Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przeładowanie turbiny 1.9 Tdi 110 km AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przeładowanie turbiny 1.9 Tdi 110 km AHF

    Witam jestem (jeszcze nie ) szczęśliwym posiadaczem octavi combi i mam problemy z turbiną.
    mianowicie cały czas ciągle przeładowana jest.
    zacznę od początku.
    Kilka dni po zakupie auta wyleciałem w trasę i przy 120 km/h odcięło turbinę, po kilku dniach odwiedziłem magika i ten wskazał przyczynę zapieczone kierowniczki zmiennej geometrii. za naprawę chciał od 1000 zł w górę, więc postanowiłem sam to zrobić.
    Zrzuciłem turbinę wyczyściłem kierowniczki wspomagając się ropą i pędzelkiem, namoczyłem kierowniczki w ropie i zostawiłem na całą noc, na drugi dzień znów czyściłem pędzlem, wszystko zaczęło płynnie chodzić bez żadnych oporów i złożyłem w całość, dając nowy komplet naprawczy do turbiny, nowe śruby, uszczelki
    okazało się, że grucha też zastała się, bardzo ciężko chodziła i została wymieniona na nową,
    mimo tego dalej nie działało jak trzeba.cały czas przy 120 odłączało turbinę,
    następnym krokiem był zakup modułu obdeleven czyli takiego vagcomu na telefon i sprawdzenie logów
    wymieniłem wszystkie węże od podciśnienia
    i dalej zacząłem kręcić regulacją gruszki, że dopiero przy 150-170 odcinało turbine.
    ale cały czas następowało przeładowanie turbiny mimo praktycznie wydłużonej gruszce do maximum,
    to logi w załączniku. z aplikacji obdeleven nie mogę wrzucić logów jak z vagcoma....
    Załączone pliki

  • #2
    czy przyczyną ciągłego przeładowania może być odwrotnie założona zebatka od kierowniczek albo nie trafiłem kierowniczka w regulacje? czy jeszcze gdzieś indziej szukać przyczyny?

    Komentarz


    • #3
      Najpierw zobacz czy gruszka jest tak wyregulowana żeby zbić doładowanie. Czyli sprawdzasz w jakich pozycjach jest sztanga przed i po odpaleniu. Jeśli po zdjęciu cięgła od gruszki sztanga ma większy ruch znaczy że jest źle wyregulowana. Jeśli gruszka zapewnia pełny zakres ruchów i wszystkie wężyki szczelne możesz zamienić zaworek n75 z n18 miejscami żeby sprawdzić czy to nie wina zaworka.
      No i co do pierwotnej przyczyny to skoro gruszka ciężko chodziła to ją obstawiam. Rozbieranie turbo to ostateczność. Miałem już kilka takich sytuacji choćby wśród znajomych że mechanik kazał zrzucać turbo do czyszczenia, a winna była gruszka.
      Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.

      Komentarz


      • #4
        turbo już rozbierałem i czyściłem, gruszka wymieniona i działa bez zarzutu, chodzi płynnie. jeśli chodzi o regulacje gruchy to działa w pełnym zakresie, regulowałem ją tak:
        odpczepiłem sztangę od geometrii, ustawiłem wajchę od turbo na samej górze, wyregulowałem sztange gruchy tak by w najwyzszym poziomie dzwigienki od turbo weszła sztanga od gruchy.
        zrobiłem test sztangi za pomocą programu i co jakieś 10 sekund sztanga cofała się i szła do góry bez problemu.

        Komentarz


        • #5
          geometria turbiny była mocno zapieczona, poprzedni właściciel jeździł bardzo ekonomicznie. gruszka wyszła później przy wyjmowaniu turbiny, a przewody od podciśnienia też dałem nowe. i nie wiem gdzie szukać dalej przyczyny. jeśli to ważne to po złożeniu turbiny zaczęła delikatnie gwizdać, i przy zmianie biegu na wyższych obrotach jest taki cichy "blow off"

          Komentarz


          • #6
            byłem u Super Grzesia na sprawdzenie, podpowiedział co zrobić i temat ogarnięty, do zamknięcia

            Komentarz


            • #7
              To pochwal się dla potomnych co było.

              Komentarz


              • #8
                jak składałem to odwrotnie założyłem kierowniczkę w turbinie.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X