Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.8T Cofanie zapłonu i nagar na jednym tłoku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.8T Cofanie zapłonu i nagar na jednym tłoku

    Cześć,

    jestem szczęśliwym posiadaczem octavii 1.8t AUM. Ostatnio stwierdziłem, że profilaktycznie zrobię sobie logi dynamiczne. Wszystko byłoby w normie gdyby nie cofanie zapłony na 4 cylindrze. Nie jest może ogromne bo w grupie 20 na vcds dochodzi do 6. Jak widać na logu cofa zapłon od razu po wciśnięciu pedału gazu i po chwili się normuje. Na pozostałych cylindrach prawie same zera.

    Logi robione na 98 z orlenu:
    403 Forbidden

    Po wykręceniu świec pierwsze 3 tłoki idealnie czyste (można odczytać oznaczenia na tłokach). Na 4 tłoku nagar. Wszystkie 4 świece pół roku wymieniane (NGK platynowe) razem z cewkami (beru).
    Do tego delikatne falowanie na wolnych obrotach (720 -760 RPM) ale tego raczej bym się nie czepiał. Korekta długoterminowa -0.8. Dolot szczelny.

    Proszę o jakieś wskazówki jak podejść do tematu. W weekend planuję przełożyć wtryski, cewki i świece z 4 na 1 cylinder i powtórzyć logi.
    Ostatnio edytowany przez Macias1002; 47830.

  • #2
    Generalnie wartość od 0,0-15 GPZ mieści się w normie . W przypadku gdy jeden cylinder wyraźnie odbiega od pozostałych możliwe przyczyny to : 1) Skorodowane złącze czujnika stukowego 2) Uszkodzenie silnika ( sprawdzić kompresję ) , 3) Poluzowane części przymocowane do silnika . Przy tych logach czwarty cylinder tylko nieznacznie odbiega od pozostałych a nie ,, wyraźnie "

    Komentarz


    • #3
      A punkt 1 i 3 nie objawiałby się na obu cylindrach (w końcu są tylko 2 czujniki ) ?
      Jeżeli nie pomoże przełożenie wtrysków to zamówię czujnik i sprawdzę kompresję.

      Nie demonizowałbym tego cofania zapłonu ale martwi mnie nagar tylko na tym jednym tłoku. Czy możliwe jest, że taki nagar jest spowodowany niesprawnym wtryskiem ? Nurtuje mnie także dlaczego cofa tylko po wciśnięciu gazu, a później się normuje.

      Komentarz


      • #4
        Przytoczyłem co na ten temat pisze instrukcja serwisowa . Z tym że Ty robiłeś logi przy gwałtownym przyspieszeniu . Sprawdź co się dzieje przy jeździe ze stałą prędkością . Nie wiadomo co temu czujnikowi brzęczy jak dasz w rurę . Może na tym czwartym cylindrze są albo były jakieś przecieki oleju np z trzonka zaworu i dlatego nagar ?

        Komentarz


        • #5
          Przy jeździe ze stałą prędkością korekty są wszędzie 0.0 (logowałem też podczas jazdy po mieście). Przy dynamiczny przyspieszaniu korekty są tylko na 4 cylindrze.

          Co do przecieków oleju... jest to jakiś pomysł ale musiałby to być bardzo mały przeciek bo oleju nie ubywa i nie kopci.
          Ostatnio edytowany przez Macias1002; 47830.

          Komentarz


          • #6
            Jak masz możliwość to zamień miejscami wtryskiwacze . Może ten czwarty przy pełnym wzbogaceniu w początkowej fazie lekko niedomaga ? Jeśli przy stałej prędkości korekty są na zero to czujnik jest sprawny .

            Komentarz


            • #7
              Wtryskiwacz, cewka i świeca podmieniona. Za dużych zmian nie widzę po logach robionych na mieście. Nie miałem kiedy i gdzie zrobić porządnego loga dynamicznego. Jutro powinienem mieć miernik kompresji. Dam znać co wyszło z pomiaru.

              Komentarz


              • #8
                Na cylindrach 1-3 kompresja 12 bar. Na 4 cylindrze 11 bar. Tragedii nie ma. Chyba zostawię ten temat po prostu.

                Komentarz


                • #9
                  Pewnie to jest skutkiem takich wyników odnośnie różnicy w wycofaniu zapłonu . Delikatna różnica w kompresji jak widać ma wpływ . Też bym się specjalnie tym nie przejmował . W końcu auto nie nówka z fabryki . Cieszyć się jazdą i tyle .

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X