Oktawia kłopoty z tylnym zamkiem w drzwiach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ewk131
    Classic
    • 2011
    • 3

    Oktawia kłopoty z tylnym zamkiem w drzwiach

    Zamieszczone przez wojtech
    Chce zakupić 4szt. aplikatorów Meguiars Soft Foam (żółte) czy to wystarczy na taki zestaw ?
    W mojej opinii gąbkowe aplikatory Megsa są nietrwałe i przez to nie warte swojej ceny.
    tom
  • PiotrWie
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    Oktawia kłopoty z tylnym zamkiem w drzwiach

    Witam
    Od tygodnia mam kłopot z zamykaniem lewych tylnych drzwi za kierowcą...
    Drzwi nie zamykają się (i nie otwierają) za pomocą pilota centralnego zamka.
    Zamykają się i otwierają przy użyciu blokady wewnętrznej (tej w drzwiach kierowcy)..
    Tak że to chyba nie prąd ani mechanika.....
    Czy ktoś miał podobne problemy i jak je rozwiązać?
    Czy to osławiony mikrowłącznik czy coś z alarmem?
    Pozdrawiam

    PS. Może znacie dobrego elektryka z okolic Łodzi by mógł mi pomóc....

    Komentarz

    • lugab
      Rider
      • 2007
      • 439

      #3
      PiotrWie, temat zamków opanował forum :shock:







      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

      Komentarz

      • PiotrWie
        Classic
        • 2010
        • 9

        #4
        lugab dzięki za próbę pomocy ale mam obawy że to nie te linki:


        " ....... Witam postanowiłem podzielić się wiedzą na temat awarii włącznika odpowiedzialnego za włączanie się lampki oświetlenia wnętrza,powiązanego z alarmem i zamykającymi się drzwiami.Z pewnością w serwisie usłyszycie "wymiana zamka w drzwiach koszt około 600zł).Na załączonych zdjęciach jest instrukcja jak wymienić ów mikrowłącznik-przełącznik mniejsza o nazwę ważne że,łączny koszt wymiany to......od 10zł do 50zł zł....."

        U mnie po otwarciu drzwi oświetlenie włącza się automatycznie nie zamyka i otwiera tylko i wyłącznie z pilota ...... na dodatek po otwarciu drzwi z kokpitu nawet z pilota otwiera i zamyka 2 – 3 razy właściwie


        ".... Witam, Od jakiegoś roku walczyłem z dziwnym uszkodzeniem zamka drzwi (lewe) kierowcy. Zgłaszany problem w ASO parę razy (jeszcze na gwarancji) nie został usunięty całkowicie, zawsze było OK przez jakieś ~500km.
        Na czym objawiało się dziwne zachowanie zamka. Mam ustawione automatyczne zamykanie po przekroczeniu 30 km/h i działało to poprawnie ale drzwi kierowcy zamykały się i po chwili otwierały się ponownie (pozostałe zamknięte), tak samo działo się przy ręcznym zamykaniu z panelu sterowania. Najdziwniejsze było to, że z pilota drzwi były zamykane poprawnie. Oczywiście pierwsze podejrzenie było na wyłącznik krańcowy (wiele razy wspominiane na forum), ale otwarcie drzwi sygnalizowane poprawnie, oświetlenie też itp. ...... "

        U mnie przy ręcznym zamykaniu i otwieraniu z panelu otwiera się właściwie a nie otwiera się z pilota ..........

        http://forum.octaviaclub....p=589433#589433
        " ....... Mam problem dotyczacy centralnego zamka, gdy otwieram lub zamykam pilotem drzwi reagują tylko trzy zamki, tylny prawy jest zamkniety,nie idzie go otworzyc od wewnatrz ani z zewnatrz. ........ "
        Pozdrawiam.

        U mnie zamek działa – przy otwarciu z środka włącznikiem blokady drzwi przez kierowcę otwiera się normalnie nie chce tylko z pilota ...........


        Podsumowując nadal nie wiem czy to wina alarmu - ale po otwarciu z panela potem 2 -3 razy zamyka i otwiera też z pilota .....
        chyba nie elektryka - bo zamek działa poprawnie z panela,
        chyba nie mikrowłącznik - bo działa oświetlenie.

        Ostatnio zaobserwowałem że po otwarciu z panela i ponownych zamknięciach przez pilota słychać coś jakby stuk (puknięcie) wewnątrz drzwi przy zamku i potem już nie działa zamykanie z pilota

        Pozdrawiam

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          u mnie za złą pracę centralnego odpowiedzialne były tzw zimne luty na płytce drukowanej w elektrycznej części zamka. Rozlutowanie i ponowne zalutowanie pomogło a też myślałem że to mikrostyk
          Powodzenia w usunięciu usterki
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • PiotrWie
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Dzięki za pomoc....
            Perspektywa wybebeszania zamka trochę mnie przeraziła i na razie skończyło się na WD40...
            Zużyłem chyba cały pojemniczek na drzwi kierowcy i tylne. Wszelkie dostępne otwory, prześwity i szczelinki zostały dokładnie dokładnie nasączone.... i .... zamek chodzi (otwiera i zamyka) ....
            Odpukać 2 tygodnie i na razie spokój ...... ale zobaczymy co będzie zimą ....
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              WD 40 - zalatwisz temat na amen - wypiera wilgoc ale nie smaruje - po nim czesci sie zacieraja - poprawa jest tylko chwilowa

              Komentarz

              • PiotrWie
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                No będzie znowu klopsik ....... a myślałem, że jak WD 40 usunęło wilgoć .... to wystarczy przesmarować elementy mechaniczne jakimś smarem i będzie OK...

                Komentarz

                • marekzu
                  L&K
                  • 2007
                  • 1412
                  • Superb II combi (3V5)

                  #9
                  to przesmaruj zanim sie znow przytrze

                  Komentarz

                  Pracuję...