problem z hamulcami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janek12
    Classic
    • 2010
    • 3

    problem z hamulcami

    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
    Zamieszczone przez Langusta
    Mały modzik w postaci listwy chromowanej na klapie bagażnika
    ile kosztuje taka przyjemność ? prosze tu masz wszystko opisane Martin TigeR (1517) listwy chrom - allegro :lol:

    Zamieszczone przez Langusta
    lakiernik jest chorowity trzeba sie wstrzymać
    masz jakiegoś sprawdzonego z imienia i nazwiska w Poznaniu ? :idea:
    nie do końca. :wink:
  • Mazi417
    Classic
    • 2008
    • 16

    #2
    problem z hamulcami

    witam wszystkich,

    dokonalem wymiany klockow hamulcowych ze wzgledu na zuzycie, nastepnie udalem sie na stacje diagnostyczna, gdzie przeprowadzono badania hamulcow na rolkach (hamowni). Po wjechaniu przednia osia na rolki nacisnalem na hamulec, wynik hamulcow pozytywny, nastepnie wjechalem tylnia osia i podczas mocnego hamowania uslyszalem jakies stukniecie, wynik hamowania tylnej osi pozytywny. Ze wzgledu na uslysznie stukniecia chcialem dokonac jeszcze raz sprawdzenia hamulcow na przedniej osi. Po wjechaniu na rolki nie naciskajac na hamulec lewe kolo toczylo sie z oporem w stosunku do prawego kola z roznica od 5 do 70%. czym wiecej obrotow wykonalo kolo, tym wieksza roznica i wieksze opory toczenia lewego kola. Sprawdzilem dwukrotnie klocki hamulcowe, tloczki hamulcowe, tarcze, wszystko ok, natomiast na stacji diagnostycznej nadal podczas toczenia lewe kolo blokuje. Nadmieniam, ze hamownia na stacji diagnostycznej dziala prawidlowo, gdyz u innych pojazdow, ktore wjezdzaly na rolki wszystko bylo ok. Łożyska ok.

    prosze o pomoc

    skoda octavia, 1.9 tdi 90 km, rok 1999, uklad hamulcowy: przód tarcze, tyl bębny

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Mazi417, a nie masz ty przypadkiem ABS-u z EDS-em?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Sev
        L&K
        • 2007
        • 1295

        #4
        Po wymianie klocków tak profilaktycznie zrobił bym jeszcze adaptację vagiem ukl ABS.
        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

        Komentarz

        • Mazi417
          Classic
          • 2008
          • 16

          #5
          mozecie jasniej opisac o co chodzi z tym vagiem ukl abs??? i co to jest abs z eds-em?

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            EDS to tzw. elektroniczna szpera czyli elektroniczna blokada dyferencjału. Jak przy dodawaniu gazu jedno z kół przednich zaczyna się ślizgać ( czyli zaczyna obracać się szybciej niż drugie ) to układ je "przyhamowuje" ( słychać wtedy takie charakterystyczne chrobotanie ). Na rolkach u diagnosty też może występować taka sytuacja ( nierówna prędkość obrotowa rolek, lub wogóle jedna pracuje a druga stoi ) więc układ EDS w takiej sytuacji "myśli", że koło jest w poślizgu i je przyhamowuje. Najłatwiej sprawdzić jest to wyłączając wtedy zapłon, jeśli objaw ustąpi ( elektronika wtedy nie pracuje ) to 100% wina EDS-u.

            BTW. Ten EDS występuje w wielu autach od tylu już lat a te "głąby" na stacjach diagnostycznych dalej nie wiedzą "o co kaman" :? .
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • Mazi417
              Classic
              • 2008
              • 16

              #7
              Z eds wszystko wporządku

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Sev
                Po wymianie klocków tak profilaktycznie zrobił bym jeszcze adaptację vagiem ukl ABS
                a coś więcej ? chyba że masz na myśli procedurę odpowietrzania pompy ABS
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • Mazi417
                  Classic
                  • 2008
                  • 16

                  #9
                  zastanawiam się nad wężykiem hamulcowym przy tłoczku lewego koła lub krzywą tarczą lewą gdyż na starych zuzytych klockach wszysko było ok.
                  .

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    loru, zerknę w vag-coma (po angielsku mam). Ale co mi się kojarzy odpowietrzanie to jedno a adaptacja to drugie ale upewnię się...
                    Wiem że po tym zabiegu bolala mnie noga od wciskania pedału hamulca i w końcu zaczął hamować jak trzeba
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Sev
                      loru, zerknę w vag-coma (po angielsku mam). Ale co mi się kojarzy odpowietrzanie to jedno a adaptacja to drugie ale upewnię się...
                      ok będę wdzięczny ale fakt adaptacja a odpowietrzanie do dwie różne sprawy, zapewne chodzi o "adaptacje" czujnika G201 : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ics_%28MK60%29 z tym że ja potrzebuje procedury do MK70
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        loru, potrzebujesz ?
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez robekcool
                          loru, potrzebujesz ?
                          a masz taką do MK70 ? będę bardzo wdzięczny bo cały czas mam problem z hamulcami, już pedał nie wpada w podłogę ale nadal jest cholernie miętki i opór czuje gdzieś dopiero połowie jego ruchu.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • Mazi417
                            Classic
                            • 2008
                            • 16

                            #14
                            Dzisiaj byłem z Skodą na stacji diagnostycznej ponownie sprawdzić hamulce,niestety problem pozostał .Może jewszcze raz opiszę ten problem i może ktoś mi pomożę uwikłać się z nim.Mianowicie po wjechaniu na rolki silnik pracuje ,nie naciskam na pedał hamulca i następuje blokowanie lewego przedniego koła na tyle mocno że wypchało samochód z rolek. Sprawdziłem to samo z wyłączonym silnikiem ,koła na rolkach toczą się swobodnie i nie wypycha mnie z rolki. Ponownie sprawdzam przy włączonym silniku i znów koło lewe im więcej zrobi obrotów tym bardziej hamuje ,cały czas nie naciskam na pedał hamulca. Jeżeli ktoś może pomuc to bardzo proszę,ja nie mam na to recepty.Jeszcze jedno ,po przejechaniu 14 km sprawdziłem czy się grzeją tarcze hamulcowe ,niestety lewa tak a prawa nie. Po właczeniu podczas jazdy na luz brak wyczuwalnego blokowania czy też hamowania pojazdu

                            [ Dodano: Wto 12 Paź, 10 20:57 ]
                            Pomoże mi ktoś???

                            Komentarz

                            • Sev
                              L&K
                              • 2007
                              • 1295

                              #15
                              Na moje oko EDS świruje, spróbuj odłączyć czujniki ABS w przednich kołach, wywali błędy ale układ ABS/EDS nie podejmie żadnego działania. Można też wyciągnąć bezpiecznik od ABS i spróbować puścić auto na rolki. Ta druga metoda szybsza i mniej "brudząca" .

                              bezpiecznik nr 9.
                              Szerszy opis skrzynki bezpieczników tu: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/81

                              loru, to nie była adaptacja tylko output tests
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz

                              • Mazi417
                                Classic
                                • 2008
                                • 16

                                #16
                                WITAM. PO ODŁACZENIU BEZPIECZNIKÓW DPOWIADAJĄCYCH ZA ABS POJECHAŁEM DO STACJI DIAGNOSTYCZNEJ NA ROLKI, WSZYSTKO OKAZAŁO SIĘ WPORZADKU , HAMULCE DZIAŁAJĄ PRAWIDŁOWO. PO WŁOŻENIU BEZPIECZNIKÓW ZNÓW SZWANKUJE I WYRZUCA SAMOCHÓD Z ROLEK I BLOKUJE LEWE PRZEDNIE KOŁO.

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  Mazi417, nic nie szwankuje. Tak po prostu działa EDS i nie jest to wina samochodu tylko metody pomiarowej ( nierówna lub wogóle selektywna praca rolek napędowych na stacji ). Gdyby było coś źle, to miałbyś dokładnie to samo przy zwykłej jeździe ( czyli hamowanie i ściąganie w lewo ). Możesz EWENTUALNIE sprawdzić na VAG-u, czy przy jeździe na wprost wszystkie czujniki ABS-u przy kołach pokazują tą samą prędkość, ale na 99,9% tak jest, bo inaczej ABS włączał by się przy każdym, nawet delikatnym, hamowaniu.

                                  Po prostu tak ma być i tyle. A jeśli diagnosta na stacji po tych wszystkich "podpowiedziach" nie załapał jeszcze o co biega i nadal robi jakieś problemy to powiedz mu, żeby poszedł lepiej zdiagnozować położenie liści przed budynkiem, bo do diagnostyki auta to raczej nie dorósł...
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • Mazi417
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 16

                                    #18
                                    Dzięki ale powiem Ci że byłem obecny przy sprawdzaniu na rolkach innych pojazdów i wszycho O.K. tylko przy mojej skodzie był problem. Zaznaczam że rolki na stacji są nowe.Jak na tą chwilę to wszystko wskazuje na wadliwe działanie sterownika ABS Będę chyba wymieniał sam sterownika jak to nie pomoże to Kompletny sterownik pozostaje mi wymienić lub jeździć z wyjętymi bezpiecznikami od ABS i wogóle zrezygnować z ABS -kwestia ceny ile będzie ta naprawa kosztować. Diagnosta jest to mój znajomy i dobry fachowiec nic nie robił na odpier..l.

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Mazi417
                                      WITAM. PO ODŁACZENIU BEZPIECZNIKÓW DPOWIADAJĄCYCH ZA ABS WSZYSTKO OKAZAŁO SIĘ WPORZADKU
                                      To poproszę o kliknięcie pomógł.

                                      Tak jak pisze kowal 2002, teraz zamiast wymieniać sterownik wpierw trzeba go zdiagnozować. Może to nie sterownik a może sam czujnik, czort wie.

                                      VAG-COM i jazda.

                                      EDS nie działa powyżej bodajże 30 czy 40km/h więc jezeli coś szwankuje to powinny być jakies objawy przyhamowywania (chrobotanie) przy jakimkolwiek ruszaniu z miejsca.
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • rss
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1098

                                        #20
                                        a przy okazji sprawdzic czujniki ABS-u w kolach (zwrotnicach) ( czy nie sa brudne albo obluzowane)
                                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                        _________________________________________
                                        Do sprzedania:
                                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                        zaciski do hamulcow 280mm.

                                        Komentarz

                                        • Mazi417
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 16

                                          #21
                                          PROBLEM NADAL POZOSTAJE. POMIMO WSZELKICH PRÓB ZA WYJĄTKIEM WYMIANY STEROWNIKA . DZISIAJ SPRAWDZAŁEM DZIAŁANIE ABS NA MOKREJ NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ -DZIAŁA POPRAWNIE . NATOMIAST USTERKA NADAL POZOSTAŁA.

                                          Komentarz

                                          • shico
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 98

                                            #22
                                            Nie kombinuj już więcej bo popsujesz samochód. Od samego początku to co opisujesz było wszystko OK z hamulcami. Przyczyną jest tak jak pisał kowal2002system EDS który prawidłowo reagował od samego początku Twoich zmagań.
                                            Miałem identyczną sytuację 2 lata temu kiedy diagnosta nie chciał mi przedłużyć ważności dow.rejestracyjnego bo na rolkach hamulce fiksowały.Hamulce były zrobione tydzień wcześniej w ASO Skody.Musiałem pojechać do do ASO aby od nich wziąć wykres z z rolek że wszystko jest OK. Przy okazji napisali pismo w którym informowali diagnostę (tego od dow. rejestr.) że hamlce w moim samochodzie bada się na wyłączonym silniku aby nie pracował system EDS.
                                            Badanie w/g wskazówek ASO przeszło bez bólu(diagnosta był na tyle uczciwy iż przyznał że wcześniej o tym nie wiedział)

                                            Komentarz

                                            • Mazi417
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 16

                                              #23
                                              Witam . Mam pytanie czy przy Skodzie z 1999 r jest EDS ? Jak to sprawdzić ?

                                              [ Dodano: Nie 17 Paź, 10 10:23 ]
                                              Jak sprawdzic czy w samochodzie jest EDS ?

                                              Komentarz

                                              • Sev
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1295

                                                #24
                                                Mazi417, idzie zima, będzie łatwo, staniesz jednym kolem na lodzie a drugim na przyczepnej nawierzchni i jak przy ruszaniu będzie słychać chrobotanie po stronie "lodowej" to masz EDS
                                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                Komentarz

                                                • Space99
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 275
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Sev
                                                  Mazi417, idzie zima, będzie łatwo, staniesz jednym kolem na lodzie a drugim na przyczepnej nawierzchni i jak przy ruszaniu będzie słychać chrobotanie po stronie "lodowej" to masz EDS
                                                  raczej ASR... miałem w poprzedniej ASR i właśnie w takich sytuacjach blokował koło na lodzie żeby nie ślizgało.
                                                  czyba że się myle i miałem również EDS
                                                  edit:
                                                  troche doczytałem i...
                                                  "...Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego."
                                                  więc trudno te systemy rozróżnić.
                                                  pozdrawiam Marcin

                                                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...