sprawa tez wyglada tak ze teraz robie 12-17 tys. ale auto to co teraz kupie ma byc uzywane az do jego zgonu (zona go przejmie) wiec moze nawet 10lat i dluzej u mnie goscic.
tym bardziej benzyna
co tu niby przemawia za dieslem, długowieczność?!
to już było kolego, ale 15 lat temu :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ten tsi jak pytam ludzi to po miescie potrafi kolo 9L wziac .. to sporo za duzo jak dla mnie jak na taki maly silnik..
to mojego tescia sharan 1.9tdi czipowany na 140kucow tyle bierze.
Edit.
jesli da sie spokojna jazda tym TSI osiagnac 7-8litrow to wtedy fajna sprawa
ten tsi jak pytam ludzi to po miescie potrafi kolo 9L wziac
no mój tak samo, wszystko jedno czy miał 116, 140 czy 180KM
normalnie pali te 7-8 i tyle
i co, kiedy masz zamiar wyjeździć tę różnicę w cenie zakupu, jak po tych 10 latach będziesz może na 0 przy tym przebiegu nie licząc eksploatacji :szeroki_usmiech
lepiej słuchaj tych co mają diesla i trzeźwo myślą, a nie fanatyków :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
bierz diesla, najlepiej 1.9 a jak się będzie miał wysrać to i tak się wysra czy tdi czy tsi :P
ja tam nawet nie brałem pod uwagę benzyny, mimo że planuję tak 12-15 na rok jeździć, co prawda na razie wyszło 13tyś w ciągu pół roku(było planowane) ale teraz już tyle nie jeżdżę
z tym że ja szukałem używki
AdamB, uwierz że bym kupił, nie uznaję benzyny i tyle
A jak bym się bardzo uparł to bym miał nową OII,
tylko po co brać nową... :lol:
Może i jak się zacznie pieprzyć samochód to zmienię zdanie, na razie odpukać śmiga miło
xtremesystems, no w sumie zakup 1.9TDI w porównaniu do zakupu 1.6MPI bo taka była wtedy alternatywa jeśli chodzi o moc już mi się zwrócił. Teraz przy przebiegu 84kkm auto zaczęło oszczędzać kasę. A teraz przy zakupie maiłbym na pewno dylemat pomiędzy 1.4TSI a 1.6TDI. 1.2TSI raczej nie kupię, choć wkrótce się przekonam jak chodzi i ile pali jak brat odbierze swoją.
Ja po mieście jako takim to praktycznie nie jeżdżę. Miasto Miechów w którym pracuje pokonuje jedno rondo i jedną krzyżówkę i mam 14,5km prostej pustej drogi do domu i tak codziennie. Więc przypuszczam że z DPF-em nie miałbym problemów. W weekendy trasa powiedzmy 100km. Od czasu do czasu wyjazdy po 650-1300km w jedną stronę.
Pietrass23, no nie , ludzie, kupowac 1.4 TSI po to aby gazowac?? chyba kazdy kto kupował 1.4TSI spodziewal sie ze ze srednie spalanie oscyluje w granicach 7-8 L/100km , LPG tym bardziej Polskie niszczy silnik bez powrotnie, (sa auta przecież z FABRYCZNYM gazem głownie rejony Francji, i to rozumiem, bo silnik jest dostosowany do tego) a eksperymentowac, szkoda słow. Własnie dla tego wybrałem Diesla żeby nie szczypac sie potem za kieszen , że "troche" za duzo pali moje auto.
1.6 TDI w miescie na rozgrzanym silniku, jest wstanie zejsc do 5.5 L/100km, bez najmniejszego problemu.
jacog, A ile jest tych silnikow TSI na gaz - prawie NIC.
Zrobia 200kkm to bedziemy dywagowac, obecnie sa to prototypy, tak wiec nie ma zadnej gwarancji na to ze silnik wytrzyma.
Osobna sprawa jest eksploatacja. Zakladajac to co ktos kiedys podal, iz aby nie padly wtryskiwacze do benzyny: 4 wtrysniecia beda gazu a 1 benzyny to przy koszcie instalacji 6-8 tys (to tyle ile roznica wzgledem TDI w Polce) to powiedzmy auto zuzyje 8l PG i 2l Pb to bedzie to inwestycja ktora bedzie sie bardzo dlugo zwracac, tak jak zakup diesla :diabelski_usmiech :lol:
Chyba nie bedziesz przerabial TSI,na gaz.W takim razie juz bym wolal kupic 1.6TDI.
ja mam 1.6 TDI :] więc napisałem tylko to jako ciekawostkę
ktoś na poprzedniej stronie pisał że jak będzie robił dużo więcej km to załozy gaz
ale poco gazować skoro cena między benzyną w gazie a dieslem jest malutka i nie dodajesz jeszcze różnychrzeczy pod maskę i zabierasz miejsce na koło zapasowe :]
ps. ja potrzebuje cały bagażnik bo przewożę dużo różnych rzeczy :]
Skoda Fabia II Combi FL
CAYC 1.6 TDI CR 105KM&250NM
Komentarz