Rozrząd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mariusz90.szpak
    Classic
    • 2019
    • 13
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Rozrząd

    Witajcie, nigdzie nie znalazlem odp na moje pytanie ktore, chce zadac otóż. Czy jest prawdą, ze przy wymianie rozrzadu w skodzie Octavi 1 1999 rok 1.9 tdi 90 km silnik agr, trzeba ustawić kąt wtryskow na komputerze? Bo chcialem rozrząd wymienić sam, a dochodzą mnie slychy, ze jednak nie bardzo można. Pech tez taki, ze akurat do tego modelu idzie rozrzad z czterema rolkami i jest on drozszy. Do tego ten kat i sie robi duza kwota... dzieki z gory za odpowiedź.
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Powinno się zweryfikować czy pompa jest ustawiona prawidłowo. Normalnie kończy się na podpięciu VDCS i sprawdzeniu czy jest ok. Jak robisz wszystko dobrze to w 99 % przypadków jak było dobrze to po wymianie też powinno być ok.

    Komentarz

    • Mariusz90.szpak
      Classic
      • 2019
      • 13
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Hmm no ok chciałem to wymienic z kolegą który potrafi wymieniac rozrząd, ale po prostu nie ma kompa bo mam mechanika to jego hobby po pracy. Tylko, ze jak cos pójdzie noe tak to dowiedzialem sie, ze samo poflaczenie i ewentualne ustawienie jest dosyć drogie. A czy jak rozrząd bysmy robili bez blokad jest wieksze prawdopodobieństwo, ze coś sie przestawi?

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Prosty kabel do diagnozy na Kline i tyle. A reszta to bulka z maslem, mozna uczyc sie mechaniki, ten silnik nie jest skomplikowany, tylko napinacz trzeba zrozumiec jak ma byc napiety-> przeczytac jego instrukcje
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Mariusz90.szpak
          Classic
          • 2019
          • 13
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Ok, dzieki dam znac jak poszlo...

          Komentarz

          • Mariusz90.szpak
            Classic
            • 2019
            • 13
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Witam, odświeżam temat, bo od dwoch dni stoje z autkiem najpierw okazalo sie, ze blokady które ma kolega nie pasuja do mojego modelu silnika, z tym juz sobie prowadziliśmy. Pozostaje jeszcze jeden temat, dysponuje ktoś, moze zdjeciem lub screenem jak maja byc ustawione znaki na rozrzadzie, bo u mnie chyba za duzo rdzy i nie mozemy ich znaleźć... byl bym bardzo wdzieczny, bo nie mozemy ruszyc z robotą. Pozdrawiam

            Komentarz

            • czerkam
              Classic
              • 2019
              • 6

              #7
              wal se ustawisz na znak na kole zamachowym. zobacz po zdjeciu zaslepki od gory na skrzyni.
              natomiast walek rozrzadu ma byc na plasko wyzlobieniem widocznym po zdjeciu pompy podcisnienia.
              no i kolo pompy wtryskowej blokuj trzpieniem/wiertlem fi6.
              CK-PROJECT SERWIS AUT VAG i innych...
              Wrocław, Bardzka 30, tel: 500-502-404

              Komentarz

              • Mariusz90.szpak
                Classic
                • 2019
                • 13
                • Octavia I (1U2)
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Ok, dzieki zobaczymy jak wyjdzie.

                Komentarz

                • haragon
                  Rider
                  • 2008
                  • 310

                  #9
                  Panowie podepnę się pod temat, wszak pytanie powiązane jest z wymianą rozrządu.
                  W jaki sposób wyciągnąć ramię mocujące, które 3 śrubami przykręcone jest do silnika od strony rozrządu (ramię aluminiowe jest elementem prawej strony "poduszki"- zawiesia silnika).
                  Podnosiłem silnik do góry i po odkręceniu próbowałem wyciągnąć przez górę, później opuszczałem i te same ćwiczenia robiłem od dołu.
                  Ani górą, ani dołem nie udało mi się tego mocowania wyciągnąć (po odkręceniu). Nie chcę szarpać na siłę aby rozrząd nie ucierpiał.

                  Pytanie jest proste, czy wyciągacie ten element górą, czy dołem. Czy unosicie, czy obniżacie przy tym silnik?

                  Silnik 1.9 TDI ASV z klimatyzacją...
                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                  >>Software - rogalotti<<

                  Komentarz

                  • haragon
                    Rider
                    • 2008
                    • 310

                    #10
                    OK problem rozwiązany. Należy odkręcić stabilizator przykręcony do skrzyni przekładniowej od dołu i podnieść silnik do góry. Silnik ze skrzynią zawieszony jest tylko z lewej strony (od strony skrzyni biegów) dzięki temu możemy go przesunąć do przodu i wyciągnąć oraz włożyć część łapy od strony rozrządu również od góry.
                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                    >>Software - rogalotti<<

                    Komentarz

                    Pracuję...