Słabo pali na zimnym, AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • shanzi
    Rider
    • 2016
    • 694
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Nie wymieniaj wszystkiego od razu . Przepustnice spróbuj zaadaptować. Kolega Andy90 wstawił niedawno opis jak to zrobić w dziale "How to..." . Oczywiście silnik musi być nagrzany do temperatury roboczej.

    Komentarz

    • kacper10714
      Classic
      • 2014
      • 38

      #27
      Ok, zrobię to od razu po powrocie do domu z pracy. Zauważyłem że samochód poszarpuje jak szybciej wcisnę pedał gazu lub go szybko puszczę. Oczywiście rzecz się dzieje identycznie na PB jak i na LPG. Obstawiam przepustnice tylko, że jeszcze jedna ciekawostka.

      W programie na tel (inCarDoc Pro) grzebiąc sobie po parametrach (tegoż iż wskaźnika bo inaczej tego nazwać nie mogę) jakie wskazania posiada znalazłem procentowe wskazanie sondy lambda (możliwe jest do wyboru napięcie i % sondy lambda).
      Wybierając % i obserwując zachowanie parametru na LPG zauważyłem oscylacje w granicach -5%/+3% z tendencją bardziej na bogato.
      Obserwując na PB od razu mam +20%/+25%.
      Postaram się w najbliższym czasie zrobić logi dynamiczne i statyczne tylko jak bym mógł prosić żeby ktoś mi przypomniał jakie bloki? (001+013), (002+007), (002+025)? gdzieś znalazłem na innym forum ale nie wiem czy będzie to prawdziwe dla mojego silnika.

      Komentarz

      • shanzi
        Rider
        • 2016
        • 694
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Korekty na LPG będziesz miał wzorowe bo masz dobrze ustawione LPG. Na Pb masz faktycznie pokazane ci się dzieje z samochodem stąd te różnice.

        Komentarz

        • Kot72
          Rider
          • 2017
          • 705
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #29
          W takiej sytuacji raczej chyba będzie konieczna wymiana pompy paliwa . Skoro wtryski są o.k. , lambda jest nowa , na gazie nie ma tak dramatycznie wysokich korekt to pozostaje tylko pompa . Być może ma już słabą wydajność i przy wysokich obrotach dostarcza zbyt mało paliwa . Jeśli lałeś jakiś środek do czyszczenia wtrysków to może warto raz jeszcze wymienić filtr paliwa bo środek mógł ruszyć osady w zbiorniku co mogło zaklajstrować filtr . Gdybyś na lpg również miał tak wysokie korekty to sprawa byłaby prosta . Przepływka do wymiany . Moim zdaniem pompa paliwa niedomaga .

          Komentarz

          • kacper10714
            Classic
            • 2014
            • 38

            #30
            Ok, wszystko rozumiem, tylko dlaczego mam ciśnienie 3 bar jak dodam więcej gazu (co prawda na postoju ale jest). Filtr paliwa mogę jeszcze raz wymienić ale to dopiero w przyszłym tygodniu
            Również w przyszłym tygodniu postaram się zrobić logi dynamiczne i statyczne tylko prosiłbym o sprawdzenie czy dobre bloki wybrałem



            A i przypominało mi się ostatnio zauważyłem, że czasem delikatnie zafalują mi obroty na jałowych (silnik rozgrzany do temperatury roboczej).
            Jak włączyłem klimatyzacje to korekty szalały jak głupie.
            Ostatnio edytowany przez kacper10714; 36125.

            Komentarz

            • Kot72
              Rider
              • 2017
              • 705
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Masz niby wszystko dobre tylko masz też koszmarnie wysokie korekty wskazujące na mocno ubogą mieszankę . Ciśnienie na przewodach to nie wszystko . Pompę sprawdza się jeszcze na wydajność . Ma napompować odpowiednią ilość paliwa w zadanym czasie .

              Komentarz

              • Kot72
                Rider
                • 2017
                • 705
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Jeszcze wracając do pierwszej strony tego tematu to napisałeś że kiedyś podglądałeś korekty w czasie jazdy . Było o.k. i nagle korekty poszły mocno w górę . To kolejna poszlaka że pompa ma jakieś przerwy w dostarczeniu paliwa ....

                Komentarz

                • kacper10714
                  Classic
                  • 2014
                  • 38

                  #33
                  Witam,
                  zrobiłem adaptacje przepustnicy tak jak było napisane w "how to..."
                  Poprawy brak, a nawet wydaje mi się, że jest gorzej.
                  No i zaczęło się sypać jeszcze bardziej... wczoraj wracając do dom z wawy jadąc 120-150km/h, 3.5-4.0tyś obr podłączyłem się wskaźnikiem na telefonie i moim oczom ukazała się korekta +22/+24% na LPG...

                  Komentarz

                  • Kot72
                    Rider
                    • 2017
                    • 705
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Jeśli nie zrobisz porządku na benzynie to trudno diagnozować takie objawy na LPG . W sumie na obu paliwach masz mocno ubogo . Próbowałeś podmienić przepływkę na jakąś inną ? Na all...
                    można próbować kupić sprawną używkę z 14 dniowym prawem zwrotu . Tak wysokie korekty mogą ( ale nie muszą ) wskazywać na uszkodzony przepływomierz . Te wartości adaptacyjne kiedykolwiek zerowałeś czy to się nabija od dawna ?

                    Komentarz

                    • kacper10714
                      Classic
                      • 2014
                      • 38

                      #35
                      Chodzi ci o alledrogo ? :P Tak zerowałem i to nie raz.
                      Proszę o pomoc jakie mam bloki zrobić do dynamicznego? czy dobre podałem kilka postów wyżej? (001+013), (002+007), (002+025)?
                      Zawsze to coś może też pomóc w diagnozowaniu

                      Komentarz

                      Pracuję...