Witam dziś zauważyłem że jak silnik już mam nagrzany na 90 stopni normalnie i auto chodzi na wolnych obrotach to i tak dmucha mi zimne powietrze do kabiny ale jak wkrece silnik przynajmniej na 2 tyś obrotów zaczyna dmuchać już ciepłe, nie ma znaczenia czy na klimatroniku będzie powiedzmy 20 czy więcej robi się tak samo, co to może być? Dodam że ogólnie układ chłodzenia działa Oki szybko się grzeje wentylatory się uruchamiają kiedy trzeba
Zanika ogrzewanie kabiny
Zwiń
X
-
Węże będą gorące ale zamulona nagrzewnica będzie zimna bo gorący płyn przeciska się najkrótszą możliwą drogą o najmniejszych oporach przepływu i ogrzewa niewielki fragment nagrzewnicy. Gdybyś sobie narysował wszystkie kanaliki nagrzewnicy w rozwinięciu to będzie ich pewnie kilka ładnych metrów. A u Ciebie przepływ swobodny odbywa się na kilkunastu cm przez najbardziej drożne kanały. Resztę masz zasyfioną kleistą mazią dopiero jak dodajesz gazu i rośnie ciśnienie płynu wtedy płynie on już także tymi kanalikami, którymi wcześniej z uwagi na duże opory płynąć mu się nie chciało.
Bardziej prosto tej prostej rzeczy wytłumaczyć nie zdołam.
Wyczyść nagrzewnicę, wymień płyn i ciesz się dobrym ogrzewaniem.
Wątek o czyszczeniu nagrzewnicy chyba już na forum był omawiany.
Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
-
Ponad 2 godziny zabawy płukanie kupnym środkiem grzanie auta,potem woda pod cisnieniem samej nagrzewnicy i zero efektu niestety na wolnych obrotach prawie wcale nie ma ogrzewania A jak się jedzie już grzeje fajnie, więc myślę że albo wymiana nagrzewnicy niestety albo ta pompę wody jeszcze muszę sprawdzic
Komentarz
-
-
A wyleciało z niej cokolwiek, jakieś zanieczyszczenia, woda w innym kolorze?
https://a4-klub.pl/topic/257460-czys...rze-przy-90-c/
https://www.auditeam.pl/forum/topic/...e-nagrzewnicy/
Ja kiedyś nagrzewnicę od łady (zamontowaną w polonezie) zalałem na noc roztworem sody kaustycznej no tylko, że miałem ją wymontowaną to syfu było, że głowa mała ale po tym zabiegu poldi grzał, że można było na waleta w środku syberyjskiej zimy jeździć.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
-
Nie jestem do końca pewien czy to będzie wina pompy cieczy czy samej nagrzewnicy . Może coś jest nie tak z cięgnami/siłownikami sterowania w mieszalniku powietrza ? Zanik ogrzewania w Octavii miałem dwa razy . Raz gdy walnął zimową porą termostat a drugi raz gdy kawałki zbiorniczka wyrównawczego zatkały nagrzewnicę . Wtedy wystarczyło wypłukać pod ciśnieniem . W drugim przypadku wąż dolotowy był gorący a powrót zimny .
Komentarz
-
-
Sądzę, że gdyby coś było nie tak z ustawieniem klapek sterujących strumieniami powietrza to bez względu na obroty temperatura nawiewanego powietrza była by jednakowa. W tym przypadku jak kolega pisze zmiany temperatury są powiązane z obrotami silnika a więc i przepływem płynu przez nagrzewnicę.
Komentarz
-
-
Też mam problem z zimnym powietrzem z nawiewu, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.
Po podniesieniu prędkości obrotowej wraca nawiew ciepłego powietrza.
Koledzy piszą możliwe przyczyny, ale u mnie musi być coś innego, bo ja ten problem mam od nowości auta (tylko zorientowałem się po gwarancji).
Dlatego piszę, że kwestia zapchanej nagrzewnicy, czy obcego elementu w nagrzewnicy u mnie nie wchodzi w grę - być może u Ciebie adamo9011 również.
Kiedyś koledzy z forum pisali, że mimo poprawnego działania układu chłodzenia musi być gdzieś powietrze w rurach i to może być przyczyną.
Ja pogodziłem się z ta przypadłością, ale jeżeli ktoś poda przyczynę, to chętnie pożegnam się z tym problemem.
Komentarz
-
Komentarz