[O1] Skrzynia biegów? Zawieszenie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mottom
    Drive
    • 2010
    • 82

    [O1] Skrzynia biegów? Zawieszenie?

    Zamieszczone przez yunior81
    Jaroslav92525
    Chodzi mi o to jak sie jeżdzi na LPG ? Czy jest jakaś różnica w porównaniu do PB ? Jak głośne są wtryski w tej instalacji ? ( raz miałem przyjemność posłuchania pracy O1 na LPG i tam wtryski były głośne tzn. coś ala stukanie) i przede wszytkim czy polecasz założyć LPG w servisie Skody czy np. u Stefanowskiego i czy znasz jakieś opinie o tym warsztacie...??? Z góry dzięki za wszystkie informacje!!!!! Pozdrawiam
    Ja zakładałem przed 2 tygodniami właśnie w Nagazie. Głównie dlatego, że 3 lata temu gazowałem tam Golfa V (silnik taki sam) i wszystko działa bez problemu (teraz żona nim jeździ). W obu mam LR OMegas, tylko że w Golfie mam reduktor IG1 dwustopniowy, a w Octavi 1-stpopniowy (wystarcza w sumie do 136 KM)
    Wtryskiwacze są fakt trochę słyszalne (ale z zewnątrz) ale na luzie (znaczy na biegu jałowym). Jak jedziesz to praktycznie bez różnicy.
    Spalanie w Łodzi mam 9-10 l. LPG na 100 km. Paradoksalnie zimą pali mi mniej gazu w mieście (no bo dłużej pracuje na benzynie). Jeżdżąc cały czas po mieście zimą dodatkowo wychodzi tak gdzieś 1,2-1,4 l Pb/100 km, a w pozostałe pory roku ok. 0,7 l Pb/100km.
    Na trasie zużycie mam od 8 (na prawdę bardzo spokojna jazda) do 13-14 (autostrada z prędkościami 160-180 km/h)
    WYniki te dotyczą Golfa, bo w Skodzie założyłem niecałe dwa tygodnie temu i jeszcze niewiele wiem (ale nie sądzę, że będą różnice). Jedynie butlę mam większą w skodzie. W Golfie butla w kole ma 47 litrów (wchodzi od 38 do 40 litrów). W Skodzie chciałem większą i włożyli mi w koło butlę 55 l (ok. 45-46 wejdzie).

    Nawiązując do głównego tematu wątku (świece) to na razie nic nie wymieniałem. Zresztą w Golfie zakładałem gaz przy 40 tys. km, teraz mam ponad 80 tys. i cały czas mam te świece z jakimi wyjechałem z salonu. Wiem, że może to trochę długo, ale przy okazji wymiany rozrządu na pewno wymienię

    Ogólnie to uważam, że te silniki 1.6 MPI by VAG to chyba jedne z nielicznych obecnie produkowanych silników, które bez problemu jeżdżą na gazie
    O2 SCOUT 1,8 TSI
  • iceman_n
    Drive
    • 2009
    • 96

    #2
    [O1] Skrzynia biegów? Zawieszenie?

    Miałem dziś dosyć nieprzyjemną przygodę z moją skodziną. Nie wiem czy to coś poważnego, ale naczytałem się o wadach konstrukcyjnych tej skrzyni i chyba moja już niedługo wyzionie ducha.

    Ale od początku:

    Jadę ok. 70kmh zwalniam do ok. 40-50kmh (skrzyżowanie w kształcie litery T) redukuję bieg z 4 do 3 jednocześnie cały czas hamując i skręcając w prawo, w połowie "zakrętu" dodaje gazu, nieznacznie mnie wynosi (cały czas jade swoim pasem więc z zewnątrz nie widać żeby mnie w jakikolwiek sposób wyniosło, ale znacie to uczucie że zakręt dało się przejechać ciaśniej i po lepszej trajektorii) i wtedy słysze...

    Chrobot czy jakieś obcieranie dochodzące wg. mnie z tylnej prawej części auta, ale pasażer na przednim fotelu czuje drgania pod stopami. Jadę jeszcze 2 km. przez dwa skrzyżowania i nie mogę określić w jakiej dokładnie sytuacji dźwięk występuję.
    Pojechałem na jedną z bardziej dziurawych dróg - jeździłem w lewo i w prawo (jak kubica - dobrze że mi koło nie odpadło :szeroki_usmiech ) i NIC.
    Dopiero przy wjeżdżaniu na osiedlowy parking ( trzeba skręcić w prawo ) znowu było słychać chrobot, pojeździłem jeszcze trochę i zauważyłem że chrobot najłatwiej wywołać przy ruszaniu ze skręconymi w prawo kołami i ogólnie przy ruszaniu.

    Dźwięk przypomina basowy głośnik z uszkodzoną membraną albo ocieranie opony rowerowej o rame. Słychać go głośno i wyraźnie - cichnie od razu nie stopniowo.

    uff

    przepraszam, że tak was męczę, ale po prostu chce wiedzieć czy mam już szykować $$$

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      czy przy każdym skręcie słychać ten dźwięk ?? czy tylko w skręcie w prawo lub w lewo ?? bo coś mi się wydaje że wiem co masz za problem

      Komentarz

      • iceman_n
        Drive
        • 2009
        • 96

        #4
        tylko w prawo, ale też przy ruszaniu czasami, jutro pojeżdżę jeszcze trochę i dokładniej opisze co i jak

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          dobrze by było gdybyś nagrał ten dźwięk

          Komentarz

          • splawik
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1292

            #6
            iceman_n,
            Zobacz czy osłony przegubów masz całe, nie porwane.
            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
            -------------------------------------------------
            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

            Komentarz

            • jaro leszczyny
              Classic
              • 2010
              • 28

              #7
              Zamieszczone przez iceman_n
              Dopiero przy wjeżdżaniu na osiedlowy parking ( trzeba skręcić w prawo ) znowu było słychać chrobot, pojeździłem jeszcze trochę i zauważyłem że chrobot najłatwiej wywołać przy ruszaniu ze skręconymi w prawo kołami i ogólnie przy ruszaniu.
              przegub zewnętrzny sie kończy, lub już się skończył
              OII 2005 BJB

              Komentarz

              • iceman_n
                Drive
                • 2009
                • 96

                #8
                właśnie wróciłem do domu, na 90% przegub, najbardziej chrobocze przy ruszaniu i dodawaniu gazu, po jakimś czasie coś się układa tak że jest cisza jak jadę normalnie, ale przy ostrym przyspieszaniu znowu to samo

                jadę do mechanika

                Komentarz

                • Sobczyp
                  Drive
                  • 2004
                  • 65

                  #9
                  No i co u tego mechanika wynikło ?

                  Komentarz

                  • thebruno
                    Classic
                    • 2010
                    • 29

                    #10
                    Ja miałem podobny dziwny odgłos, gdy pękł łącznik stabilizatora i przy maksymalnym skręcie kół na zakręcie samochód bardziej się pochylał i coś szorowało. Naprawa to 60 zł (40 za łącznik + 20 za robociznę).

                    Komentarz

                    Pracuję...