Witam od pewnego czasu w mojej octavii 1.6 sr z 98 rok po zapaleniu silnik wchodzi na 1200 obrotów i czuć dość duże wibracje i tak jakby trzęsło całym autem,po jakimś czasie ustaje słychać taki dźwięk jak po wyłączeniu klimy ,obroty spadają i wszystko jest ok ale zaznaczam dzieje się to sporadycznie lecz coraz częściej,miał ktoś coś podobnego,pozdrawiam
Dziwne wibracje
Zwiń
X
-
Raczej wszystko jest o.k. Taka w tych silnikach jest procedura ssania . Im cieplej tym początkowe obroty rosną ( zimą po odpaleniu poniżej 1000 , teraz jak było gorąco 1200). Dodatkowo po uruchomieniu załącza się pompa SAI co może powodować pewne wibracje . U mnie jest tak samo . Nie widzę tu żadnego problemu .
-
-
W AUQ jest to samo (o ile mamy to samo na myśli)
Jak było poniżej 0 stC,odpalałem i silnik pracował cichutko, jak jest powyżej 0 stC po porannym odpaleniu silnik wydaje głośny odgłos, coś na wzór zatartej rolki, luźnego paska, jakby była gdzieś duża dziura w oponie, generalnie generuje dużo hałasu, na kompie spalanie na jałowym wynosi nawet 4.5l/h i tak się dzieje gdy te odgłosy pojawiają się, gdy te dźwięki nagle cichną spalanie spada do 0.8l/h.
Nawet gdy zacznę jechać i już skończy się cykl tego dziwnego "ssania", wtedy jest cisza przez np kolejne 30 sek, następnie znowu ta procedura występuje (niezależnie czy stoję czy jadę) i to trwa do 7 - 10 sek i dalej jest już cisza. mam tak odkąd kupiłem O1. Zawsze jest najpierw po odpaleniu głośno przez 30 sek i później cisza i ponownie na chwile się to pojawia - zawsze 2 razy przy czym drugim razem na krótko. Nawet gdy głośno gra radio wiem kiedy drugi raz się załącza to coś bo wtedy silnikowi na czas tego "ssania" zdecydowanie braknie wigoru.
Podczas zakupu jesienią jak usłyszałem silnik tuż po odpaleniu to byłem gotów olać ten konkretny model podejrzewając pęknięty kolektor, dziurawą siatkę-łącznik wydechy, zajechany motor, po chwili nagle wszystko ucichło i silnik cichuteńko zaczął pracować.
Kiedyś wyczytałem gdzieś, że jest to jakieś ssanie/nadmuch ciepłego powietrza do kolektora ssącego i to jest normalne zjawisko
Ktoś coś więcej, szerzej, bardziej może napisać o tym systemie/zjawisku ????
Ostatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.
Komentarz
-
-
W,g Etki w AKL-u nie ma pompy SAI . Wychodzi na to że były montowane w 1.8 i 2.0 ( piszę o modelach równych rocznikowo z modelem AKL ) ale 100% pewności nie mam . Duży walec z czarnego tworzywa napewno byś zauważył . Powinien być z przodu ( u mnie w BFQ po prawej stronie ) . Ta pompa ma za zadanie wtłoczenie dodatkoego powietrza poza zawory wydechowe. Ma to pogrzać spaliny aby szybciej zaczał działać katalizator . Generalnie pierwsze ssanie przy wysokiej temperaturze zewnętrznej 1200 jest o.k. Może te wibracje występują w czasie zubażania mieszanki w miarę nagrzewania się silnika . U mnie wibracje powoduje pompa SAI.
Komentarz
-
-
Wrzucam zdjęcie mego silnika - możesz wskazać gdzie to coś jest i czy można to jakoś wyłączyć/uciszyć ?
https://naforum.zapodaj.net/a4212c9ab438.jpg.html - klikając tu otwiera się duże zdjęcie
Na forum VW znalazłem kluczową informację, u mnie jest identyko jak poniżej
Panowie mam podobny problem, a mianowicie, po odpaleniu autka (zimny) i podczas pracy pompy autem czasami telepie budą, po wyłączeniu pompy wszystko ok, dodatkowo czasami przy dojeździe do świateł pompa potrafi włączyć się na kilka sekund po mimo, że silnik ma już 90 stopni
Jak jest za zimno to pompa się nie włączy.....a tym telepaniem się nie przejmuj, silnik dostaje zwiększoną dawkę powietrza i może czasem tak pracować, pompa włącza się jeszcze raz po odpaleniu po jakimś czasie, czasem krótszym czasem dłuższym.....
"
W O1 gdzie tej pompy SAI szukać ????????? Póki co jest wszystko OK ale lubię wiedzieć co w trawie piszczyOstatnio edytowany przez KrzysiekVRS; 48062.
Komentarz
-
Komentarz