Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Brak mocy

    Benzyna +LPG. 1.6 BFQ.
    silnik w trakcie jazdy traci moc. Niby jedzie ale nie ma powera, jakby jechał pog górę na za wysokim biegu. Po jakimś czasie, powiedzmy kilku minutach wszystko wraca do normy. Coraz częściej się do zdarza. Do tej pory było bardzo sporadycznie. Teraz prawie codziennie.
    co to może być?
    "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
    Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."


  • #2

    Kolego po pierwsze diagnostyka.

    Odczytaj błędy z komputera PB i LPG.

    Jaki przebieg? Ile na LPG?

    Kiedy wymieniany filtr paliwa, świece, cewka, przewody?

    Kiedy robiony zestaw naprawczy reduktora? Ile ma nalatane km?

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Gaz do regulacji, do spradzenia filtry. Kiedyś właśnie przez gaz silnik co chwila mi gasł. Wcześniej objawem był właśnie brak mocy. Dzieje się tak na benzynie, gazie czy obu paliwach?

      Komentarz


      • #4
        Filtry sprawdzone. Zresztą niedawno olej wymieniany.
        to chyba nie gaz. Co prawda przełączałem tylko na benzynę i też nie ciągnął. Nie zakręcałem na zbiorniku.
        świece , przewody wymieniane ze 4 lata temu. Cewka nie wiem. Auto na gazie od 150kkm. Ogólnie ma 330kkm.
        "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
        Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

        Komentarz


        • #5
          Świece z jazdą na LPG 4 lata? Jaki przebieg na tych świecach zrobiłeś?

          Komentarz


          • #6
            Jeśli LPG jest rozregulowane to podobne objawy będą na gazie i benzynie. Padające świece mają różne objawy, często szarpanie i przerywanie. Warto zrobić diagnostykę pod VAGiem. Ja zacząłbym od diagnostyki pod kompem. Jeśli nie robiłeś długo serwisu instalacji LPG to warto zrobić to w drugiej kolejności. Przy sinkiach z LPG dzieją się cuda. Uwierz mi. Natomiast wymiana świec w BFQ nie należy do prostych, bo kolektor przeszkadza. Trzeba szukać od rzeczy najłatwiejszych. Wieczorem warto się przyjrzeć czy gdzieś nie latają iskry po kablach czy metalowych osłonach przy samych świecach.

            Komentarz


            • #7
              Nie ma szarpania czy przerywania. Po prostu traci moc i nie ciągnie. Od czasu do czasu na kilka minut. Ale jest to coraz częściej i trwa dłużej. Jakiś czas temu było to mocno sporadycznie.
              serwis LPG robię co roku po wakacjach. Po około 10-12 kkm.
              Świece myślę że były wymieniane 40-50kkm temu.

              Błędy na kompie- miałem dużo różnych jak w zeszłym tygodniu podłączyłem u mechanika. Wyczyściłem. Już się świeci z powrotem check engin. Pewnie z powodu sondy lambda. Wymieniona jakiś czas temu na nową i praktycznie zaraz znowu wywaliło błąd i check engin. Ale to podobno przypadłość tego silnika.
              "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
              Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

              Komentarz


              • #8
                Świece rok temu były wymieniane przed serwisem gazu. Bo szarpało.
                "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
                Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

                Komentarz


                • #9
                  Jak Ci lipna sondę założyli to świeci się check i baje leją że motor do dupy, a dobrze wiedzą że na sondzie nie oszczędzać. Sam sobie zakładałem Bosch z sklepu pewniaka i 30kkm na LPG błąd sondy/ składu mieszanki nie wraca. Sonda temat rzeka na forum. 40-50kkm na świece z gazem to dużo. Podaj nr błędów, bo tak to wróżba, zwykły interfejs za 30 zł, stary vag 3.11 i wiemy o czym rozmawiać. Szkoda że mechanior błędy pokasował jak pewnie widział że wrócą, zwłaszcza błąd od sondy. Mulić zawsze będzie jak check się świeci. W parze z błędem sondy idą błędy za bogata, za uboga mieszanka, więc motor pracuje tak se na Pb i LPG. Można sobie jeździć na regulacje LPG nic to nie da, najpierw motor musi chodzić bez błędów na Pb.

                  Komentarz


                  • #10
                    Tym bardziej, że sondy są dwie przed katem i za nim. Mój mechanik widząc błąd wymienił mi drugą. Po przejechaniu może 500km zapalał się check. Kabel KKL i sam zobaczyłem że błąd wywalało na pierwszej. Wymieniłem sam na Boscha i temat z głowy. VAG jednak prawdę powie.

                    Komentarz


                    • #11
                      pokazuje mi takie błędy:


                      Car Scanner ELM OBD2
                      DTC report
                      Selected brand: Skoda

                      ============1==============
                      P0304
                      Raw code: 0304
                      ECU: OBD-II
                      Status: Potwierdzona
                      OBDII: Cylinder 4 - misfire detected
                      Skoda: Cylinder 4 Misfire Detected

                      ============2==============
                      P0301
                      Raw code: 0301
                      ECU: OBD-II
                      Status: Potwierdzona
                      OBDII: Cylinder 1 - misfire detected
                      Skoda: Cylinder 1 Misfire Detected

                      ============3==============
                      P0130
                      Raw code: 0130
                      ECU: OBD-II
                      Status: Potwierdzona
                      OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction
                      Skoda: HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1



                      Chcę oddać auto do mechanika. Na co zwrócić uwagę po kolei? chodzi mi o to od czego zacząć.
                      Świece, przewody, cewka, fajka na cewce, moduł zapłonu, sterownik silnika, wtryskiwacze.

                      Nie znam się, sam robić nie będę, tyle znalazłem w internecie po kodach.
                      "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
                      Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

                      Komentarz


                      • #12
                        Wg mnie najdroższy będzie P0130, po mojemu to błąd vag 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony. Sonda 1 w kolektorze wydech. Mi na niego pomogła tylko wymiana sondy, pomimo że wg serwisówki rezystancja grzałki była ok.

                        Komentarz


                        • #13
                          Jeśli objawy występują na obu paliwach to z dużą dozą prawdopodobieństwa można diagnozować awarię układu zapłonowego . 330 tys , cewka może padać . Ja bym zaczął od wymiany cewki i przewodów . Moduł zapłonowy jest zintegrowany z cewką .

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamień sobie świece miejscami i zobacz czy usterka przejdzie wraz ze świecą na inny cylinder, potem tak samo cewki jesli są osobno na każdy cylinder i może Ci wyjdzie diagnoza we własnym zakresie. Mialem dawniej podobnie w innym aucie okazało się, że nowe świece miały feler a po przejechaniu kilku km wszystko działało jakby nigdy nic. Pomogla wymiana świec i auto zaczęło normalnie przyspieszać

                            Komentarz


                            • #15
                              Cewka. Temat załatwiony.
                              "Największym szczęściem jakie może spotkać człowieka jest życie w socjalizmie.
                              Zaś największy pech jaki może mu się przydarzyć to mieć takie zasrane szczęście."

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez amlas Zobacz wpis
                                Cewka. Temat załatwiony.
                                i brawo

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X