Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] kontrolka ESP, problemy z zapłonem, czujnik G28

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] kontrolka ESP, problemy z zapłonem, czujnik G28

    Zamieszczone przez andrzej1962
    Bykom jaja huśtać

  • #2
    [O1] kontrolka ESP, problemy z zapłonem, czujnik G28

    witam!

    proszę o pomoc przy diagnozie problemu:

    moje auto, to O1 Tour, 1.6 BFQ + LPG Landi+ ESP, rocznik 2008, przebieg 69 000 km,

    historia:

    - 48 000, Dostałem strzała w lewy przedni róg, naprawa blacharska: wymienione reflektory, zderzak, pokrywa silnika, błotnik. Po naprawie zdarzało się delikatne falowanie obrotów na wolnych obrotach bez klimy przy 700-800, przy włączonej klimie (ok 1000) i na wyższych obrotach żadnych problemów
    - 60 000, przegląd okresowy, wymieniane świece zapłonowe (jakieś czeskie)
    - 60 000, przegląd LPG


    pierwsze problemy (ESP):

    - ostatnio kilka razy po większych deszczach zdarzało się włączenie kontrolki ESP (ewidentny związek z wilgocią), potem gasła, ostatnio pali się stale, tzn: przy włączeniu zapłonu gaśnie razem z innymi kontrolkami, ale po włączeniu silnika jest cały czas włączona,
    ABS działa (sprawdzone na mokrej nawierzchni)


    problemy z odpalaniem:

    - Parę dni temu zapaliła sie kontrolka silnika (helikopter), wczoraj niespodziewanie auto zgasło przy jeździe w lekkim korku. Próbuje odpalić, bez powodzenia, dopiero po dłuższym przytrzymaniu rozrusznika (4 sekundy) udaje sie odpalić silnik. Problem jest powtarzalny w 100% na zimnym i gorącym silniku.
    Akumulator jest sprawny, auto jeździ głównie po autostradzie i na krajówkach.


    odcięcie obrotów (5000):

    - przy dynamicznym podjeździe pod górę zauważyłem jakby auto straciło nieco mocy i w okolicy 4000 zaczęło nierówno (lekko falując) przyspieszać,
    po kilku próbach stwierdziłem że nie da się przekroczyć 5000 nawet na biegu jałowym. (ten silnik kręcił wcześniej do 6500), problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie.


    wczoraj podpiąłem komputer do VAG'a, zczytałem, skasowałem, odpaliłem i jeszcze raz zczytałem, oto wyniki (błędy są powtarzalne), silnik:

    VAG-COM Version: Release 409.1-S
    Control Module Part Number: 06A 906 033 DM
    Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS7290
    Software Coding: 00231
    Work Shop Code: WSC 73430
    Additional Info: TMBJX21U698834771 SKZ7Z0H5022130
    1 Fault Found:
    16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
    P0322 - 35-00 - -



    ESP:

    VAG-COM Version: Release 409.1-S
    Control Module Part Number: 1C0 907 379 M
    Component and/or Version: ESP FRONT MK60 0102
    Software Coding: 0011394
    Work Shop Code: WSC 73430
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory




    Czy ktoś miał podobne problemy? co może być przyczyną, co należałoby sprawdzić oprócz tego czujnika prędkości silnika i może świec?

    pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez zipi
      pierwsze problemy (ESP):

      - ostatnio kilka razy po większych deszczach zdarzało się włączenie kontrolki ESP (ewidentny związek z wilgocią), potem gasła, ostatnio pali się stale, tzn: przy włączeniu zapłonu gaśnie razem z innymi kontrolkami, ale po włączeniu silnika jest cały czas włączona,
      ABS działa (sprawdzone na mokrej nawierzchni)
      Jak by co, ABS nie ma nic wspólnego z ESP.

      odcięcie obrotów (5000):

      - przy dynamicznym podjeździe pod górę zauważyłem jakby auto straciło nieco mocy i w okolicy 4000 zaczęło nierówno (lekko falując) przyspieszać,
      po kilku próbach stwierdziłem że nie da się przekroczyć 5000 nawet na biegu jałowym. (ten silnik kręcił wcześniej do 6500), problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie.
      :shock:
      Nie wiem jak w O1 ale w O2 od 4500 jest czerwono, wiec odciecie przy 5000 na jałowo to chyba zbawienie.
      Ja zaobserwowalem ze czasami (jescze nie wiem dokladnie od czego to zalezy-byc moze od temperatury silnika) na jalowo odcina mi przy 3000. Po wylaczeniu ESP kreci wyżej (nie sprawdzalem do konca). Podczas jazdy nigdy mi jescze nie odcielo (maksymalnie krecilem do 4500).

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Jacraz
        Jak by co, ABS nie ma nic wspólnego z ESP.
        "ELEKTRONICZNY SYSTEM STABILIZACJI TORU JAZDY ESP
        Lampka sygnalizująca zapala się po włączeniu i zapłonu i świeci przez ok.2s.
        Urządzenie pracuje -> lampka miga.
        Gdy występują jakieś zakłócenia systemu lub ESP jest wyłączone, to lampka świeci ciągle.
        Należy pamiętać, że ABS współgra z ESP i podczas awarii ABS, kontrolka od ESP również będzie wskazywać na nieprawidłowości. "

        forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8172

        Komentarz


        • #5
          co do ESP miałem podobny problem kontrolka zapalała się podczas jazdy na stałe ( później okazało się że jak wciskałem mocno hamulec w czasie postoju to automatycznie pokazywała się kontrolka od esp) , u mnie czujnik stopu pod pedałem hamulca był do wymiany , (czasami się światła stopu nie zapalały) Od czasu kiedy wymieniłem kontrolka się nie pali ..
          Skoda Octavia SLX 1.8T 4x4 20v

          Zdjęcia --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48209

          Komentarz


          • #6
            Witam
            Czy w grupie 001 widzisz RPM? (obroty silnika). Oraz czy widzisz prędkość pojazdu?
            Błąd ESP jest wywołany innym błędem - np. brak informacji o prędkości pojazdu, czy może brak RPM.
            Zacznij od sprawdzenia czujnika obrotów - niekoniecznie może być uszkodzony, to czujnik indukcyjny - więc jeśli chcesz go sprawdzić to albo oscyloskop, albo multimetr mierzący napięcie skuteczne (RMS). Im szybciej kręcisz silnikiem, tym większe napięcie. W necie piszą, że prąd powienien mieć minimum 800mV mierzone na AC (prąd zmienny) podczas kręcenia rozrusznikiem.
            Z ciekawości czy auto odpali jeśli odepniesz ten czujnik? To dużo mi podpowie.
            Pozdrawiam, Emil

            Komentarz


            • #7
              witam
              ja mam podobny wynalazek: błąd czujnika G28 z silnika oraz błąd komunikacji 01314, ale z kontrolera ABS (czy w przypadku posiadania ESP nie jest to wspólne? - ja nie mam ESP)
              bujam/bujałem się z tym od ok. pół roku, na początku auto przyspieszało jak chciało w cały zakresie obrotów - poszedł G28 do wymiany-pomogło co do zachowania się auta, ale błąd G28 + pojawiający się Check Engine pozostał (tzn. wracał) - z diagnoz tych dwóch razem występujących błędów wyczytanych w necie, poza fantazjami, to 1. wilgoć przy ECU/uszkodzone kable między ECU a czujnikiem G28 i/lub centralką ABS 2. słaby akumulator

              u mnie wychodzi nr 2, po sprawdzeniu kabli w ASO na testy poszedł aku, który został przez nich podładowany i od paru tygodni mam spokój - zbieram się na wymianę akumulatora

              z opisu Twoich problemów wynika, że auto zachowuje się tak, jakby coś nie tak było z samym czujnikiem G28 lub kontaktem między G28 a ECU - wszystkie spadki mocy i takie tam. sprawdzałeś, czy nie masz kompostowiska na podszybiu? u mnie po podniesieniu plastików po 4 latach miałem kilka kilo biomasy

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kamillis
                Zamieszczone przez Jacraz
                Jak by co, ABS nie ma nic wspólnego z ESP.
                "ELEKTRONICZNY SYSTEM STABILIZACJI TORU JAZDY ESP
                Lampka sygnalizująca zapala się po włączeniu i zapłonu i świeci przez ok.2s.
                Urządzenie pracuje -> lampka miga.
                Gdy występują jakieś zakłócenia systemu lub ESP jest wyłączone, to lampka świeci ciągle.
                Należy pamiętać, że ABS współgra z ESP i podczas awarii ABS, kontrolka od ESP również będzie wskazywać na nieprawidłowości. "

                forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=8172
                Chodziło mi o to, że niedziałające ESP nie oznacza, że nie będzie działać ABS. Oczywiście w autach z ESP, ABS jest z nim sprzęgniete, ale nadal są to oddzielne obwody (poprawcie mnie jeśli sie mylę).

                [ Dodano: Pią 01 Paź, 10 23:08 ]
                Zamieszczone przez emilasty
                W necie piszą, że prąd powienien mieć minimum 800mV mierzone na AC
                emilasty, chodzi Ci zapewne o napięcie. Może to i szczegół, ale lepiej żeby nikt z kolegów nie próbował w tym miejscu mierzyć prądu także lepiej sprostować.

                Komentarz


                • #9
                  problemy z elektryką - czyli jak ASO montuje LPG

                  Witam

                  Problem o którym pisałem został rozwiązany
                  Winnym okazał się czujnik G28 który został wymieniony, ale być może nie była to jedyna przyczyna problemów.

                  Udało mi się znaleźć dobrego elektryka, który przy okazji przejrzał i zrobił porządek z instalacją elektryczną w aucie. Generalnie posprawdzane zostały wszystkie wiązki w okolicach akumulatora, pod filtrem powietrza, wiązka komputera głównego i instalacja LPG. Wszystko to trwało 7 godzin i miałem okazję zobaczyć takie kwiatki jak:

                  - przewody zasilające sterownik i listwę wtryskiwaczy gazu miały poprzecieraną izolację, ponieważ zostały założone bez dodatkowego zabezpieczenia pod plastikową osłoną silnika, o którą ocierały się podczas pracy silnika (wibracje) Można przypuszczać że za jakiś czas przyjechałbym do serwisu z niedziałającym LPG
                  - niestarannie zaizolowane przewody lub braki w izolacji
                  - poplątane, niepospinane wiązki
                  - niektóre łączenia zagniecione zamiast zalutowane
                  - komputer gazu nieprzykręcony (luźno sobie latał obok akumulatora)

                  Te wszystkie niedoróbki związane są z instalacją gazową Landi, która została założona przez ASO :zastrzelic

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam ten sam problem. Zapala się kontrolka ASR (ESP nie posiadam).
                    Zapala się sama i ASR przestaje działać. Pali się przez jakiś czas a przy kolejnym uruchomieniu auta już nie. I tak od miesiąca.
                    Poza nie działającym ASR auto nie wykazuje innych objawów.

                    Odczytałem błędy:
                    ABS:
                    1314 - ABS sterwonik silnika
                    Silnik:
                    17811 - Zawór recyrkulacji spalin
                    17549 - Pomir obciążenia
                    16556 - czujnik sondy lambda bank1 mieszanka zbyt bogata

                    Wszystkie sporadyczne. Wszystkie wykasowano.
                    Obstawiałem czujnik stopu ale po wielu próbach nie udało mi się wywołać zapalenia kontrolki przez nasikanie hamulca ani poruszanie tym czujnikiem.

                    Macie jakieś pomysły?
                    Amatorzy stworzyli Arkę a profesjonaliści Tytanica.

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X