[O2] Nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skoda00
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O2] Nie odpala

    Witam,

    Od pewnego czasu zauważyłem, że prawa tylna tarcza hamulcowa przegrzewa się. Czasami słychać metaliczny odgłos przy tylnym prawym kole, który po naciśnięciu hamulca znika. Inne tarcze grzeją się równomiernie a tylna prawa po zatrzymaniu auta i sprawdzeniu znacznie bardziej - mam wrażenie, że nawet czuć stamtąd spaleniznę. Auto eksploatowane normalnie bez przeciążeń. Miasto/ trasa 50/50. Co może być przyczyną i jak temu zaradzić? O2 przed liftem.
  • masha
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    [O2] Nie odpala

    Witam. Od 10 miesięcy jestem (byłem?) szczęśliwym posiadaczem O2 z 2.0 TDI Elegance (rocznik 2007, przebieg 84 tkm). Do tej pory auto w nawet największe mrozy paliło na dotyk. Od jakiegoś czasu (wydaje mi się że po wymianie filtra paliwa, która miała miejsce w maju) pojawił się problem z uruchamianiem zimnego silnika. Objawiało się to (nie zawsze) w ten sposób że przy pierwszym kręceniu (1-2 obroty wału) auto jakby chciało zaskoczyć ale po odpuszczeniu kluczyka tego zaskoczenia nie było. Drugie przekręcenie już bez problemu kończyło się uruchomieniem. W ostatnią sobotę zatankowałem auto do 3/4 baku (zawsze tankuję do pełna) i pojechałem na grzybki. Po 8 godzinach stania znów miałem problem z odpaleniem, z tym że odpalił za 3 razem. Potem w niedzielę odpalił znów za drugim razem ale bez problemu jeździł. Potem stał pod chmurką, aż do środy kiedy postanowiłem trochę pojeździć. Niestety auto kręci ale nie chce zaskoczyć. Dodam jeszcze że na ciepłym i jeżdżonym siniku tego kłopotu nie było. Co może być przyczyną? Ponadto - ale to już może tylko moje urojenie - ostatnio pojawiał się problem z tankowaniem auta gdyż pistolet bardzo często odbijał jakby coś było zapowietrzone. Nie świeci się Check Engine. Próbowałem też kilka razy podgrzewać świecęe ale nic to nie dało.

    Proszę o jakieś rady zanim ASO zedrze ze mnie skórę.

    Dzięki i pozdr
    Masha
    pzdr
    masha

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      A przy wymianie filtra paliwa były ściągane wężyki paliwowe? Bo jeśli tak to może są źle założone.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • masha
        Classic
        • 2010
        • 8

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        A przy wymianie filtra paliwa były ściągane wężyki paliwowe? Bo jeśli tak to może są źle założone.
        Nic nie było ściągane. Obudowa filtra jest pod maską, po prawej stronie. Zdjąłem dekielek, założyłem nowy filtr z uszczelkami. Założyłem dekielek, odpaliłem i do dnia wczorajszego hulał bez większych przygód, oprócz tych perypetii o których pisałem. Z tym że były one sporadyczne, więc nie za bardzo przywiązywałem do nich uwagę bo sądziłem że trochę za krótko trzymałem kluczyk na rozruchu. Fakt, że te objawy ostatnio pojawiały się przy każdym porannym odpaleniu (nie jeżdżę codziennie). Poza tym po raz pierwszy właśnie w sobotę kiedy problem z odpaleniem nie ustąpił przy drugim rozruchu na wyświetlaczu centralnym pojawiła się informacje o koniecznym serwisie w ciągu 800 km lub 305 dni. Ale to jak sądze większego znaczenia nie ma.
        pzdr
        masha

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          masha, może aku pada :?: a filtr powinno się chyba zalać paliwem

          Komentarz

          • masha
            Classic
            • 2010
            • 8

            #6
            Zamieszczone przez abstinent
            masha, może aku pada :?: a filtr powinno się chyba zalać paliwem
            No właśnie nie pamiętam czy go zalałem, ale jak znam życie to raczej nie. Ale to by dopiero wyszło po 5 miesiącach i blisko 10 tkm od wymiany???
            Aku kręci bardzo mocno. Czytałem na forum, że może to być też przyczyna rozrusznika - ale to ludki pisali w kontekście O1.
            pzdr
            masha

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              sprawdź kąt wtrysku, może pomoże

              Komentarz

              • revolta12
                Drive
                • 2010
                • 49

                #8
                w swoim szkodniku mam podobny problem tylko ze mi ciezko pali przy ciepłym silniku, wszystko juz sprawdzałem co mozna było, akumulator , rozrusznik, pompowtryskiwacze, katy wtrysku, i dalej nie wiem co jej jest pozostał mi jeszcze do sprawdzenia sterownik.

                Komentarz

                • masha
                  Classic
                  • 2010
                  • 8

                  #9
                  Zamieszczone przez revolta12
                  w swoim szkodniku mam podobny problem tylko ze mi ciezko pali przy ciepłym silniku, wszystko juz sprawdzałem co mozna było, akumulator , rozrusznik, pompowtryskiwacze, katy wtrysku, i dalej nie wiem co jej jest pozostał mi jeszcze do sprawdzenia sterownik.
                  No u mnie nie jestem w stanie sprawdzić co się będzie działo na ciepłym
                  Widziałem jeszcze, że koledzy pisali też o objętości dawkowanego paliwa.
                  pzdr
                  masha

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    masha,
                    tak się zastanawiam może jakieś trefne paliwko ? napisałeś, że tankowałeś i po tym tankowaniu zrobiłeś niewielki przebieg do momentu aż autko padło, być może wyjeździłeś resztkę normalnego ON i poszedł jakiś "gnój".
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • Witek1952
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 196

                      #11
                      Witam serdecznie. Idziecie tylko w jednym kierunku. Co z kontrolką check engine? Podszybie ma dobry odpływ wody? Pozdrawiam.
                      Witek

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Witek1952
                        Co z kontrolką check engine?
                        Zamieszczone przez masha
                        Nie świeci się Check Engine
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • masha
                          Classic
                          • 2010
                          • 8

                          #13
                          Zamieszczone przez loru
                          masha,
                          tak się zastanawiam może jakieś trefne paliwko ? napisałeś, że tankowałeś i po tym tankowaniu zrobiłeś niewielki przebieg do momentu aż autko padło, być może wyjeździłeś resztkę normalnego ON i poszedł jakiś "gnój".
                          No i się wyjaśniło. Zamówiłem lawetę w programie dożywotniej gwarancji mobilności. Auto miało jechać do ASO. Ale przyjechał Pan z programu "STARTER". Najpierw próbował uruchomić z rozrusznika, później podłączył taki wielki prostownik bo aku już powoli miało dosyć tego traktowania. A następnie wyjął pojemnik ze starterem, który ponoć nabył na stacji ORLEN, parę razy popsiukał i auto odpaliło. Diagnoza - zapowietrzony. Teraz auto śmiga jak talala. Wniosek - muszę go poobserować czy znowu przypadkiem nie będzie miało takich objawów. Jeżeli się powtórzą to prawdopodobnie będzie jakaś nieszczelność układu paliwowego na odcinku filtr paliwa - wtryskiwacze. Jeżeli nie to :hi:

                          PS. Tankuję zawsze na tej samej stacji - LUKOIL. Nigdy z paliwem nie było problemów, nawet w największe mrozy.
                          pzdr
                          masha

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            masha, ja myślę że dlatego że nie zalany paliwem, dziwne że silnik się sam nie odpowietrza :|

                            Komentarz

                            • masha
                              Classic
                              • 2010
                              • 8

                              #15
                              Zamieszczone przez abstinent
                              masha, ja myślę że dlatego że nie zalany paliwem, dziwne że silnik się sam nie odpowietrza :|
                              Dzisiaj z rana odpalił na dotyk - nawet pół obrotu wału nie było. Mam koleżkę w Skodzie to sobie z nim pogadam czy już mieli taki przypadek.
                              pzdr
                              masha

                              Komentarz

                              • sontario
                                Rider
                                • 2007
                                • 260
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                To samo mam u siebie, z tym że u mnie jest BKD. Problemy z odpalaniem się pojawiają po dłuższym postoju. Krótkie przerwy w pracy silnika nie skutkują nigdy takim objawem. Samochodem jeżdżę codziennie, więc najdłuższą przerwą jest noc. Raz na kilka przypadków nie pali dobrze, męczy się, pracuje nierówno, ale po chwili wszystko wraca do normy. Taka sytuacja zdarza się losowo. Dodam, że podczas takiego ciężkiego odpalenia potrafi puścić biały dymek w sporej ilości. Raz jedyny nie mogłem odpalić za chiny. Nad morzem stał pół tygodnia nieużywany. Skończyło się zadzwonieniem po lawetę i auto pojechało do ASO. Odpalili jakoś, stwierdzili zapowietrzenie układu paliwowego, ale przyczyny nie znaleźli. Do tej pory nie wiem dlaczego sporadycznie się zapowietrza. Podobno jakiś oring na pompce jest nieszczelny... ale pewności nie mam, czy to jest główna przyczyna.
                                OII Elegance 2.0 TDI

                                Komentarz

                                • masha
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 8

                                  #17
                                  Zamieszczone przez sontario
                                  To samo mam u siebie, z tym że u mnie jest BKD. Problemy z odpalaniem się pojawiają po dłuższym postoju. Krótkie przerwy w pracy silnika nie skutkują nigdy takim objawem. Samochodem jeżdżę codziennie, więc najdłuższą przerwą jest noc. Raz na kilka przypadków nie pali dobrze, męczy się, pracuje nierówno, ale po chwili wszystko wraca do normy. Taka sytuacja zdarza się losowo. Dodam, że podczas takiego ciężkiego odpalenia potrafi puścić biały dymek w sporej ilości. Raz jedyny nie mogłem odpalić za chiny. Nad morzem stał pół tygodnia nieużywany. Skończyło się zadzwonieniem po lawetę i auto pojechało do ASO. Odpalili jakoś, stwierdzili zapowietrzenie układu paliwowego, ale przyczyny nie znaleźli. Do tej pory nie wiem dlaczego sporadycznie się zapowietrza. Podobno jakiś oring na pompce jest nieszczelny... ale pewności nie mam, czy to jest główna przyczyna.
                                  U mnie pierwsze problemy pojawiły się po wymianie filtra paliwa. Aczkolwiek nie były one uciążliwe. Poważniejszy problem pojawił się w sobotę. W niedzielę odpalił normalnie. Poźniej postał 3 dni i właśnie powstał opisywany problem. Samochodem jeżdże różnie - czasem codziennie, a czasem potrafi stać nawet tydzień. Nawet w zimie nie było żadnego problemu. No być może TTTM.
                                  pzdr
                                  masha

                                  Komentarz

                                  Pracuję...