[O1] Octavia Tour problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damdan
    Classic
    • 2011
    • 3

    [O1] Octavia Tour problemy

    Zamieszczone przez adeks
    Gdzieś się doczytałem (w tej chwili nie pamiętam czy to nie była instrukcja obsługi), że należy kontrolować stan żarówek z tyłu ponieważ są one kontrolowane wspólnie. Na mój pomyślunek to dwie małe boczne żarówki będą kontrolowane wspólnie, a pozostałe dwie (stop i przeciwmgielne) będą kontrolowane osobno.
    jakoś tak to się odbywa, ponieważ mam przepaloną jedną z postojowych i nie mam info o niej na cyferblacie.
  • nizus
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    [O1] Octavia Tour problemy

    Witam wszystkich,

    Jestem od 3 dni posiadaczem Skody. Zakupiłem ją w piątek:

    Skoda Octavia Tour I - 2006 r, przebieg 210 000.
    1.9 TDI ASV 110KM

    Moje wrazenia,

    Gdy kupowalem auto mialo rozgrzany silnik i wydaje mi sie wiem juz dlaczego tak bylo...
    Ale po kolei.
    Auto blacharsko super ok, w srodku brakuje takiego czarnego pokrętełka od ustawienia lusterek , mam pytanie czy mozna to dokupic i ile to moze kosztowac, nie wyglada zeby cos bylo zlamane , czy uszkodzone.

    W sobote zakupilem nowe opony bo te na ktorych stala do niczego sie nie nadawaly. Okazalo sie ze przed sprzedaza byly zmienione bo nowe wentyle przy wymianie obejrzalem tarcze klocki sa nowe, ale widac ze auto bardzo dlugo stalo, moze te tarcze jakos wroca do normalnosci sie dotra jak nie bede musial nowe zamieniac na nowe

    Auto w trakcie jazdy nie kopci, jechalem za nim , zona prowadzila, na kazdym biegu probowala troszke przeciagnac i nic zero dymu.

    NAtomiast problem pojawil sie nastepnego dnia rano. Auto jakos slabo odpalilo, zatrzeslo sie az troche ale jednak, natomiast dzisiaj rano zaraz po zapalaniu zgaslo, odplailo dopiero za drugim razem no i zadymilo przy odpalaniu na niebiesko.

    Zastanwiam sie o co chodzi, czy turbo walniete i olej scieka a przy zapalaniu sie wypala, czy pompowtyrskiwacze moze sa uszkodzone???

    Zauwazylem tez ze delikatnie puka przy skrecaniu w prawo, mechanik powiedzial ze to gorne mocowanie amortyzator, ze lozysko zatarte, i to moze byc efekt tego ze ten samochod dlugo stal nieuzywany.

    Czy to prawda ze model Octavia Tour jest podwyzszana, ma większe prześwity?
    Czekam na jakies podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Arek

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      zacznijmy od tego , że ASV to nie silnik na pompkach ( nie kojarzę do którego roku był wkladany ops
      co ci stuka to mechanik określił, jeśli się nie myli.
      poprawny symbol silnika może tu dużo pomóc

      [ Dodano: Nie 03 Paź, 10 15:30 ]
      odnośnie podwyższania- prześwit standart
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Czy w 2006 roku były jeszcze w sprzedaży ASV?

        [ Dodano: Nie 03 Paź, 10 15:49 ]
        Zamieszczone przez nizus
        Czy to prawda ze model Octavia Tour jest podwyzszana, ma większe prześwity?
        Czekam na jakies podpowiedzi.
        Jeżeli domówiłeś przy zakupie pakiet podwyższający to tak, natomiast w standardzie absolutnie nie.

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          Właśnie chyba kolega ma AXR 101KM, bo ASV był montowany do 2005r roku
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • nizus
            Classic
            • 2010
            • 22

            #6
            Silnik na pewno ASV gdyż auto jest z ostanich dni grudnia 2005, kupiona w salonie w styczniu 2006.

            Wlasnie przejechalem nia dzisiaj z Poznania do Warszawy. Jezdzi sie super, zona jechala za mna, nie kopci nic a nic, wydaje mi sie ze turbina jest troszke tepa, auto na autostradzie tak do 150 jako tako jedzie ale powyzej rozpedza sie juz bardzo powoli a to 81KW ,
            jak mialem golfa to wydaje mi sie ze jednak lepiej sie zbieral ale to moze wrazenia tylko?


            Mysle o jakims wirusie ale obawiam sie o trwalosc wszystkich elementow, auto na poczatek ma sluzyc mi do pracy i czekaja je dluzsze trasy...

            jestem ciekawy jak to bedzie jutro z tym odpalaniem

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              jeśli ASV to początek wtrysku źle ustawiony masz
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • nizus
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                A czy wiecie gdzie w pobliżu piaseczna będę mógł to wyregulować? i ile moze kosztować takie coś?

                A teraz kolejny problem....

                Zauwazylem w sobote ze nie dziala gniazdo zapalniczki, zaczalem szukac przyczyny w bezpiecznikach, no i zauwazylem ze nie ma wszystkich wlozonych, mialem jeden zapasowy i gdy wlozylem go w jedno z pustych miejsc zapalniczka zadzialala.

                w sobote wieczorem jezdzilem ale nie zauwazylem niczego dziwnego, natomiast dzisaj rano gdybylo jeszcze ciemno zauwazylem ze mimo ze swiatla zgaszone i auto zamkniete, swieci sie podswietlenie zegarow i deski....

                Co to moze byc??? Myslicie ze to moze jakas zwara z ta zapalniczka i sprzedawca celowo usunal bezpiecznik?? generlanie po poludniu padal aku
                ja jestem w szczawnicy, zona odlaczyla kleme zeby nie zaczal wyc w koncu. aku slaby jakis noname bede jutro musial kupic nowy na zime i tak, zastanawia mnie ejdnak sprawa pdswietlenia, czy kiedys spotkaliscie sie z czyms takim??

                zaznacze ze auto mialo wymienane licznik , ma to w ksiaze serwisowej wbite, byla awaria, moze to cos z tym zwiazane, albo radio zle podlaczone, kenwood z zestawem glosnomowiacym motoroli..

                Jak ktos maze rozklada bezpiecznikow z opisem to bardzo prosze o mejla lub linka:
                [email protected]

                pozdrowienia
                ps. a i nie dziala brzeczek informujacy o tym ze swiatla sa zapalone, kolejna sprawa... ehhh ta octa!

                Komentarz

                • rogoz
                  Rider
                  • 2006
                  • 397

                  #9
                  ps. a i nie dziala brzeczek informujacy o tym ze swiatla sa zapalone, kolejna sprawa... ehhh ta octa!
                  A jak otwierasz drzwi kierowcy to świeci kontrolka na wskaźnikach? Oświetlenie wnętrza się zapala?
                  Jeżeli nie to uwalona krańcówka drzwi. Do wymiany mikrostyk w zamku.

                  Komentarz

                  • nizus
                    Classic
                    • 2010
                    • 22

                    #10
                    jade wlasnie do domu, bede po poludniu, jesli to to to mozna to jakos na krotko polaczyc czy cos? trudna wymiana?

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #11
                      Naprawa nie jest kosztowana, ale pracochłona. Instrukacja: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=8013

                      Komentarz

                      • nizus
                        Classic
                        • 2010
                        • 22

                        #12
                        Witam,
                        Problem podswietlenia nie gasnacego sie rozwiazl, kwestia bezpiecznika zle wlozonego... uppsss ale juz jest ok.

                        Kupielm nowy aku wczoraj na zime Kagera 74Amh

                        Natomiast fakt jest taki ze ten mikrostyk w drzwiach jest walniety bo jak wychodze z auta i swiatla mam zapalone to nic nie piszczy...

                        Sam raczej tego nie wymienie i zastanwiam sie co teraz? Znacie może kogos w Paiecznie okolicach co by mi to naprawil w rozsadnych pieniadzach?

                        Pozdrawiam
                        Arek

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Koszt wymiany wraz z mikrostykiem to około 120PLN to max jaki możesz za to zaplacić :lol:
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez nizus
                            Zauwazylem w sobote ze nie dziala gniazdo zapalniczki,
                            Działa, działa, ale.... włączasz blokadę tylnych szyb (taki przycisk między przyciskami el. szyb na boczku kierowcy) tak aby dzieci np. się nie bawiły i zapalniczka również nie działa. Gdy to wyłączysz, czyli da radę otworzyć tylne szyby siedząc z tyłu to zapalniczka zacznie działać. Nie jeden zjadł na tym zęby, między innymi ja.

                            Jak na zimnym zakopci na niebiesko to jeszcze nie tragedia, w pierwszych sekundach olej jeszcze wszędzie nie dociera i wszystkiego nie uszczelnia. Aczkolwiek warto się bliżej temu przyjrzeć.

                            Brzęczek w drzwiach działa tylko w momencie gdy wyjmiesz kluczyk ze stacyjki i otworzysz drzwi.

                            Jeżeli samochód ci do 150 - 160 jeszcze w miarę idzie, a później wyraźnie słabnie, to warto przyjrzeć się:
                            - N75
                            - przepływce
                            - kierowniczką w turbo (być może zaczynają się zapiekać) - poczytaj o not lauf lub notlauf
                            - grucha na turbinie
                            U mnie przy 160 tracił zupełnie moc. Może się to zdarzać również przy 130.

                            Apropo mikrostyku, to tu znajdziesz info jak naprawić:
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • dragster
                              Elegance
                              • 2009
                              • 895
                              • Honda

                              #15
                              nizus , kilka razy napisałeś, że auto nie dymi. OK, jednak przy pełnym wdepnięciu gazu, te diesle jednak dymią. A warto co jakiś czas (powiedzmy kilka razy w tyg, na rozgrzanym silniku, poza miastem) przeciągnąć motorownię po obrotach, choćby po to, żeby uniknąć problemów o których wyżej pisze Udesky
                              Silnik R18A2.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Komentarz

                              Pracuję...