Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przegrzewający się silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przegrzewający się silnik

    Witam
    mam następujący problem z moją Octavią 1,6mpi PB+LPG a mianowicie w czasie upałów kiedy pracuje klimatyzacja w trybie AUTO dzieje się sytuacja widoczna na filmie czyli przestają się kręcić wentylatory silnika wskazówka temperatury idzie powyżej 90 stopni. Jazda po mieście staje się niemożliwa, już kilka razy musiałem awaryjnie zjechać i czekać aż silnik się schłodzi.
    Co ciekawe po zgaszeniu silnika włączają się wentylatory.
    Ponadto problem nie występuje kiedy nawiew chodzi w trybie ECON.
    Zauważcie co się dzieje na filmie w 0:28s i 1:41s
    silnik dziwnie zachowuje się tak jakby coś chciało załączyć się a nie może, w tym momencie czego nie widać bo nie siedziałem w środku, ale uwierzcie mi że temperatura jest już ok 120 stopni na zegarach i mocno falują obrotu. wagcom nie pokazuje żadnych błędów które można by z tym powiązać do tego Klimatyzacja też po serwisie i sprawna.
    co to może być pompa wody, termostat?
    Czy ktoś z was miał podobny problem? Jest to o tyle irytujące że dzieje się w ściśle określonych okolicznościach a więc wysoka temperatura na zewnątrz, klimatyzacja w trybie AUTO i jazda po mieście w korkach, zdaje sobie sprawę że w takich okolicznościach cały układ dostaje ostry wycisk, no ale to jest usterka i chciałbym się jej pozbyć, można też jeździć bez Klimy co sugeruje mi żona ale przecież nie rozwiązuje to problemu ? Już dwóch mechaników nie dało rady, podejrzewam że dlatego iż ciężko w warsztacie o wywołanie sytuacji z filmu.

    Ostatnio edytowany przez czupakabra; 41662.

  • #2
    U mnie przed wymianą rozrządu również zauważyłem. Start wentylatorów po zgaszeniu silnika. Jak się okazało pompa miała tylko 2 skrzydełka... Po prostu 5 lat temu po kupnie, odstawiając auto na pakiet startowy)(rozrząd płyny, oleje) dałem się zrobić w bambo i znajomy mechanik nie wymienił pompy oraz 2óch rolek. Rolki dały radę. Ale pompa jak wspomniałem po wyjęciu miała 2 już tylko 2 łopatki... Nie chcę myśleć co byłoby dalej...
    Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

    Komentarz


    • #3
      Czyli pompa wody? Tylko że dokładnie rok temu robiony był u mnie remont silnika i przy okazji wymieniany kompletny rozrząd razem z pompą, czyżby po roku padła?

      Komentarz


      • #4
        W razie dalszych problemów można próbować wymienić sterownik wentylatorów chłodnicy, tylko trzeba zwrócić na odpowiedni numer tej części tzn dla mojej wersji silnika tj 1.6 BFQ ten numer to 1J0 919 506 z litera K na końcu, są jeszcze wersję z M, Q czy L


        Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

        Komentarz


        • #5
          Coś takiego?

          Link

          Komentarz


          • #6
            Tak o to dokładnie chodzi, tylko przed zakupem upewnij się jakie jest dokładne oznaczenie dla Twojej wersji silnika. U mnie ten sterownik jest na lewej podłużnicy zaraz za akumulatorem, trzyma się na dwóch śrubach M10.
            A jakieś dalsze domysły co do tej pompy wody?
            Możesz odczytać parametry temperatury płynu chłodniczego przez VAG? Sprawdzałeś jak się sprawują czujniki temperatury czy dają takie same wartości?

            Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka

            Komentarz


            • #7
              Jestem umówiony na standardowy olejowy przegląd na początek września, pokazałem film mechanikowi, uczciwie powiedział że na razie na to pomysłu nie ma ale współpracuje ze specem od klimatyzacji i jak auto będzie u niego na warsztacie to będą rozkminiać. Pomysły że sterownikiem i pompą wody też mu zapodałem. Dam znać co ostatecznie wyszło.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez DarkDemond Zobacz wpis
                W razie dalszych problemów można próbować wymienić sterownik wentylatorów chłodnicy, tylko trzeba zwrócić na odpowiedni numer tej części tzn dla mojej wersji silnika tj 1.6 BFQ ten numer to 1J0 919 506 z litera K na końcu, są jeszcze wersję z M, Q czy L


                Wysłane z mojego Moto G (5S) przy użyciu Tapatalka
                To jest dobry trop, może sterownik wariuje. Masz komputer i VCDS ?? BŁĘDY OD STEROWNIKA WENTYLATORÓW na pewno wyrzuci Ci w sterowniku. U Ciebie na pewno jest stertownik z koncówką L - silniki - AVU, BFQ, który jest cholernie rzadki i drogi. Mam na podmiane sterownik z koncówką M, montowałem go u siebie jak miałem problem z duzywm wiatrakkem, w celu sprawdzenia. Jakby co to pisz na PRIV, sterownik sprzedam za groszę bo leży, a kompa tez mam, wiec mozemy zczytac błędy.

                Komentarz


                • #9
                  U mnie w O1 1.6 MPi+LPG AKL miałem tez zagwozdkę z wiatrakami. Włączały się i wyły non stop. Nawet po wyłączeniu auta. Nawet bezpieczniki na aku się zaczęły topić. Elektrycy rozkładali ręce. Jeden szpec przeleciał wiązkę elektryczną od wiatraków i tego modułu. Okazało się że kable zgniły w przeplocie. Przelutował wiązkę i autko śmiga.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X