Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ubywa płynu chłodzącego 2.0 AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ubywa płynu chłodzącego 2.0 AQY

    Cześć,

    Ostatnio zaczęło mi ubywać płynu chłodzącego, dolewam jadę do pracy - odstawiam auto. I jak wracam już mi się czasem zapala kontrolka a płynu jest na granicy czujnika. Wydedukowałem że nie ubywa jak auto stoi, tylko jak się dobrze rozgrzeje. Płyn czysty, jak się otwiera korek płynu słychać charakterystyczny syk - czyli jest podciśnienie - pod korkiem oleju i na bagnecie czysto, nie dymi, odpala elegancko. Sprawdzałem pod kątem wycieku i nic nie widać, mam osłony silnika pod chłodnicą więc jakby coś to tam by kapało łatwo dostrzec ale jest sucho. Moje podejrzenie pada na węże przy termostacie bo wyglądają na spękane, ew. pompa wody, już lekko przekroczyłem termin wymiany rozrządu, może z nagrzewnicy -ale czy ona latem bez włączonego nagrzewania jest w obiegu? - ale też w aucie jakoś wilgoci nie ma. No i jeszcze jest reduktor LPG który tez jest w obiegu wody, z króćców nic nie leci , membrany wymieniałem jakiś rok temu na nowe i było ok. Więc tak próbuje ustalić gdzie może wyciekać, po jedno że szkoda kasy na borygo a po drugie planuję wymieniać zawieszenie i głupio by było gdybym się narobił i się okazało że to jakaś poważna usterka silnika . Jeżdżę bez plastikowej nakładki na silnik, jak dojeżdzam do domu nie gaszę otwieram maskę i patrzę czy coś kapie albo jakas para leci ale no nic nie widać. Jak to ugryźć ?


    PS. Zacząłem się rozglądać tak profilaktycznie za nowymi wężami ale nie widzę na allegro np. .Jakie węże stosujecie ? Używane czy może są jakieś uniwersalne?
    Ostatnio edytowany przez noskoda; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Jedyna rada to rozgrzać auto i jechać na kanał /podnośnik i jeszcze raz sprawdzić pod kątem nieszczelności . Taka dolewka to już spory ubytek . Powinno być widać gdzie leje .Jeśli nie znajdziesz wycieku to może być głowica do roboty .

    Komentarz


    • #3
      P.S.

      Kiedyś miałem podobny przypadek w skodzie favorit . Też gubiło płyn a wycieku nie mogłem zlokalizować . Dopiero po pewnym czasie , przez przypadek , przy pracującym silniku i odpowiednim kącie padania promieni słonecznych zauważyłem że zbiornik wyrównawczy ma mikropęknięcie i rozpyla mgiełkę . Pękł na zgrzewie .

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
        Jedyna rada to rozgrzać auto i jechać na kanał /podnośnik i jeszcze raz sprawdzić pod kątem nieszczelności . Taka dolewka to już spory ubytek . Powinno być widać gdzie leje .Jeśli nie znajdziesz wycieku to może być głowica do roboty .
        Dziś sukces, nie myślałem że będę się cieszył z plamy na chodniku . Podjechałem do piekarni po pracy jak wracałem do auta zauważyłem plamę pod autem, akurat stało tak rozkracznie na krawężniku, pod spodem kapało. Miejsce wskazuje że to gdzieś przy termostacie, nie jestem w 100% pewny ale jak już silnik ostygł pomacałem tam przy obudowie termostatu i tak jakby wilgotno gdzie łączy się z silnikiem. Więc jest trop. Wiedziałem że jak napiszę na forum problem szybko się rozwiążę . Teraz tylko czekam na urlop i się dobiorę do tego.

        Komentarz


        • #5
          image_51921.jpg
          Przyczyna zlokalizowana. Pęknieć nie widać z zewnątrz, początkowo wydawało mi się ze to leci przez uszczelkę. Nie chciało mi się odpinać węży więc wyczyściłem dałem silikonu ale dalej sikało . Ku przestrodze wrzucam fotę, bo tak naprawdę z zewnątrz nie widać usterki. Króciec firmy Topran - jak dobrze odczytuje data produkcji 2012. Zamawiam Febi. Może ktoś wie z jaka siłą to dokręcać ile Nm na kluczu?
          Ostatnio edytowany przez noskoda; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez noskoda Zobacz wpis
            image_51921.jpg
            Przyczyna zlokalizowana. Pęknieć nie widać z zewnątrz, początkowo wydawało mi się ze to leci przez uszczelkę. Nie chciało mi się odpinać węży więc wyczyściłem dałem silikonu ale dalej sikało . Ku przestrodze wrzucam fotę, bo tak naprawdę z zewnątrz nie widać usterki. Króciec firmy Topran - jak dobrze odczytuje data produkcji 2012. Zamawiam Febi. Może ktoś wie z jaka siłą to dokręcać ile Nm na kluczu?
            Ja miałem mikropęknięcie na obudowie termostatu. Nie było widać wycieku. Przy mocno rozgrzanym leciała mgiełka do momentu obniżenia ciśnienia w układzie. Termostat do wymiany.
            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X