Stłuczka. Naprawa lakierniczo - blacharska w ASO Wrocław
yusin, koszt folii przeżyjesz, a robocizna - dogadasz się z kolegami co mają dostęp do plotera. januszdg, w Cafe 66, Prymasa Tysiąclecia, obok salonu Harleya.
Stłuczka. Naprawa lakierniczo - blacharska w ASO Wrocław
Niestety miałem dziś stłuczkę nie z mojej winy Jest mi strasznie przykro, bo auto nie ma nawet roku W związku z tą okolicznością mam kilka pytań.
1. Auto jest na gwarancji, więc naprawa może być zrobiona jedynie w ASO. Czy możecie polecić któreś z nich we Wrocławiu lub okolicach do wykonania naprawy blacharsko lakierniczej?
2. Czy miał ktoś z Was do czynienia z likwidacją szkody w Warcie (sprawca jest tam ubezpieczony)?
3. Na co zwrócić uwagę i czego przypilnować podczas oględzin auta przez rzeczoznawcę?
4. Rozumiem, że w przypadku naprawy auta na gwarancji nie ma mowy o jakimś klepaniu drzwi i blach, tylko elementy wymieniane są na nowe. Jak to wygląda w praktyce?
Ubezpieczyciel będzie pytała, jaki wariant wybierasz kosztorysowy czy warsztatowy.
Nie zgadzaj się na kosztorysowy, bo będą Ci chcieli obciąć koszty naprawy amortyzacja, zamienniki, koszty roboczogodziny.
Mi przy wycenie koszt pracy blacharza i lakiernika wycenili na 50 zł/ rgh netto. Serwis bierze 130 zł netto.
Przy likwidacji szkody z OC sprawcy masz prawo do naprawy gdzie chcesz i nie mogą Ci wciskać ciemnoty, że jak istnieje zamiennik to powinieneś go zastosować.
Naprawa w serwisie i części oryginalne.
Jak nie to sprawa do sądu. Ja właśnie mam sprawę w sądzie.
Przy nowym samochodzie (a taki masz) możesz jeszcze żądać zwrotu utraty wartości handlowej. Auto, które było bite z reguły jest tańsze, trudniej uzyskać dobrą cenę przy sprzedaży i to też powinien Ci zwrócić ubezpieczyciel sprawcy zdarzenia.
Octavia II - BLS seria
Octavia I AGR po Virusie
President Johnny II + Sirio Omega 27
Drzwi nowe, błotnik do klepania. Mocno nie jest uszkodzony a przespawywac ćwiartkę w nowym aucie to jakoś nie tak. I najlepiej zrób to w ASO. Będziesz miał pewność ze części ori, no i do przyszłej gwarancji nie będzie problemów
Drzwi nowe, błotnik do klepania. Mocno nie jest uszkodzony a przespawywac ćwiartkę w nowym aucie to jakoś nie tak. I najlepiej zrób to w ASO. Będziesz miał pewność ze części ori, no i do przyszłej gwarancji nie będzie problemów
Na tym zdjęciu nie widać ale błotnik jest mocno pofalowany - do tego uszkodzony jest próg przez całą długość, więc na moje oko to raczej klepanie nie jest dobrym rozwiązaniem.
Najważniejszy jest dla mnie dobry autoryzowany warsztat. Dajcie znać jak możecie jakiś polecić - może być poza Dolnym Śląskiem - wolę podjechać kawałek a mieć auto dobrze zrobione.
1. Auto jest na gwarancji, więc naprawa może być zrobiona jedynie w ASO
No i dobrze, ladnie na pewno ich skasuja
Zamieszczone przez rlapinski
3. Na co zwrócić uwagę i czego przypilnować podczas oględzin auta przez rzeczoznawcę?
Tego by ogledziny odbyly sie w serwisie gdzie auto bedzie naprawiane
4. Rozumiem, że w przypadku naprawy auta na gwarancji nie ma mowy o jakimś klepaniu drzwi i blach, tylko elementy wymieniane są na nowe. Jak to wygląda w praktyce?
Nie wiem jak jest z autem na gwarancji ale nie sadze by bylo jakos specjalnie inczaczej, tzn jesli element nadaje sie do naprawy zgodznie z procedurami producenta to jest naprawiany, inaczej wymieniany. W kazdym razie serwis daje gwarancje na naprawe, do tego zostaje jeszcze gwarancja na perforacje blachy.
10 września ( czyli dzień wcześniej niż Ty ) miałem stłuczkę we Wrocławiu swoją 01 również nie ze swojej winy - uszkodzone mam między innymi drzwi, błotnik, nadkole, lusterko. W sumie bardzo podobnie jak u Ciebie.
To była moja pierwsza stłuczka więc nie wiedziałem jak do tego wszystkiego podejść.
Sprawca jest ubezpieczony w Hestii. Swoją Octavkę oddaje do autoryzowanego serwisu Forda w Lubinie - mają podpisane umowy z innymi dealerami marek i mogą wykonywać naprawy bez utraty gwarancji (chociaż u mnie jest to bez znaczenia) - do tego dają 3 lata gwarancji na zrobione przez siebie usługi.
Najważniejsze dla mnie jest to, że mają bardzo dobrą opinie u mnie w mieście, nie są tani (ale w końcu za dobrze wykonaną usługę się płaci, a po drugie - ściągną pieniądze nie z mojego ubezpieczenia) oraz to, że gdy umówię się z rzeczoznawcą - to mam to zrobić u nich w serwisie - to oni będą za mnie dyktować rzeczoznawcy co jest do zrobienia i to oni przedstawią kosztorys tak aby było zrobione wszystko w oryginalnych częściach - jak czegoś nie dopiszą, a okaże się że trzeba coś wymienić/naprawić w późniejszym czasie - to oni będą to załatwiać za mnie. (zapewnienie kierownika).
Dla mnie jest to super sprawa, ponieważ skoro oni mają naprawić samochód to już niech z rzeczoznawcą sobie uzgadniają co i jak (oczywiście ja też przy tym będę obecny - ale zawsze to osoba zajmująca się na co dzień naprawami - więcej wychwyci szkód).
Ja mam do malowania cały bok, wymiana błotnika, jednych drzwi, lusterka ... - do tego dochodzą jakieś badania, sprawdzanie geometrii kół i inne duperele na które sam nie zwróciłbym uwagi. Dlatego wolę wariant kosztorysowy, niż gotówkę do ręki.
Ponadto zakład ten (zapewnienie kierownika zakładu, który de facto ma bardzo dobrą opinie w mieście) ma ciągłą styczność z firmami ubezpieczeniowymi i jak dotąd skutecznie egzekwują swoje kosztorysy - bez niepotrzebnych sporów sądowych.
Podsumowując: jeżeli zależy Tobie na zrobieniu auta to wariant kosztorysowy będzie moim zdaniem najodpowiedniejszy - i zrób to tylko w autoryzowanych zakładach, które mają doświadczenie z firmami ubezpieczeniowymi - może ktoś napisać, że każdy zakład ma doświadczenie, ale ja zwróciłem uwagę na jedną kwestię, często zdarza się tak, że po wysłaniu kosztorysu do firmy ubezpieczeniowej w celu zaakceptowania - firma ubezpieczeniowa kwestionuje albo kwotę roboczogodzin, albo koszty użytych części albo przyczepia się do innych rzeczy, a bez akceptacji kosztorysu zakład nie przystąpi do naprawy samochodu ... nie piszę tego z doświadczenia (bo nie wiem czy tak jest na prawdę), ponieważ pierwszy raz naprawiam autko, ale mówili mi to znajomi, którzy mieli z tym styczność.
Poszukaj warsztatu ( we Wrocławiu powinien być jakiś wybór - chociaż ja wolałem zrobić to u siebie), popytaj ludzi, ja czekam na rzeczoznawcę i mam nadzieję że jak najszybciej Skodzinka wyjedzie naprawiona
Niby to tylko stłuczka, ale ile mnie to nerwów i stresu kosztowało
Pozdrawiam - życzę bezproblemowej i szybkiej naprawy.
Komentarz