Cześć,
jestem szczęśliwym posiadaczem octavii 1.8t AUM. Ostatnio stwierdziłem, że profilaktycznie zrobię sobie logi dynamiczne. Wszystko byłoby w normie gdyby nie cofanie zapłony na 4 cylindrze. Nie jest może ogromne bo w grupie 20 na vcds dochodzi do 6. Jak widać na logu cofa zapłon od razu po wciśnięciu pedału gazu i po chwili się normuje. Na pozostałych cylindrach prawie same zera.
Logi robione na 98 z orlenu:
Po wykręceniu świec pierwsze 3 tłoki idealnie czyste (można odczytać oznaczenia na tłokach). Na 4 tłoku nagar. Wszystkie 4 świece pół roku wymieniane (NGK platynowe) razem z cewkami (beru).
Do tego delikatne falowanie na wolnych obrotach (720 -760 RPM) ale tego raczej bym się nie czepiał. Korekta długoterminowa -0.8. Dolot szczelny.
Proszę o jakieś wskazówki jak podejść do tematu. W weekend planuję przełożyć wtryski, cewki i świece z 4 na 1 cylinder i powtórzyć logi.
jestem szczęśliwym posiadaczem octavii 1.8t AUM. Ostatnio stwierdziłem, że profilaktycznie zrobię sobie logi dynamiczne. Wszystko byłoby w normie gdyby nie cofanie zapłony na 4 cylindrze. Nie jest może ogromne bo w grupie 20 na vcds dochodzi do 6. Jak widać na logu cofa zapłon od razu po wciśnięciu pedału gazu i po chwili się normuje. Na pozostałych cylindrach prawie same zera.
Logi robione na 98 z orlenu:
Po wykręceniu świec pierwsze 3 tłoki idealnie czyste (można odczytać oznaczenia na tłokach). Na 4 tłoku nagar. Wszystkie 4 świece pół roku wymieniane (NGK platynowe) razem z cewkami (beru).
Do tego delikatne falowanie na wolnych obrotach (720 -760 RPM) ale tego raczej bym się nie czepiał. Korekta długoterminowa -0.8. Dolot szczelny.
Proszę o jakieś wskazówki jak podejść do tematu. W weekend planuję przełożyć wtryski, cewki i świece z 4 na 1 cylinder i powtórzyć logi.
Komentarz