Dziwna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • uk1982
    Classic
    • 2011
    • 2

    Dziwna praca silnika

    Jeszcze sprawa jest taka, ile Volt mają oryginalne świece?
    Są takie na 11V, są też na 12V.
    Na świecy jest wytłoczony napis.
    ale są i o napięciu 5 Volt. bobolino, takie właśnie są i w twoim silniku, tj w BXE.
  • blastoz
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Dziwna praca silnika

    Witam!
    Pacjentka to Octavia 1.6SR (1.6 SR, 8V bodajże to motor AKL). Objawy to bardzo nierówna praca silnika (jakby tylko 3 cylindry pracowały), kopcenie z rury, problem z wkręceniem na obroty, przy próbie wkręcenia na wyższe obroty strzały z pod maski i co wykazało badanie stanu technicznego zbyt duża ilość CO2 w spalinach (co z resztą widać i czuć w spalinach). LPG auto nigdy nie widziało, a nabite ma 170kkm.
    Podpowiedzcie czego szukać i gdzie? Co sprawdzać lub co kupować ?

    Druga sprawa do elektryków. Problem z wycieraczkami. Pracują normalnie gdy są włączone, ale po ustawieniu "wajchy" w pozycji 0 wykonują 10 cykli i dopiero się wyłączają. To samo przy włączeniu zapłonu gdy wajcha jest na 0 - 10 cykli i dopiero off. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale przekaźnik z pod kierownicy cały czas przy tych 10 obrotach sobie klika.

    Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam!
    Rafał

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      blastoz, kopci ale na jaki kolor ?? a co do wycieraczek masz do wymiany silniczek wycieraczek jak cos to poszukaj bo tematów o tym jest sporo

      [ Dodano: Wto 21 Wrz, 10 06:36 ]
      podpinales pod vaga ?

      Komentarz

      • deviltomek
        Ambiente
        • 2010
        • 246

        #4
        przyczyn moze byc wiele... mi sie wydaje że najbardziej prawdopodobne leża po stronie zapłonu...dokładnie sprawdż świece przewody itp...czy nie mają pęknięć itp...pozatym przypomnij kiedy ostatni raz wymieniałeś te elementy...powodem może być również lejący wtrysk (zawieszony) zalewający świecę na jednym cylindrze.....jak bys wykrecil świece to poznac to po tym ze jedna bedzie mokra.....najlepiej bylo by podpiąć pod vaga.

        Komentarz

        • blastoz
          Classic
          • 2010
          • 3

          #5
          A więc tak. Na zimno kopci na ciemno, a po rozgrzaniu na siwo.
          Posłuchałem i sprawdziłem zapłon. Pierwszy tłok jest martwy, chociaż iskra jest. Świeca po wykręceniu jest ciemna, delikatnie zakopcona, trochę mokra (ale nie wiem czy od zupy czy oleju). Obawiam się podstawionego zaworu, albo jakiegoś innego bałaganu w głowicy.
          VAG w sobotę. Dam znać co i jak.

          Dzięki wielkie.
          Pozdrawiam!
          Rafał

          [ Dodano: Wto 05 Paź, 10 22:49 ]
          Witam!
          VAG wykazał błąd 1039 - czujnik wody. Z tego co czytałem na forum to mogło być przyczyną, jednak po wymianie nic się nie zmieniło, aczkolwiek błąd znikł.
          Co jeszcze mogę zrobić? Gdzie szukać?
          Znajomy radzi "głowa do góry" bo pewnie zawór podstawiony albo ułamany i nie ma kompresji na pierwszym cylindrze. Możliwe to ?

          Pozdrawiam!
          Rafał

          Komentarz

          Pracuję...