Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
problem z hamulcami
Zwiń
X
-
problem z hamulcami
witam wszystkich,
dokonalem wymiany klockow hamulcowych ze wzgledu na zuzycie, nastepnie udalem sie na stacje diagnostyczna, gdzie przeprowadzono badania hamulcow na rolkach (hamowni). Po wjechaniu przednia osia na rolki nacisnalem na hamulec, wynik hamulcow pozytywny, nastepnie wjechalem tylnia osia i podczas mocnego hamowania uslyszalem jakies stukniecie, wynik hamowania tylnej osi pozytywny. Ze wzgledu na uslysznie stukniecia chcialem dokonac jeszcze raz sprawdzenia hamulcow na przedniej osi. Po wjechaniu na rolki nie naciskajac na hamulec lewe kolo toczylo sie z oporem w stosunku do prawego kola z roznica od 5 do 70%. czym wiecej obrotow wykonalo kolo, tym wieksza roznica i wieksze opory toczenia lewego kola. Sprawdzilem dwukrotnie klocki hamulcowe, tloczki hamulcowe, tarcze, wszystko ok, natomiast na stacji diagnostycznej nadal podczas toczenia lewe kolo blokuje. Nadmieniam, ze hamownia na stacji diagnostycznej dziala prawidlowo, gdyz u innych pojazdow, ktore wjezdzaly na rolki wszystko bylo ok. Łożyska ok.
prosze o pomoc
skoda octavia, 1.9 tdi 90 km, rok 1999, uklad hamulcowy: przód tarcze, tyl bębny
-
-
EDS to tzw. elektroniczna szpera czyli elektroniczna blokada dyferencjału. Jak przy dodawaniu gazu jedno z kół przednich zaczyna się ślizgać ( czyli zaczyna obracać się szybciej niż drugie ) to układ je "przyhamowuje" ( słychać wtedy takie charakterystyczne chrobotanie ). Na rolkach u diagnosty też może występować taka sytuacja ( nierówna prędkość obrotowa rolek, lub wogóle jedna pracuje a druga stoi ) więc układ EDS w takiej sytuacji "myśli", że koło jest w poślizgu i je przyhamowuje. Najłatwiej sprawdzić jest to wyłączając wtedy zapłon, jeśli objaw ustąpi ( elektronika wtedy nie pracuje ) to 100% wina EDS-u.
BTW. Ten EDS występuje w wielu autach od tylu już lat a te "głąby" na stacjach diagnostycznych dalej nie wiedzą "o co kaman" :? .Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sevloru, zerknę w vag-coma (po angielsku mam). Ale co mi się kojarzy odpowietrzanie to jedno a adaptacja to drugie ale upewnię się...O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Dzisiaj byłem z Skodą na stacji diagnostycznej ponownie sprawdzić hamulce,niestety problem pozostał .Może jewszcze raz opiszę ten problem i może ktoś mi pomożę uwikłać się z nim.Mianowicie po wjechaniu na rolki silnik pracuje ,nie naciskam na pedał hamulca i następuje blokowanie lewego przedniego koła na tyle mocno że wypchało samochód z rolek. Sprawdziłem to samo z wyłączonym silnikiem ,koła na rolkach toczą się swobodnie i nie wypycha mnie z rolki. Ponownie sprawdzam przy włączonym silniku i znów koło lewe im więcej zrobi obrotów tym bardziej hamuje ,cały czas nie naciskam na pedał hamulca. Jeżeli ktoś może pomuc to bardzo proszę,ja nie mam na to recepty.Jeszcze jedno ,po przejechaniu 14 km sprawdziłem czy się grzeją tarcze hamulcowe ,niestety lewa tak a prawa nie. Po właczeniu podczas jazdy na luz brak wyczuwalnego blokowania czy też hamowania pojazdu
[ Dodano: Wto 12 Paź, 10 20:57 ]
Pomoże mi ktoś???
Komentarz
-
-
Na moje oko EDS świruje, spróbuj odłączyć czujniki ABS w przednich kołach, wywali błędy ale układ ABS/EDS nie podejmie żadnego działania. Można też wyciągnąć bezpiecznik od ABS i spróbować puścić auto na rolki. Ta druga metoda szybsza i mniej "brudząca".
bezpiecznik nr 9.
Szerszy opis skrzynki bezpieczników tu: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/81
loru, to nie była adaptacja tylko output tests
Komentarz
-
-
Mazi417, nic nie szwankuje. Tak po prostu działa EDS i nie jest to wina samochodu tylko metody pomiarowej ( nierówna lub wogóle selektywna praca rolek napędowych na stacji ). Gdyby było coś źle, to miałbyś dokładnie to samo przy zwykłej jeździe ( czyli hamowanie i ściąganie w lewo ). Możesz EWENTUALNIE sprawdzić na VAG-u, czy przy jeździe na wprost wszystkie czujniki ABS-u przy kołach pokazują tą samą prędkość, ale na 99,9% tak jest, bo inaczej ABS włączał by się przy każdym, nawet delikatnym, hamowaniu.
Po prostu tak ma być i tyle. A jeśli diagnosta na stacji po tych wszystkich "podpowiedziach" nie załapał jeszcze o co biega i nadal robi jakieś problemy to powiedz mu, żeby poszedł lepiej zdiagnozować położenie liści przed budynkiem, bo do diagnostyki auta to raczej nie dorósł...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Dzięki ale powiem Ci że byłem obecny przy sprawdzaniu na rolkach innych pojazdów i wszycho O.K. tylko przy mojej skodzie był problem. Zaznaczam że rolki na stacji są nowe.Jak na tą chwilę to wszystko wskazuje na wadliwe działanie sterownika ABS Będę chyba wymieniał sam sterownika jak to nie pomoże to Kompletny sterownik pozostaje mi wymienić lub jeździć z wyjętymi bezpiecznikami od ABS i wogóle zrezygnować z ABS -kwestia ceny ile będzie ta naprawa kosztować. Diagnosta jest to mój znajomy i dobry fachowiec nic nie robił na odpier..l.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mazi417WITAM. PO ODŁACZENIU BEZPIECZNIKÓW DPOWIADAJĄCYCH ZA ABS WSZYSTKO OKAZAŁO SIĘ WPORZADKU
Tak jak pisze kowal 2002, teraz zamiast wymieniać sterownik wpierw trzeba go zdiagnozować. Może to nie sterownik a może sam czujnik, czort wie.
VAG-COM i jazda.
EDS nie działa powyżej bodajże 30 czy 40km/h więc jezeli coś szwankuje to powinny być jakies objawy przyhamowywania (chrobotanie) przy jakimkolwiek ruszaniu z miejsca.
Komentarz
-
-
Nie kombinuj już więcej bo popsujesz samochód. Od samego początku to co opisujesz było wszystko OK z hamulcami. Przyczyną jest tak jak pisał kowal2002system EDS który prawidłowo reagował od samego początku Twoich zmagań.
Miałem identyczną sytuację 2 lata temu kiedy diagnosta nie chciał mi przedłużyć ważności dow.rejestracyjnego bo na rolkach hamulce fiksowały.Hamulce były zrobione tydzień wcześniej w ASO Skody.Musiałem pojechać do do ASO aby od nich wziąć wykres z z rolek że wszystko jest OK. Przy okazji napisali pismo w którym informowali diagnostę (tego od dow. rejestr.) że hamlce w moim samochodzie bada się na wyłączonym silniku aby nie pracował system EDS.
Badanie w/g wskazówek ASO przeszło bez bólu(diagnosta był na tyle uczciwy iż przyznał że wcześniej o tym nie wiedział)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SevMazi417, idzie zima, będzie łatwo, staniesz jednym kolem na lodzie a drugim na przyczepnej nawierzchni i jak przy ruszaniu będzie słychać chrobotanie po stronie "lodowej" to masz EDS
czyba że się myle i miałem również EDS
edit:
troche doczytałem i...
"...Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego."
więc trudno te systemy rozróżnić.
Komentarz
-
Komentarz