Wymiana łożyska przód i luz na łożysku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    Wymiana łożyska przód i luz na łożysku?

    Co może być przyczyną niedziałającego ogrzewania kabiny?
    Silnik się nagrzewa normalnie, w zwykłym tempie dochodzi do 90, tu chyba jest ok.
    Ale nagrzewanie kabiny nie działa, jechałem dziś rano 40minut i zimno jak w psiarni.
    Czy to termostat? Co mogę sprawdzić?
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    Wymiana łożyska przód i luz na łożysku?

    Wymieniłem łożysko z lewej strony przód ponieważ głośno buczało i przy hamowaniu miałem wibracje przy szybkości ok 100/h i jak ruszałem kołem to był odczuwany luz na łożysku. Wcześniej wymieniłem klocki i tarcze i dalej bicie było. Wymieniłem buczące łożysko ale luzy dalej są na łożysku a buczenie wygasło. I przy hamowaniu przy ok 100km/h dalej jest bicie. Co to może być. Oczywiście dokręcałem dosyć mocno przegub myślałem że zniweluję luz ale uszkodziłem sobie gwint na przegubie i teraz znów przegub do wymiany. Czy wina jest łożyska że jest luz??

    [ Dodano: Sro 29 Wrz, 10 09:16 ]
    Może ktoś sięznajdzie co miał podobny problem?

    Komentarz

    • Space99
      Rider
      • 2008
      • 275
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      A jakie łożysko zakładałeś... firma?
      Te łożyska są bez regulacji więc dokręca się ile wlezie (bez przesady ) i powstały luz jest tylko i wyłącznie zależny od wykonania części. Zmieniałem 2szt u siebie na FAGa i po 10k km nadal było OK. Jedno zmieniałem na prasie a drugie wybijałem w partyzancki sposób.

      Dziwi mnie jeszcze że uszkodziłeś sobie gwint na przegubie bo najczęściej franca tam jest bardzo twarda i podejrzewałbym nakrętkę o stracenie gwintu.
      pozdrawiam Marcin

      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

      Komentarz

      • grejan
        Ambiente
        • 2008
        • 104

        #4
        łożysko firmy Hart. I też wbijałem w partyzancki sposób. Ale ostożnie

        Komentarz

        • octaviaRK
          Ambiente
          • 2010
          • 116

          #5
          mozliwe ze oprocz lozyska wybita jest ktoras tuleja wahacza badz zuzyty sworzen wahacza, gdy dwie usterki sie nakladaja trudno odjsc do jednoznacznych wnioskow, jesli wszystko jest ok mozna sie jeszcze przyjrzec samej piaście czy nie jest jakos zdeformowana .
          robert octaviaRK

          Komentarz

          • grejan
            Ambiente
            • 2008
            • 104

            #6
            ale wahacz wymieniłem na nowy i sworznie również nowe. Raczej stawiałbym właśnie na piaste

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Zamieszczone przez grejan
              łożysko firmy Hart.
              i od tego trzeba było zacząć. Napisz jeszcze jakich firm zakładałeś wahacz i sworznie?
              Jeszcze nie spotkałem się z czymś takim że po wymianie łożyska miało ono luz ale też nigdy nie zakładałem łożyska hart.

              Czy w każdej pozycji jest luz? Tzn. w pionie i poziomie?
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • grejan
                Ambiente
                • 2008
                • 104

                #8
                Wahacz oryginał a tuleje i sworzeń TRW tak samo kloscki i tarcze z TRW.

                [ Dodano: Pią 01 Paź, 10 17:18 ]
                A w której pozycji luz cieżko powiedzie ale luz jest wyczuwalny chyba w każdej pozycji.

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  grejan, jedynie co mogę Ci doradzić to kup porządne łożysko firmy FAG i piastę żeby mieć spokój firmy np. topran lub hans pries (w sumie to to samo ale innych tanich nie polecam). Są to zamienniki i pewnie nawet chińskie ale w wielu autach zakładałem i nic się z nimi nie dzieje. Zrób to na prasie tak jak powinno się to zrobić i ciesz się jazdą
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • grejan
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 104

                    #10
                    Dzięki za podrady zobacze co da sie zrobic bo ten miesiac juz uff wykosztowany

                    Komentarz

                    Pracuję...