octavia II 1,9 tdi BXE jak zimny nie równo pracuje i kopci

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • poldekno
    Classic
    • 2011
    • 1

    octavia II 1,9 tdi BXE jak zimny nie równo pracuje i kopci

    Zamieszczone przez andrzej1962
    wg mojej oceny masz dwa wyjścia. Znaleźć sposób aby zdjąć osłonę pod silnikiem i wszystko będzie jasne, albo obserwować stan oleju. Optowałbym za pierwszym rozwiązaniem, Szybciej będziesz spokojny.
    Jakos dojechałem do domu. Teraz mam już zaplanowany przegląd więc poprosze o całościowe zbadanie.
    Dzięki za rady.
  • mcp_323
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    octavia II 1,9 tdi BXE jak zimny nie równo pracuje i kopci

    Witam
    mam problem z octavia II 2006 silnik to 1,9 tdi BXE przejechane 150 tyś.
    W autku zrobione turbo na 100% dobre, pompowtryski po regeneracji, wymienione świece, przepływka też nowa.
    Autko chodzi ładnie przyśpiesza ma kopa, ale jak odpalam go np. rano jak jest nie rozgrzany to nie pracuje równo obroty falują (puszcza bąki) i kopci strasznie. Jak się rozgrzeje to chodzi ładnie równo. Zaczeła kopcić bardziej właśnie po wymianie regeneracji wtrysków. 3 razy był ustawiany kąt wtrysku i dalej to samo na zimnym. Może ktoś pomóc bo już pomysłów brak nie mówiąc o kasie wydanej. Na same wtryski poszło 2000 PLN.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      po co wtryski robiłeś? jak ich parametry ?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • mcp_323
        Classic
        • 2010
        • 9

        #4
        wtryski robiłem bo zaczeły mu czasem skakać obroty ale nie kopcił jak teraz. Błędów VAG zadnych nie pokazuje odnośnie wytrysków.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          może zaczął po "zrobieniu"?
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • kubazak
            Ambiente
            • 2010
            • 146

            #6
            raczej masz problemy z pompkami ,uszczelki nowe były ?

            Komentarz

            • mcp_323
              Classic
              • 2010
              • 9

              #7
              Tak problemy zaczęły się z kopceniem i skakaniem obrotów po zamontowaniu zregenerowanych wtrysków. Przed regeneracją nie kopcił i obroty trzymał lepiej choć wahania mu się zdarzały lecz nie takie jak obecnie.

              [ Dodano: Nie 26 Wrz, 10 23:56 ]
              tak uszczelki nowe, aha mechanik powiedział, że jeszcze jakieś śruby do tych pompek można dać nowe ale podobno są drogie i dał stare. Nie wiem czy to może być też przyczyną.

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                do poprawy- oddaj im auto aż naprawią. jeśli regeneracja byla zrobiona dobrze to mechanik spaprał montaż
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez mcp_323
                  Przed regeneracją nie kopcił i obroty trzymał lepiej choć wahania mu się zdarzały lecz nie takie jak obecnie.
                  a może miałeś takie typowe dla BXE wahania i bez sensu regenerowałeś te wtryski?! :roll:
                  były jakieś poważne przesłanki, żeby się tym w ogóle zajmować?
                  150kkm, to akurat nir jest jakoś specjalnie dużo.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • mcp_323
                    Classic
                    • 2010
                    • 9

                    #10
                    tak dwa rozsypały się w rękach auto jak się okazało po zakupie przez 4 lata nie widziało serwisu.

                    Komentarz

                    • globthroter
                      Classic
                      • 2010
                      • 1

                      #11
                      Pompa paliwa PANY... Przerabiałem to SRORDZIE KUPEO-FORDZIE MONDEO mk3 2.0tdci

                      Objawy jak u kolegi, zrobili wtryski i efekt był ten sam a nawet gorszy,zmiana mechanika i porada u dwóch następnych i DIAGNOZA pompa paliwa w jakimś miejscu brała OLEJ SILNIKOWY i kopciło na czarno i na siwo i tylko na zimnym silniku. Jak się nagrzał to pod wpływem teperatury coś tam się rozkurczało i nie brało-dawało oleju.... Chciałbym tylko zaznaczyć że to było w fordzie -gówno wartym i nie wiem czy to ma przełożenie na skodzinke... :?:

                      Komentarz

                      • mcp_323
                        Classic
                        • 2010
                        • 9

                        #12
                        Witam
                        Serwis skody twierdzi ze to jakiś zespół zaworów magnetycznych koszt 700pln

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Zamieszczone przez mcp_323
                          Witam
                          Serwis skody twierdzi ze to jakiś zespół zaworów magnetycznych koszt 700pln
                          To pożycz to od kogoś na chwilę, wsadź do siebie na zimnym silniku i sprawdź czy jest lepiej. Roboty na 5 minut. Ten zespół zaworów to taka czarna puszka nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ( dochodzi do niego kilka gumowych rurek ). Odkręcasz jedną śrubę na górze, odpinasz wtyczkę, potem odpinasz złączkę z rurkami ( jest na takim drucianym zatrzasku z boku ) i po sprawie.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • mcp_323
                            Classic
                            • 2010
                            • 9

                            #14
                            Zaślepiony egr i wszystko wróciło do normy, nie kopci i równo pracuje. Skoda twierdzi ze uszkodzona jest jakaś skrzynka z zaworami elektromagnetycznymi znajdująca się pod szybą od strony kierowcy, która błędnie steruje zaworem egr i w konsekwencji są taki objawy. Pytanie ile można jeździć z zaślepionym egr można coś uszkodzić?

                            Komentarz

                            • Udesky
                              RS
                              • 2007
                              • 1692
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Pytanie ile można jeździć z zaślepionym egr można coś uszkodzić?
                              Ile chcesz. Jedyne co to będziesz miał czyściej w dolocie.
                              Ja mam zaślepiony EGR już chyba od 50 000km i nie mam problemów.
                              W Polsce nie ma kryzysu.
                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                              Komentarz

                              • mcp_323
                                Classic
                                • 2010
                                • 9

                                #16
                                a jak błędy w komputerze bo pewnie prędzej czy później coś na desce wyskoczy

                                Komentarz

                                • Udesky
                                  RS
                                  • 2007
                                  • 1692
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Błędy to chyba były w ASZ, nie wiem czy w BPX też coś było. :?
                                  W Polsce nie ma kryzysu.
                                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                  Komentarz

                                  • mcp_323
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 9

                                    #18
                                    i dziś wyskoczyła kontrolka check engine można tak jeździć ?

                                    Komentarz

                                    • ppasztet
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 17

                                      #19
                                      miałem to samo. check engine się palił a winny okazał się zespół zaworów podciśnienia. skoda - 800 zł, allegro i Tomek z Mostów - 100 zł. po wymianie wszystko ok

                                      Komentarz

                                      Pracuję...