Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyciek płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyciek płynu chłodniczego

    Witam wszystkich
    Jak w temacie, leci płyn, na postoju na zimnym silniku jest spokój, przy rozgrzanym silniku kapie , a raczej zauważyłem tak jak pokazuje zdjęcie , na tym srebnym ustrojstwie ( nie znam się), pod ciśnieniem wydobywa się płyn. Poszło tak z litr na wyrównawczym po ok 10 km jazdy. W wyrównawczym nie bąbluje, brak syfu z oleju , na korku oleju czysto, nie dymi, zapala i jeździ jak złoto. Martwi mnie miejsce skąd to się wydobywa, tam zauważyłem głowny wyciek.
    Tam gdzie są widoczne cyfry z oznaczeniami lekko po prawej stronie, co to jest za część? Nie wiem na jakie koszty się nastawiać , ostatnio były wymieniane czujniki klimatyzacji z chłodnicą wiec nie wiem czy coś tam nie przetrącono przy skręcaniu
    Z góry dzięki serdeczne.
    20210720_192729.jpg

  • #2
    Kolego brakuje informacji z jakim silnikiem mamy doczynienia.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
      Kolego brakuje informacji z jakim silnikiem mamy doczynienia.
      Już uzupełniam:
      Silnik BFQ 1.6 benzyna 2004

      Komentarz


      • #4
        Trochę ciężko z tego zdjęcia wywnioskować na co dokładnie się patrzy.

        Komentarz


        • #5
          Że w tym miejscu leci? Jak tak to chyba będziesz wymieniał podstawę termostatu. Może też sama uszczelka siadła, ale ogólnie pęka w nim wręga w której jest oring uszczelka. Screenshot_20210720-234229_Chrome.jpg

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
            Że w tym miejscu leci? Jak tak to chyba będziesz wymieniał podstawę termostatu. Może też sama uszczelka siadła, ale ogólnie pęka w nim wręga w której jest oring uszczelka. Screenshot_20210720-234229_Chrome.jpg
            Dziękuję za odzew, tak dokładnie ta część,, jest tam widoczny po ostudzeniu zaciek na łączeniu , na nagrzanym leci pod ciśnieniem.

            Komentarz


            • #7
              Acha, i jeszcze coś zaobserwowałem, mianowicie kiedy ruszę i zaczynam jazde temperatura silnika nawet w chłodniejsze dni szybko wędruje do góry , ale zatrzymuje sie na 90 st., wentylatory chodzą normalnie, może jednak termostat nie otwiera ?

              Komentarz


              • #8
                Jest ok. Temperatury w BFQ to dłuższa rozkmina. Termostat jest sterowany elektronicznie, nie taki prosty że tylko bimetal. Te 90st C na blacie to dla uspokojenia kierowcy, prawdziwe temperatury BFQ zadane przez sterownik to powyżej 95 a i 115 wg serwisówki płyn może mieć, wiatraki włącza sterownik co prawdziwe temperatury zaczutuje, a zegar 90 st pokazuje. Myk zrobiony by normę spalin spełnić. Jak byś wymieniał termostat to polecam firmy BEHR. Zalej wozidło dobrym płynem co ma wysoką temperaturę wrzenia, bo wiele płynów 110 st tylko wytrzymuje nawet jak normę G12 spełnia.
                Ostatnio edytowany przez mark711; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • #9
                  Jeśli masz silnik w wersji z manualną klimatyzacją to warto warto zrobić myk z kablami pod schowkiem. Jest opis na forum i dużo manuali. Latem pokrętło na tryb zimny i temperatura oscyluje około 90-95 stopni a nie około 108. Tak wysoka temperatura wypacza plastiki i uszczelki układu chłodzącegi. Latem w korkach przy gorszym płynie nie jest trudno zagotować silnik. Termostat Behr polecam także. Chociaż zdarzył mi się taki który zaciął się na otwartym obiegu.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X