Brak ogrzewania Skoda Octavia 1 1.6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SebaXcX
    Classic
    • 2020
    • 14
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Brak ogrzewania Skoda Octavia 1 1.6 BFQ

    Witam.
    Ostatnio mam problem z ogrzewaniem w mojej Skodzie Octavi a raczej jego brak.
    Co może być przyczyną tej awarii?
    Zaznaczę że auto łapie normalnie temperaturę, przewody są gorące a z nawiewu leci tylko zimne i nie raz lekko ciepłe powietrze.
    Myślałem o odkamienieniu układu bo może być zapchany, czy idę dobrym tropem?!
  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 705
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    A ten kamień skąd się wziął ? Lałeś kranówkę ? Jeśli wąż wejściowy i powrotny są gorące to raczej nagrzewnica nie jest zapchana . Może coś ze sterowaniem ciepłego powietrza .

    Komentarz

    • mark711
      Rider
      • 2017
      • 266
      • Octavia I combi (1U5)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Oba węże mogą być gorące, a nagrzewnica nie ma przepływ lub ma minimalny, przerabiam to drugi rok. Płukanie w zeszłym roku mi dało lekki efekt na jedna zimę, tak do -5 st.C leci ciepłe, poniżej zima, a na postoju z nawiewów piździ jak przez okno. Wymiana nagrzewnicy trudna, jest temat o tym na forum. Kamień w układzie z płynem nie występuje, raczej glut olejowo płynowy może zapychać, drobinki plastików z kiedyś rozpadniętego termostatu, plastiki z rozpadniętego zbiorniczka płynu część trzymająca druty czujnika poziomu płynu. Awaria upierdliwa do usunięcia.
      Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 705
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Jak u mnie rozsypał się zbiorniczek i zatkał nagrzewnicę to wąż wejściowy był gorący a powrotny ledwie letni . Czyszczenie układu chłodzenia oraz przepłukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem rozwiązało problem .

        Komentarz

        • grzes133
          Drive
          • 2014
          • 95
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Witam

          Mam podobny problem jak opisywany. Auto nie grzeje, termostat jest dobry, przewody idące do nagrzewnicy i wracający z nagrzewnicy są ciepłe po nagrzaniu auta. Zauważyłem jedną prawidłowość jak samochód stoi na wolnych obrotach i silnik jest rozgrzany ogrzewanie nie działa tzn. wieje ale chłodnym powietrzem ale jak przygazuję na ok 4 tyś obrotów i przytrzymam tak chwilę zaczyna lecieć ciepłe powietrze, gdy puszczę gaz i znowu są obroty biegu jałowego znowu auto nie grzeje. Co to może być? Zatkany układ chłodzenia, który trzeba przepłukać ?

          Komentarz

          • Kot72
            Rider
            • 2017
            • 705
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Po nagrzaniu auta węże powinny parzyć . Temperatura cieczy w BFQ to ok 106 stopni . Sprawdź czy faktycznie silnik osiąga taką temperaturę . Mnie to bardziej wygląda na to że termostat jednak nie do końca jest sprawny .

            Komentarz

            • SebaXcX
              Classic
              • 2020
              • 14
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dziękuję za odpowiedzi na moje zapytanie.
              Chciałbym jeszcze coś dodać, otóż przy ustawieniu temperatury na 22-24 st. ogrzewanie nagle działa.
              Gdy ustawiam na 26-28 st. wieje już zimnym powietrzem.
              Czy trzeba brać też pod uwagę wadliwy termostat?

              Komentarz

              • Kot72
                Rider
                • 2017
                • 705
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                W Twoim przypadku to raczej nie jest problem termostatu . Klimatronic steruje ciepłym/zimnym powietrzem . Tam szukaj problemu . Były takie tematy na forum . Musisz poszperać .

                Komentarz

                • grzes133
                  Drive
                  • 2014
                  • 95
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Pisałem post w tym temacie. Sprawdziłem termostat, sprawny jest, przepłukałem układ chłodzenia, raczej jest drożny ale odczytałem następujący błąd może podpowiecie mi co on może oznaczać może to jest przyczyna nie działania ogrzewania: błąd 00603 footwell/defroster flap positioning motor (v85), 37-00 - faulty

                  Komentarz

                  • shanzi
                    Rider
                    • 2016
                    • 694
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Klapka od klimatronika się zablokowała albo przestała działać, problem z panelem... Poszukaj na necie, temat rzeka... Kiedyś gdzieś słyszałem, o kasowaniu błędów i ustawieniu climatronica do ustawień fabrycznych.

                    Komentarz

                    • SebaXcX
                      Classic
                      • 2020
                      • 14
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Witam
                      Dzisiaj w końcu zabrałem się za głębszą analizę tego braku ogrzewania. Komputer nie znalazł błędu w klimatroniku, itp. Jeszcze raz sprawdzałem węże i nagle dolny wąż który idzie bezposrenio od termostatu jak dobrze patrzę jest zimny.
                      Czy termostat może być nie sprawny w tym przypadku?
                      Przesyłam zdjęcie węża który wychodzi moim zdaniem od termostatu.
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • Kot72
                        Rider
                        • 2017
                        • 705
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Nie koniecznie . Nagrzej auto do chwili załączenia się wentylatora i wtedy sprawdzaj temperaturę . Ten wąż jak sądzę idzie do chłodnicy ( duży obieg ). Nagrzewnica jest wpięta w mały obieg . Tak jak pisałem wyżej , po nagrzaniu samochodu węże idące do nagrzewnicy powinny parzyć . To co pokazałeś na zdjęciu do węże idące do chłodnicy . W warunkach niskiej temperatury trzeba postać w korku żeby termostat się otworzył .

                        Komentarz

                        • SebaXcX
                          Classic
                          • 2020
                          • 14
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                          Nie koniecznie . Nagrzej auto do chwili załączenia się wentylatora i wtedy sprawdzaj temperaturę . Ten wąż jak sądzę idzie do chłodnicy ( duży obieg ). Nagrzewnica jest wpięta w mały obieg . Tak jak pisałem wyżej , po nagrzaniu samochodu węże idące do nagrzewnicy powinny parzyć . To co pokazałeś na zdjęciu do węże idące do chłodnicy . W warunkach niskiej temperatury trzeba postać w korku żeby termostat się otworzył .
                          Zrobiłem jak napisałeś, węże do nagrzewnicy są gorące ale żeby parzyły to nie jeszcze nie to może dlatego że paliłem auto do momentu osiągnięcia wymaganej temperatury. Przewód dolny który idzie do chłodnicy dalej zimny.
                          Jedynie co to robi się trochę ciepły przy górnej części jak zgaszę silnik.

                          Komentarz

                          • Kot72
                            Rider
                            • 2017
                            • 705
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Tak ma być . Dolny pozostaje długo zimny . Ciepło na chłodnicę idzie od góry . Zrób jakąś trasę / dłuższą jazdę po mieście , podłącz pod komputer i odczytaj temperaturę jaką podaje czujnik temperatury . Wskaźnikiem za bardzo się nie sugeruj bo on ma tolerancję 80-110 stopni . Będzie pokazywał 90 . Moim zdaniem termostat masz sprawny .

                            Komentarz

                            • marcinwski
                              Classic
                              • 2021
                              • 11
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Witam.
                              Temat przerabiałem dwukrotnie. Winny jest potencjometr klapy nawiewów ciepłe-zimne. Naprawa jest banalna chociaż trzeba się trochę nagimnastykować.
                              Odkręć schowek i po lewej stronie trochę w górę jest silniczek z potencjometrem zamknięty w obudowie.
                              Naprawa polega na demontażu całego elementu, rozebraniu i umyciu w IPA potencjometru.
                              W internecie jest kilka manuali. Wpisz w wyszukiwarkę " czyszczenie potencjometru klapy nawiewu".
                              Ja chyba korzystałem z forum a4. Powodzenia. Daj znać czy pomogło.

                              Komentarz

                              • SebaXcX
                                Classic
                                • 2020
                                • 14
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez marcinwski Zobacz wpis
                                Witam.
                                Temat przerabiałem dwukrotnie. Winny jest potencjometr klapy nawiewów ciepłe-zimne. Naprawa jest banalna chociaż trzeba się trochę nagimnastykować.
                                Odkręć schowek i po lewej stronie trochę w górę jest silniczek z potencjometrem zamknięty w obudowie.
                                Naprawa polega na demontażu całego elementu, rozebraniu i umyciu w IPA potencjometru.
                                W internecie jest kilka manuali. Wpisz w wyszukiwarkę " czyszczenie potencjometru klapy nawiewu".
                                Ja chyba korzystałem z forum a4. Powodzenia. Daj znać czy pomogło.
                                Okej
                                Dziękuję za informację

                                Komentarz

                                • marcinwski
                                  Classic
                                  • 2021
                                  • 11
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  U mnie klimatronic też nie pokazywał błędów

                                  Komentarz

                                  • grzes133
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 95
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Witam

                                    Wracam do tematu. Podłączyłem VCD pokazał mi błędy 00603, 01271, 01272.

                                    Co to może być? Klapa zimne ciepłe powietrze uszkodzona?

                                    Komentarz

                                    • SebaXcX
                                      Classic
                                      • 2020
                                      • 14
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez grzes133 Zobacz wpis
                                      Witam

                                      Wracam do tematu. Podłączyłem VCD pokazał mi błędy 00603, 01271, 01272.

                                      Co to może być? Klapa zimne ciepłe powietrze uszkodzona?
                                      00603 Klapa motoru nożno – ściennego odmrażacza – V85

                                      01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68

                                      01272 Motor klapy głównej powietrza – V70

                                      Komentarz

                                      • marcinwski
                                        Classic
                                        • 2021
                                        • 11
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Tak jak pisałem wcześniej. Ten potencjometr steruje silniczkiem otwierającym klapy. Nowy kosztuje ok 20 zł jak nie chcesz się bawić w czyszczenie. Chyba warto sprawdzić, bo koszt niewielki. Tym bardziej, że nadciąga "bestia ze wschodu"

                                        Komentarz

                                        • grzes133
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 95
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Witam.

                                          Wyjąłem schowek i widzę ten silniczek ale gdy zmieniam na climatroniku temperaturę to widzę że on ładnie pracuje w obie strony. Czy w takim wypadku mimo to należy go rozebrać i wyczyścić skoro widzę że ciągną sterowane silniczkiem chodzą?

                                          Komentarz

                                          • marcinwski
                                            Classic
                                            • 2021
                                            • 11
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            No to chyba nie ma sensu w takim wypadku

                                            Komentarz

                                            • SebaXcX
                                              Classic
                                              • 2020
                                              • 14
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              U mnie po problemach z ogrzewaniem z którym jeszcze sobie nie poradziłem ze względu na pogodę zaczęły się dziać kolejne.
                                              Mianowicie włączają się wentylatory od chłodnicy na zimnym silniku po odpaleniu zapłonu, chodzą tak ze 3 minuty. Włączają się też po trasie i zgaszeniu silnika, wtedy chodzą około 5 minut.
                                              Druga sprawa to co jakiś czas włącza się EPC, był podłączamy do kompa i jest ciągle że błąd czujnika pedału gazu.
                                              Potencjometr był wymieniany już drugi raz i non stop wyskakuje EPC z błędem pedału gazu.
                                              Podejrzewam gdzieś zware lub przebicie na kablach bo to nie możliwe?!
                                              Moze ktoś ma pomysły jak to rozwiązać?
                                              Pozdrawiam
                                              ​​
                                              ​​​​​

                                              Komentarz

                                              • marcinwski
                                                Classic
                                                • 2021
                                                • 11
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Pisałem to w innym wątku.
                                                "U mnie chodził od odpalenia silnika do wyłączenia. Wymieniłem ten sterownik wentylatorów pod aku (coś ok 400 zł), czujnik w chłodnicy, czujnik w termostacie i nic. Okazało się jak powyżej. Przegniły przewody. Tylko w moim przypadku przy komputerze (w wiązce przy mechaniźmie wycieraczek)."
                                                Może też masz podobny problem?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...