combi (5E5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM
            • DPCA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            Co do kosztu czujnika to nie pamiętam już, bo robiłem od razu inne rzeczy i nie chce w błąd wprowadzać ale chyba nie był to duży wydatek.
            A żeby się dowiedzieć czy to na pewno on to podłączyć pod kompa samochód trzeba
            Był - Czarny rodzinny szkodnik by rufus1777 - 155,7 KM/346,6 Nm

            Jest - Octavia II 2.0 TDI by rufus1777

            Komentarz

            • fidodido
              Rider
              • 2010
              • 440

              #7
              Dzięki
              Zastanawia mnie jedna rzecz to że samochód nieregularnie reaguje piszcząc i migając czerwoną kontrolką oleju.
              To się raz dzieje a raz nie.
              Auto: Skoda Octavia I
              Kolor: Srebrny
              Pojemność: 1,8T 20V
              Moc: 150KM
              Typ silnika: AGU
              Gaz: STAG-4

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                od kiedy masz to auto i czy zawsze stoi na równym jak ta kontrolka się zapala bo może jest nieorginalny bagnet (miarka oleju) i jak stoi na nierównym to zapala się kontrolka bo jednak oleju jest na minimum sprawdź
                a tu czujnik oleju

                :lol:
                Może trzeba zmierzyć ciśnienie na przyzrądach??????????? :P
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • fidodido
                  Rider
                  • 2010
                  • 440

                  #9
                  Auto mam od okolo miesiąca a owy problem od około 2 tyg.
                  Bardzo często objawy wyżej opisane pojawiają się gdy samochód stoi pod górkę nie zależnie od konta nachylenia ,aczkolwiek na płaskim też mi się zdarzyło to 2 razy.
                  Wczoraj podczas jazdy samochód zapaliła się czerwona migająca kontrolka 3x sygnał dźwiękowy i samochód zgasł.
                  Po odpaleniu wszystko było ok.
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz

                  • Vipok3
                    Drive
                    • 2010
                    • 49

                    #10
                    Proponuje profilaktycznie dolać ćwiartkę oleju. Według mnie to nie czujnik ciśnienia za 34 zł, tylko czujnik poziomu oleju za 350 zł (serwis), ja kupiłem za 200zł ale okazyjnie. Mówimy o oryginalnym, ponoć zamienniki nie są wskazane ze względu na małą trwałość.
                    ALH 90 KM+Chip, 2004r. Ambiente

                    Komentarz

                    • rufus1777
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM
                      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      Tak jak pisałem wcześniej i jak pisze Vipok3 pewnie chodzi o czujnik poziomu oleju, ale najlepiej sprawdzić to na kompie zanim zacznie się wymieniać. Ja nie pamiętam ceny mojego bo robiłem parę rzeczy i cena wszystkiego była razem.
                      Był - Czarny rodzinny szkodnik by rufus1777 - 155,7 KM/346,6 Nm

                      Jest - Octavia II 2.0 TDI by rufus1777

                      Komentarz

                      • fidodido
                        Rider
                        • 2010
                        • 440

                        #12
                        dzięki w najbliższym czasie sprawdzę i jak coś napisze co i jak
                        Auto: Skoda Octavia I
                        Kolor: Srebrny
                        Pojemność: 1,8T 20V
                        Moc: 150KM
                        Typ silnika: AGU
                        Gaz: STAG-4

                        Komentarz

                        • rober71
                          Classic
                          • 2009
                          • 16

                          #13
                          mniałem podobnie smok zasał nagar i słabo przepuszczał
                          rober

                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #14
                            Zamieszczone przez rober71
                            mniałem podobnie smok zasał nagar i słabo przepuszczał
                            wiec pyt:
                            po 1 jak to stwierdzić czy to to o czym mówisz.?
                            po 2 jaki jest koszt naprawy.? jak wygląda taka naprawa.?
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez rober71
                              mniałem podobnie smok zasał nagar i słabo przepuszczał
                              rober71 napisał/a:
                              mniałem podobnie smok zasał nagar i słabo przepuszczał


                              wiec pyt:
                              po 1 jak to stwierdzić czy to to o czym mówisz.?
                              po 2 jaki jest koszt naprawy.? jak wygląda taka naprawa.?
                              Najprawdopodobniej poprzez zdjęcie miski olejowej.
                              czyli uszczelka + robocizna bo olej chyba ten sam a jeśli zmiana oleju przy okazji to filtr + olej. :szeroki_usmiech
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • fidodido
                                Rider
                                • 2010
                                • 440

                                #16
                                Dziś po podłączeniu VAG chciałem sprawdzić czy występuje owy błąd czujnika poziomu oleju.
                                Wyświetliły się dwa błędy:
                                18010 - akumulator
                                35-10--- intermittent
                                00561 - dopasowanie składu mieszanki
                                14-00 - przekroczona granica adaptacji
                                Panowie, panie co to za błędy.???
                                Skoro nie było błędu czujnika poziomu oleju to pozostaje drugie rozwiązanie
                                " smok zassał nagar i słabo przepuszczał ".?
                                Auto: Skoda Octavia I
                                Kolor: Srebrny
                                Pojemność: 1,8T 20V
                                Moc: 150KM
                                Typ silnika: AGU
                                Gaz: STAG-4

                                Komentarz

                                • songohou
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 43

                                  #17
                                  A masz może możliwość pożyczenia sprawnego akumulatora....
                                  http://www.majkadesign.pl/

                                  Komentarz

                                  • fidodido
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 440

                                    #18
                                    Zamieszczone przez songohou
                                    A masz może możliwość pożyczenia sprawnego akumulatora....
                                    nie rozumiem a po co pożyczać.?
                                    Auto: Skoda Octavia I
                                    Kolor: Srebrny
                                    Pojemność: 1,8T 20V
                                    Moc: 150KM
                                    Typ silnika: AGU
                                    Gaz: STAG-4

                                    Komentarz

                                    • songohou
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 43

                                      #19
                                      Bo nasze wózki są bardzo wrażliwe na "stan" akumulatora, w teorii wydawać by się mogło iż akumulator jest ok, wózek kręci jak szalony itp. a jednak na liczniku robi się tzw. "choinka" na liczniku, wałkowałem to w okolicach czerwca, zaczął mi się sypać alternator i napięcie w "sieci" spadło zaledwie o 0,5V na liczniku zaczęły dziać się cuda, zapalały się kontroli od ASR, ABS i oleju, ostatecznie akumulator padł wraz z alternatorem. Po naprawie altka i podładowaniu akumulatora okazało się jeszcze iż w wyniku tak tragicznego poziomu napięcia rozjechał się immo i znowu 250 peelnenów za kodowanie. Nie mniej zapamietałem iż wczesnym objawem problemów z altkiem jest właśnie "choinka" przy czym kolejność zapalania się kontrolek była różna, nie mniej najczęściej zaczynało się od ASR'u lub właśnie oleju, przez co zrobiłem jedną wymianę oleju o 5kkm wcześniej niepotrzebnie.
                                      http://www.majkadesign.pl/

                                      Komentarz

                                      • fidodido
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 440

                                        #20
                                        mój drogi no jak na razie choinki nie mam tylko ta kontrolka oleju po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu zaczyna migać na czerwono i 3 krotny sygnał dźwiękowy po odpaleniu auta kontrolka znika.
                                        Kolejna syt. w której pojawia się ta kontrolka migająca i 3 krotny syg dźwiękowy to syt. gdzie samochód na luzie podczas jazdy( np. dojazd do czerwonego światła) nagle gaśnie z niewiadomej przyczyny. Jest to niebezpieczne bo kilka razy mi zgasl przy wiekszych predkosciach (brak wspomagania kierownicy pedałów).
                                        I co ty na to.?
                                        Auto: Skoda Octavia I
                                        Kolor: Srebrny
                                        Pojemność: 1,8T 20V
                                        Moc: 150KM
                                        Typ silnika: AGU
                                        Gaz: STAG-4

                                        Komentarz

                                        • songohou
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 43

                                          #21
                                          ... że auto woła pomocy... A druga sprawa (moja wina) nie zauważyłem że nie mówimy o dieslu... Mimo wszystko zatkany smok raczej nie powodowałby gaśnięcia samochodu, w pierwszej kolejności czujnik, jeżeli to nie da efektu, przegląd podzespołów smarowania... i sorki za OT bo słaba bateria to robi jazz raczej w ropniakach takich jak mój.
                                          http://www.majkadesign.pl/

                                          Komentarz

                                          • fidodido
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 440

                                            #22
                                            Zauważyłem także, że to gaśniecie na biegu jałowym i migająca kontrolka oleju w kolorze czerwonym + syg. dźwiękowy występuje tylko przy zimnym silniku.
                                            Auto: Skoda Octavia I
                                            Kolor: Srebrny
                                            Pojemność: 1,8T 20V
                                            Moc: 150KM
                                            Typ silnika: AGU
                                            Gaz: STAG-4

                                            Komentarz

                                            • Evil
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 721

                                              #23
                                              Podepnę się pod temat.
                                              Podpowie ktoś, komu się zaświeciła kontrolka oleju, jaki był faktyczny stan na bagnecie?

                                              Ostatnio troszkę się zapomniałem i nie sprawdzałem oleju. Sprawdziłem i szok, był poniżej minimum, był poniżej tego wypustu nawet. Fakt na bagnecie olej było widać, ale SPORO mniej go było. Dolałem 0,5l i wrócił do normy (mniej więcej środek podziałki).
                                              Co najciekawsze, nie zapaliła się kontrolka oleju!! to kiedy ona ma mi się zapalić? jak zupełnie nie będzie oleju. ktoś pamięta może kiedy ona się załącza?

                                              O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                              Komentarz

                                              • kolko
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 22

                                                #24
                                                Dziś miałem to samo, sprawdzam olej, a tutaj ledwie co, a kontrolka się nie świeciła tym razem, mimo że kiedyś dawała znać o niskim poziomie. Ostatnio nawet zauważyłem że czasami nie ma sygnału dźwiękowego po przekręceniu kluczyka, nie mam pojęcia czemu i nie ma na to zasady. Mam teraz chwile wolnego podepnę Skodzinke pod Dominatora i zobaczymy co powie, jak coś ustalę dam znać.

                                                Komentarz

                                                • Evil
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 721

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kolko
                                                  Ostatnio nawet zauważyłem że czasami nie ma sygnału dźwiękowego po przekręceniu kluczyka, nie mam pojęcia czemu i nie ma na to zasady.
                                                  Może raz masz pasy zapięte a raz nie. Po przekręceniu kluczyka sygnał informuje o niezapiętych pasach.

                                                  O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...