Sprawdź alternator, naładuj akumulator i sprawdź czy nie ma upływu prądu po zamknięciu auta.
problem na zimnym silniku 1.6 AKL
Zwiń
X
-
problem na zimnym silniku 1.6 AKL
Witam, mam problem gdy rano po nocy lub po pracy uruchamiam silnik to nierówno chodzi, gdy ruszam nie ma mocy ani przyspieszenia, dławi się oraz przerywa odgłos tak jakby miał zaraz dolot strzelić (na benzynie i lpg). Po około 10 minutach jazdy wszystko jest w porządku, dodam że pierwszymi objawami był strzelający dolot, który się rozpinał, dopiero jak go na spokojnie złożyłem to ustało strzelanie. Po podpięciu pod VAG-a wyskoczył błąd 520- przepływomierz..., skasowałem błąd i ani razu on się już nie pojawił ponownie.
Proszę o porady, może ktoś już miał taki problem. Czy to może być ten przepływomierz chociaż błąd się nie pojawia?
Pozdrawiam
-
-
fcr19, tak jak kolego ms251 powiedział zapewne przepustnica. U mnie było to samo (tzn nadal jest), a mianowicie problem z nastawnikiem przepustnicy. wyczyściłem ją wczęsniej u znajomego mechanika, zaadaptował mi ją VAG'iem (pewnie zaraz pojawią się głosy, że tej przepustnicy się nie adaptuje - pomimo, że tak jest ) i problem się zmniejszył, ale nie zniknął. Na razie ze względu na fakt, iż rozglądam się na nowszą octavią nie wymieniam przepustnicy, tylko nauczyłem się z tym jeździć. Spróbuj tego, po uruchomieniu silnika z rana, nie ruszaj od razu, ale daj mu pochodzić z minute. W tym czasie naciśnij pedał gazu parę razy (tak do 3000 - 4000 RPM). u mnie, o dziwo, taki zabieg często pomaga. Co prawda nie zawsze jest na to czas rano, szczególnie jak się człowiek spieszy do pracy :wink: , ale cóż zrobić.
Jeszcze jedno pytanie, falują Ci obroty lub silnik (np. po dojechaniu do świateł) utrzymuje np. 1500 RPM ??
Komentarz
-
-
grizzly, ciekawa porada muszę u siebie coś takowego wypróbować.
fcr19, spróbuj wyczyścić przepustnice i miej nadzieje, że to tylko wina zabrudzenia, tak jak wspomniałem u mnie niestety jest problem z nastawnikiem (czyszczenie pomogło ale nie do końca) i przepustnica, aby działała jak należy to musi zostać wymieniona. Na razie jednak nauczyłem się jeździć z taką przepustnicą. (drobna wskazówka, jak dojeżdżam do świateł i obroty mi śmiesznie falują lub utrzymują się na poziomie ok 1500, wciskam gaz, tak do 4000 RPM i obroty spadają do 800-900)
Dodatkowo, jak mi poprzednio koledzy z OCP doradzali, może to być również przyczyna łapania przez silnik lewego powietrza (jak skasowałeś błąd VAG i już więcej nie wyskoczył). Tak więc powodzenia, ja będę jeszcze próbował zrobić "nasiadówkę" przepływomierzowi według zalecen grizzly'iego i zobaczymy jaki efekt przyniesie.
Komentarz
-
Komentarz