octavia II 1,9 tdi BXE jak zimny nie równo pracuje i kopci
Zamieszczone przez andrzej1962
wg mojej oceny masz dwa wyjścia. Znaleźć sposób aby zdjąć osłonę pod silnikiem i wszystko będzie jasne, albo obserwować stan oleju. Optowałbym za pierwszym rozwiązaniem, Szybciej będziesz spokojny.
Jakos dojechałem do domu. Teraz mam już zaplanowany przegląd więc poprosze o całościowe zbadanie.
Dzięki za rady.
octavia II 1,9 tdi BXE jak zimny nie równo pracuje i kopci
Witam
mam problem z octavia II 2006 silnik to 1,9 tdi BXE przejechane 150 tyś.
W autku zrobione turbo na 100% dobre, pompowtryski po regeneracji, wymienione świece, przepływka też nowa.
Autko chodzi ładnie przyśpiesza ma kopa, ale jak odpalam go np. rano jak jest nie rozgrzany to nie pracuje równo obroty falują (puszcza bąki) i kopci strasznie. Jak się rozgrzeje to chodzi ładnie równo. Zaczeła kopcić bardziej właśnie po wymianie regeneracji wtrysków. 3 razy był ustawiany kąt wtrysku i dalej to samo na zimnym. Może ktoś pomóc bo już pomysłów brak nie mówiąc o kasie wydanej. Na same wtryski poszło 2000 PLN.
Tak problemy zaczęły się z kopceniem i skakaniem obrotów po zamontowaniu zregenerowanych wtrysków. Przed regeneracją nie kopcił i obroty trzymał lepiej choć wahania mu się zdarzały lecz nie takie jak obecnie.
[ Dodano: Nie 26 Wrz, 10 23:56 ]
tak uszczelki nowe, aha mechanik powiedział, że jeszcze jakieś śruby do tych pompek można dać nowe ale podobno są drogie i dał stare. Nie wiem czy to może być też przyczyną.
Przed regeneracją nie kopcił i obroty trzymał lepiej choć wahania mu się zdarzały lecz nie takie jak obecnie.
a może miałeś takie typowe dla BXE wahania i bez sensu regenerowałeś te wtryski?! :roll:
były jakieś poważne przesłanki, żeby się tym w ogóle zajmować?
150kkm, to akurat nir jest jakoś specjalnie dużo.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Pompa paliwa PANY... Przerabiałem to SRORDZIE KUPEO-FORDZIE MONDEO mk3 2.0tdci
Objawy jak u kolegi, zrobili wtryski i efekt był ten sam a nawet gorszy,zmiana mechanika i porada u dwóch następnych i DIAGNOZA pompa paliwa w jakimś miejscu brała OLEJ SILNIKOWY i kopciło na czarno i na siwo i tylko na zimnym silniku. Jak się nagrzał to pod wpływem teperatury coś tam się rozkurczało i nie brało-dawało oleju.... Chciałbym tylko zaznaczyć że to było w fordzie -gówno wartym i nie wiem czy to ma przełożenie na skodzinke... :?:
Witam
Serwis skody twierdzi ze to jakiś zespół zaworów magnetycznych koszt 700pln
To pożycz to od kogoś na chwilę, wsadź do siebie na zimnym silniku i sprawdź czy jest lepiej. Roboty na 5 minut. Ten zespół zaworów to taka czarna puszka nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ( dochodzi do niego kilka gumowych rurek ). Odkręcasz jedną śrubę na górze, odpinasz wtyczkę, potem odpinasz złączkę z rurkami ( jest na takim drucianym zatrzasku z boku ) i po sprawie.
Zaślepiony egr i wszystko wróciło do normy, nie kopci i równo pracuje. Skoda twierdzi ze uszkodzona jest jakaś skrzynka z zaworami elektromagnetycznymi znajdująca się pod szybą od strony kierowcy, która błędnie steruje zaworem egr i w konsekwencji są taki objawy. Pytanie ile można jeździć z zaślepionym egr można coś uszkodzić?
miałem to samo. check engine się palił a winny okazał się zespół zaworów podciśnienia. skoda - 800 zł, allegro i Tomek z Mostów - 100 zł. po wymianie wszystko ok
Komentarz