Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 1.8t nierówna praca na wolnych obrotach.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 1.8t nierówna praca na wolnych obrotach.

    Tematów tego typu jest dużo, ale każdy przypadek jest inny więc pozwolę sobie założyć nowy wątek.
    Ok 10 tys. temu robiony był remont silnika: głowica, pierścienie, panewki. W aucie założony jest gaz ale objawy występują też na pb. Od jakiegoś czasu falują obroty na biegu jałowym. Przy przyśpieszaniu też mam wrażenie że nie idzie równo. W pierwszej kolejności obstawiałem przepływomierz. Z tego co odczytuję z logów jego wyniki pokazuje ok 80 g/s a powinien bliżej 120. Przeczyściłem go i miałem wrażenie że jest trochę lepiej, ale logi tego nie pokazały. Po jakimś czasie wywala błąd sondy przez katalizatorem. Sondę wymieniałem dwa lata temu na oryginalną Boscha. Nie wiem w którą stronę iść. Czy to to przepławka czy wymieniać sondę? Wrzucam błędy i logi z dzisiaj, Robione na benzynie.

    3 Faults Found:
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-10 - - - Intermittent
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
    P0302 - 35-10 - - - Intermittent
    17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
    P1103 - 35-10 - - - Intermittent3 Faults Found:

    Statyczny: 403 Forbidden
    Grupa 2+33: 403 Forbidden
    Grupa 3 + 20: 403 Forbidden
    Grupa 115 + 118: 403 Forbidden

    Naprowadzi mnie ktoś w którą stronę iść żeby nie wymieniać części na ślepo?

  • #2
    Ja bym zaczął od ustalenia przyczyny wypadania zapłonów . Wiadomo że jak będzie popalał na trzy garnki to moc spadnie . Błąd sondy ( słaba moc grzałki ) nie bedzie miał wpływu na powyższe .
    Warto sprawdzić pod kątem nieszczelności skoro piszesz że przepływka zlicza za mało . Ustal prawidłową wartość przy wolnych obrotach dla tego silnika i sprawdź jakie masz wyniki na wolnych obrotach . To w jakiś sposób potwierdzi lub wykluczy nieszczelność kolektora . Zacznij od sprawdzenia układu elektrycznego tj świece , przewody , cewka .

    Komentarz


    • #3
      Nie mogę znaleźć jaka powinna być wartość przepławki na wolnych obrotach. Nie wiem czy ma to związek ale miałem nieszczelność na przewodzie odmy. Po dokręceniu silnik pracuje lepiej, wskazania przepływki się poprawiły, ale nadal jest maksymalnie 94 g/s przy 6,5 tys. obrotów.. Zastanawiam się czy rzeczywiście poprawnie działająca przepławka w moim silniku powinna wskazywać około 120 g/s? Przejechałem z 300 km na benzynie i jest lepiej(silnik pracuje równiej). Po tym dystansie wyskoczył tylko błąd:

      16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
      P0411 - 35-00 - -

      Możliwe że złapał go jak ruszałem przewodami przy silniku szukając nieszczelności. Jest ktoś w stanie powiedzieć ile powinien pokazywać przepływomierz na wolnych obrotach i przy maksymalnym obciążeniu w silniku ARX?

      Komentarz


      • #4
        Jednak dzisiaj wywaliło checka z błędem:

        16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
        P0411 - 35-10 - - - Intermittent

        Miało to miejsce na gorącym silniku. Czy powinien zaświecić się check?

        Komentarz


        • #5
          Błąd 16795 dotyczy pompy powietrza wtórnego SAI . Jeśli check się nie zaświecił to komputer zapisał jako błąd sporadyczny . Generalnie , jeszcze działa ale zaczyna szwankować ( siada pompa albo przekaźnik ) Nie ma to wpływu na moc itd.
          Prawidłowy przepływ powietrza na wolnych 2.5-4.5g . Jeśli jest mniej to szukaj nieszczelności . Przepływ maksymalny to pewnie wyliczyłeś ze wzoru 0,8 x 150 = 120 . Tak mniej więcej powinno być .Przepływ na poziomie 90 g/s to zbyt mało . Takie próby można przeprowadzać przy założeniu że układ dolotowy jest szczelny a filtr powietrza czysty , układ paliwowy jest o.k czyli ciśnienie paliwa , czyste filtry , świeża PB . Jeśli to wcześniej jeździło na gazie to wcześniej gaz zakręcić , zresetować nastawy podstawowe silnika . Pojeździć na świeżej Pb ok 50 km i uzyskać w tym czasie : praca na wolnych obrotach , jazda ze stałą prędkością , obciążenie do min 4500 obr/min ( trzeci bieg i rozpędzasz ). Po tym wszystkim odczytać wartości z grupy 032 ( zapisać ) Jeśli obie wartości będą oscylować w granicach zera to wtedy robisz testy/logi . Przepływomierz nie musi kwalifikować się do wymiany .

          Komentarz


          • #6
            Ok. W takim razie w pierwszej kolejności zrobię próbę szczelności dolotu i będę szukał dalej. Na pb jeżdżę już od jakiegoś czasu bo pracuje lepiej niż na gazie. Nie resetowałem kompa i nie zakręciłem gazu (wyjąłem bezpiecznik) Sprawdzałem świeczki wyglądają w miarę ok. Zrobiłem na nich z 8 tys od wymiany.

            Komentarz


            • #7
              Sprawdziłem szczelność. Nie jest to takie łatwe jak mi się wydawało ale wygląda na to że dolot jest szczelny. Zakręciłem gaz, na wolnym obrotach jest w miarę ok, ale nie jest jeszcze dobrze. Wyjąłem i przeciściłem przepływomierz. Nie wiem jak wygląda nowy ale mój wygląda na mocno zaśniedziały. Czyszczenie nie przyniosło większego efektu.
              Wrzucam aktualne logi:
              403 Forbidden grupa 32. Jak dobrze rozumiem zbyt uboga mieszanka

              Wcześniej nie wiązałem tego z tą nierówną pracą, ale jakoś w zimie działy się jakieś jaja z pompą paliwa. Raz działała raz nie. Podejrzewałem że to ECU bo raz dochodził prąd do przekaźnika, a raz nie. Od dłuższego czasu wszystko jest ok. Tylko jeżeli to coś z pompą to czemu na gazie jest jeszcze gorzej? Da się jakoś ciśnienie paliwa sprawdzić vagiem? Czy nie iść w tą stronę?


              Pozostałe:
              http://vaglogi.pl/log-000_NN5P9.html

              http://vaglogi.pl/log-002_033_dd7M9hE.html

              http://vaglogi.pl/log-115_118_x2C06.html

              http://vaglogi.pl/log-003_020_Sk93d.html

              Komentarz


              • #8
                W grupie 032 , wolno obroty są w miarę o.k. , średnie obciążenie masz na ubogo . Może to być efekt złej mieszanki na LPG . Dlatego pisałem abyś wpierw zresetował nastawy podstawowe bo nie wiadomo czy to od gazu się porobiło . Ciśnienia paliwa vagiem nie sprawdzisz . Sprawność pompy wyjdzie po korektach paliwowych . Nie wiem jaki masz tam przebieg ale może regulator ciśnienia paliwa powoli siada . Masa powietrza jest mniej więcej w normie czyli szczelność o.k . Gaz jednak zakręć bo jakieś resztki mogą sączyć się do kolektora np. przez podciśnienie reduktora . Reset nastaw podstawowych , jazda na Pb i odczyt z 032 . Trzeba przejechać ok 50 km .W tym czasie , jazda ze stałą prędkością , pełne wzbogacenie ( trzeci bieg i przyspieszasz do 4500 obr/min ), wolne obroty .

                Komentarz


                • #9
                  Gaz mam zakręcony. "Reset nastaw podstawowych" czyli odpięcie klemy na jakiś czas? Przebieg na liczniku 370 tys ale w 500tys też bym uwierzył. Jazda ze stałą prędkością czyli jak przejadę jakiś odcinek na tempomacie to będzie ok?

                  Komentarz


                  • #10
                    Raczej to trzeba zrobić vagiem w ,, adaptacjach " grupa 000 . U mnie odpięcie klem nie resetuje nastaw podstawowych . Jazda ze stałą prędkością , tak jak napisałeś .

                    Komentarz


                    • #11
                      Oczywiście przy resecie , zapłon włączony a silnik NIE pracuje .

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki Kot72 za pomoc. Pobawię się wieczorem vagiem i wrzucę nowe logi jak pojeżdżę ze dwa dni na benzynie.

                        Komentarz


                        • #13
                          W moim Vagu nie działa reset z poziomu "adaptacji" usunąłem błędy silnika i wartość w grupie 32 się zresetowały. Pojeździłem trochę, stała prędkość i pełne obciążenie były i dalej jest nędza. grupa 32 i 0000 statyczny z dzisiaj:
                          403 Forbidden
                          403 Forbidden
                          Zmieniłem filtr powietrza bo miałem pod ręką nowy, ale to nic nie dało. W którą stronę szukać dalej?

                          Komentarz


                          • #14
                            Przebieg jest taki że już i pompa paliwa może nie domagać jak również regulator ciśnienia . Podjedź gdzieś do warsztatu niech sprawdzą ciśnienie paliwa . Przy średnim obciążeniu wychodzi na ubogo i już lekko zaczyna przekraczać granicę sterowania .

                            Komentarz


                            • #15
                              A dobrze myślę że skład mieszanki paliwowej ma wpływ na gaz? Nie dostroi mi nikt gazu dopóki tego nie ogarnę?

                              Komentarz


                              • #16
                                Teoretycznie wszystko da się zrobić ale lepiej doprowadzić silnik do prawidłowej pracy na benzynie i potem stroić LPG . I lepiej zrób to jak najszybciej bo jazda na ubogiej mieszance to śmierć dla zaworów .

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dzięki wezmę się za to jak najszybciej. Silnik po remoncie więc nie ma na co czekać.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X