Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne objawy silnika - wypadanie zapłonu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne objawy silnika - wypadanie zapłonu

    Cześć,

    Kilka miesięcy (2-3) temu wymieniłem świece wraz z przewodami. Po kilku tygodniach zaczął mi się pojawiać błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrach. Problem zaczął się nasilać więc wróciłem do mechanika i okazało się, że pęknięta była świeca. Ok, wymienione na nowe i dalej w drogę. Jednak dzisiaj znowu pojawiło mi się to samo. W pewnym momencie utrata mocy, nierówna praca silnika, epopeja komunikatów na desce. Podłączyłem komputer i ... wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze. Przy ostatniej gwarancyjnej wymianie sprawdzona kompresja (ok 12 barów na cylinder) równa na wszystkich 4. Brak też spalin w płynie (też sprawdzane). Co może być przyczyną, gdzie szukać problemu. Świece wymienione, przewody też. Problem zarówno na LPG jak i na PB.
    Będę wdzięczny za pomoc.

  • #2
    Pewnie cewka powoli pada .

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez paweltel Zobacz wpis
      Problem zarówno na LPG jak i na PB.
      Jaka instalacja LPG?
      Ile ma nalatane?
      Ile przebiegu ma auto?

      Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
      Pewnie cewka powoli pada .
      pewnie tak

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #4
        Sprawdz sobie najlepiej jak ciemno będzie bez latarek itd czy nie przeskakuje Ci nigdzie iskra na którymś z 4 cylindrów. Prześledzić trzeba przewody od cewki do świec.
        Jeśli nie przeskakuje to cewka pada, jeśli przeskakuje to przewody słabej jakości padły.
        w Sobote zmieniałem u kolegi w O2 FL 1.6 MPi przewody i cewke - przewody miały 2 mc-e, ale były jakiejś słabej firmy i beszczelnie na 2 cylindrach na których było wypadanie zapłonu (sprawdzane w VCDS) iskra przeskakiwała - po wymianie jest ok.
        http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
        https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

        Komentarz


        • #5
          A tak z ciekawości zapytam autora wątku - jakie świece marka/model; jakie przewody WN zostały założone?
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
            Jaka instalacja LPG?
            Ile ma nalatane?
            Ile przebiegu ma auto?
            Jaka instalacja to już niestety nie powiem, bo zwyczajnie nie pamiętam ​, Instalacja ma 9 lat. ale z oryginału to już tylko zbiornik, komputer i przewody miedziane pozostały.
            2 lata temu wymieniony parownik i wtryski.
            Autko ma 311 tyś.


            Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis
            Sprawdz sobie najlepiej jak ciemno będzie bez latarek itd czy nie przeskakuje Ci nigdzie iskra na którymś z 4 cylindrów. Prześledzić trzeba przewody od cewki do świec.
            Jeśli nie przeskakuje to cewka pada, jeśli przeskakuje to przewody słabej jakości padły.
            w Sobote zmieniałem u kolegi w O2 FL 1.6 MPi przewody i cewke - przewody miały 2 mc-e, ale były jakiejś słabej firmy i beszczelnie na 2 cylindrach na których było wypadanie zapłonu (sprawdzane w VCDS) iskra przeskakiwała - po wymianie jest ok.
            Sprawdzone dosłownie przed chwilą. Nie ma śladu po jakimkolwiek przebiciu na szczęście.
            Sprawdziłem jaką mam cewkę i wyszło że jest to BERU ZSE 003 - pytanie, czy musi być dokładnie tej firmy czy zamiennik np.: Magnetti czy Topran będzie ok ?

            Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
            A tak z ciekawości zapytam autora wątku - jakie świece marka/model; jakie przewody WN zostały założone?
            Na ten moment mogę powiedzieć, że świece są 3-elekrodowe BOSH
            Przewody NGK


            Komentarz


            • #8
              Jak widać cewka była już zmieniana . Oryginalnie montowany był Bosch i takiej szukaj . Na oryginalnych cewkach silnik pracuje długo i prawidłowo . Absolutnie nie kupuj tych chińskich co napisałeś wyżej . Przewody NGK robione są już w Polsce i nie są tak dobre jak były kiedyś . Świece przy LPG najlepiej V-Line 27

              Komentarz


              • #9
                czyli rozumiem, że ta będzie ok ?
                Cewka zapłonowa BOSCH F 000 ZS0 210 do SKODA OCTAVIA (1U2) 1.6 102 KM - w Autowanda.pl

                Komentarz


                • #10
                  Masz na Allegro nową , oryginalną za 190 zł .

                  Komentarz


                  • #11
                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                    Masz na Allegro nową , oryginalną za 190 zł .
                    Ooo, a podrzucisz linka ?

                    Rozumiem, że ta?
                    ORYGINAŁ CEWKA ZAPŁONOWA VW 032905106E VAG za 190 zł z Olesno - Allegro.pl - (10537677978)

                    Komentarz


                    • #12
                      Dokładnie ta .

                      Komentarz


                      • #13
                        Ok, cewka zamówiona. Przy okazji zamówiłem też mocowanie do pompy wtórnej powietrza bo niestety jedno się rozdwoiło

                        Komentarz


                        • #14
                          Miałem tak w BFQ. Było coś z cewką, ale jednocześnie padła sonda lambda.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz


                          • #15
                            Cewka wymieniona - po rozebraniu starej (tej metalowej części z wtyczką od reszty) okazało się, że wewnętrze piny było bardzo mocno zabrudzone i osmolone.
                            Dodatkowo wymieniłem wszystkie 3 mocowania pompy powietrza.
                            Teraz pozostaje jeździć i obserwować.

                            Dzięki za pomoc!

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X