[O1] Wspomaganie kierownicy - charczenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nesti71
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] Wspomaganie kierownicy - charczenie

    LUKI, tak z przyciskami do obslugi podgrzewanych foteli.
  • molo
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    [O1] Wspomaganie kierownicy - charczenie

    Witam

    Z racji tego, że po użyciu funkcji szukaj nie mogłem znaleźć nic związanego z moim problemem chciałem się Was, drodzy forumowicze, zapytać o pewną rzecz...

    Ostatnio zdarzyło się bratu upolować, kochaną Octavią, łanię, i pech chciał, że na znaku, więc zamówione części we własnym zakresie (pas, maska, chłodnice, światła) i złożenie tego do kupy. Niestety pęknięciu uległ też zbiorniczek wyrównawczy do wspomagania kierownicy. Po złożeniu prawie wszystkiego do kupy (dzisiaj maska przychodzi i jedna lampa) i zalaniu układów natrafiliśmy z ojcem na problem. Przy włączonym silniku przy kręceniu kierownicą słychać dziwny odgłos, który słychać tylko podczas skręcania kierownicą, tak jakby pompa wspomagania przepompowywała powietrze. Po otwarciu zbiorniczka widać jakby pianę na powierzchni płynu.

    Z racji tego, że nie nigdy nie dokonywałem tak daleko posuniętego składania samochodu, nie wiem czy dobrze zdiagnozowałem ten problem, i tu pojawiają się pytania...

    Czy układ wspomagania jest zapowietrzony?
    Jak go odpowietrzyć?

    Nadmienię, że jest to Octavia I 1.9 TDI 90 KM z 1999r.

    Komentarz

    • Piotrus
      Rider
      • 2004
      • 524

      #3
      Najlepiej we dwóch - kręcisz na przemian kierownicą od lewej do prawej (lub odwrotnie), a druga osoba pilnuje stanu oleju w zbiorniczku i dolewa aż się ustabilizuje na poziomie max.
      Piotruś
      AGR(RIP) + ALH

      Komentarz

      • tom.tom
        Rider
        • 2009
        • 296

        #4
        Układ wspomagania po pewnym czasie sam się odpowietrzy. Normalnie (fabrycznie) w zmontowanym kompletnym układzie wytwarza się próżnię, a następnie w miejsce próżni samoistnie wciagany jest płyn. Rób tak jak piszą powyżej - kręć w lewo i w prawo, a ubytki uzupełniaj płynem aż poziom sie ustabilizuje i zniknie piana.

        Możesz jeszcze na koniec kontrolnie podnieść przód auta na podnosniku (tak żeby koła były w powietrzu), a nastepnie kręć w lewo i w prawo kierownicą przy właczonym silniku (oczywiście na luzie). Sprawdź czy koła skręcają się płynnie i bez oporów, czy nie występuje drganie na kierownicy albo dziwne odgłosy. Przy szczególnie mocnych uderzeniach, mogłeś skrzywić przekładnię kierowniczą lub urwać jedno z jej mocowań do kołyski w aucie - ale to rzadko się zdarza.

        tom
        Pozdrawiam tom_tom

        Komentarz

        Pracuję...