Nie wymieniaj wszystkiego od razu . Przepustnice spróbuj zaadaptować. Kolega Andy90 wstawił niedawno opis jak to zrobić w dziale "How to..." . Oczywiście silnik musi być nagrzany do temperatury roboczej.
Słabo pali na zimnym, AQY
Zwiń
X
-
Ok, zrobię to od razu po powrocie do domu z pracy. Zauważyłem że samochód poszarpuje jak szybciej wcisnę pedał gazu lub go szybko puszczę. Oczywiście rzecz się dzieje identycznie na PB jak i na LPG. Obstawiam przepustnice tylko, że jeszcze jedna ciekawostka.
W programie na tel (inCarDoc Pro) grzebiąc sobie po parametrach (tegoż iż wskaźnika bo inaczej tego nazwać nie mogę) jakie wskazania posiada znalazłem procentowe wskazanie sondy lambda (możliwe jest do wyboru napięcie i % sondy lambda).
Wybierając % i obserwując zachowanie parametru na LPG zauważyłem oscylacje w granicach -5%/+3% z tendencją bardziej na bogato.
Obserwując na PB od razu mam +20%/+25%.
Postaram się w najbliższym czasie zrobić logi dynamiczne i statyczne tylko jak bym mógł prosić żeby ktoś mi przypomniał jakie bloki? (001+013), (002+007), (002+025)? gdzieś znalazłem na innym forum ale nie wiem czy będzie to prawdziwe dla mojego silnika.
Komentarz
-
-
W takiej sytuacji raczej chyba będzie konieczna wymiana pompy paliwa . Skoro wtryski są o.k. , lambda jest nowa , na gazie nie ma tak dramatycznie wysokich korekt to pozostaje tylko pompa . Być może ma już słabą wydajność i przy wysokich obrotach dostarcza zbyt mało paliwa . Jeśli lałeś jakiś środek do czyszczenia wtrysków to może warto raz jeszcze wymienić filtr paliwa bo środek mógł ruszyć osady w zbiorniku co mogło zaklajstrować filtr . Gdybyś na lpg również miał tak wysokie korekty to sprawa byłaby prosta . Przepływka do wymiany . Moim zdaniem pompa paliwa niedomaga .
Komentarz
-
-
Ok, wszystko rozumiem, tylko dlaczego mam ciśnienie 3 bar jak dodam więcej gazu (co prawda na postoju ale jest). Filtr paliwa mogę jeszcze raz wymienić ale to dopiero w przyszłym tygodniu
Również w przyszłym tygodniu postaram się zrobić logi dynamiczne i statyczne tylko prosiłbym o sprawdzenie czy dobre bloki wybrałem
A i przypominało mi się ostatnio zauważyłem, że czasem delikatnie zafalują mi obroty na jałowych (silnik rozgrzany do temperatury roboczej).
Jak włączyłem klimatyzacje to korekty szalały jak głupie.Ostatnio edytowany przez kacper10714; 36125.
Komentarz
-
-
Witam,
zrobiłem adaptacje przepustnicy tak jak było napisane w "how to..."
Poprawy brak, a nawet wydaje mi się, że jest gorzej.
No i zaczęło się sypać jeszcze bardziej... wczoraj wracając do dom z wawy jadąc 120-150km/h, 3.5-4.0tyś obr podłączyłem się wskaźnikiem na telefonie i moim oczom ukazała się korekta +22/+24% na LPG...
Komentarz
-
-
Jeśli nie zrobisz porządku na benzynie to trudno diagnozować takie objawy na LPG . W sumie na obu paliwach masz mocno ubogo . Próbowałeś podmienić przepływkę na jakąś inną ? Na all...
można próbować kupić sprawną używkę z 14 dniowym prawem zwrotu . Tak wysokie korekty mogą ( ale nie muszą ) wskazywać na uszkodzony przepływomierz . Te wartości adaptacyjne kiedykolwiek zerowałeś czy to się nabija od dawna ?
Komentarz
-
Komentarz