"bicie" kierownicy podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tetrus
    Classic
    • 2011
    • 6

    "bicie" kierownicy podczas przyspieszania

    Zamieszczone przez Bartus
    Po każdym demontażu kół należy je wyważyć i sprawdzić zbieżność.
    Jeżeli nie ma powodu do ustawienia zbieżności to na siłę nie ma potrzeby, a na pewno nie przy każdej zmianie kół zima/lato i lato zima. Zresztą i tak sprawdzaną masz zbieżność przy przeglądzie państwowym corocznym w przypadku twojego auta.

    Zamieszczone przez gruto
    Powiedzcie czy to ma sens wyważać koła , jesli po kupnie auta w lipcu do zmiany na opony zimowe przejechałem 5,6 tyś ??? . Mam wrażenie że będą to wyrzucone pieniążki .
    W zasadzie można olać wywarzanie kół po takim przebiegu. Zadaj sobie tylko pytanie czy aby na pewno były dobrze wyważone w fabryce. Lepiej sobie wyważ.
  • sivy86
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    "bicie" kierownicy podczas przyspieszania

    witam. Czy to normalne w octavi II? podczas przyspieszania w okolicach od 100km/h(i wiecej) czuje drgania kierownicy, delikatne bicie. Kiedys miałem podbnie w a3 po czym sie okazało ze tulejka wahacza do wymiany. tym razem zawieszenie idealne, sprawdzilem felgi- sa ok. Tez tak macie?

    Komentarz

    • delanopl
      Elegance
      • 2009
      • 831

      #3
      siłą rzeczy to nie normalne zjawisko, może przegub wewnętrzny, a felgi są oryginalne wogóle?

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Zamieszczone przez sivy86
        sprawdzilem felgi- sa ok
        skoro zawieszenie OK i felgi OK to pozostaje ogumienie :P
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • sivy86
          Classic
          • 2010
          • 17

          #5
          oryginalne felgi 15' skody. wciskam pedał gazu i "bije" kierownicą puszczam z gazu i jest ok. podejzewalem cos w zawieszeniu ale jak stwiedzili w serwisie "nie ruszone"

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            #6
            U mnie zdecydowanie pomogła optymalizacja kół w zakładzie z testem drogowym. Zwykłe wyważanie w kilku zakładach nie pomagało. Nowe koła, markowe felgi AEZ, opony ContinentalSportContact2. Opony bez wad, felgi też. U mnie bicie było bardziej wyczuwalne przy przyspieszaniu 100-140km/h, ale w trakcie jazdy z tymi prędkościami też było delikatnie wyczuwalne.
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • Jarugate
              Classic
              • 2007
              • 1

              #7
              Jeśli bicie występuje tylko w czasie przyspieszanie problem może być w przegubie lub pręcie półosi.

              Komentarz

              • jamesbondzio
                L&K
                • 2009
                • 1174
                • Octavia III (5E3)
                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                #8
                Zamieszczone przez Andys
                U mnie zdecydowanie pomogła optymalizacja kół w zakładzie z testem drogowym. Zwykłe wyważanie w kilku zakładach nie pomagało. Nowe koła, markowe felgi AEZ, opony ContinentalSportContact2. Opony bez wad, felgi też. U mnie bicie było bardziej wyczuwalne przy przyspieszaniu 100-140km/h, ale w trakcie jazdy z tymi prędkościami też było delikatnie wyczuwalne.
                robiłes to gdzieś "u nas" w łodzi? zapodaj adres, mam to samo,
                kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  #9
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • bzik13
                    Rider
                    • 2009
                    • 514

                    #10
                    sivy86, ile autko ma przejechane?
                    Mój liftback scout

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      sivy86, a masz blaszane czy alu?
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • rogoz
                        Rider
                        • 2006
                        • 397

                        #12
                        U mnie przyczyną bicia kiery przy przyśpieszaniu był lewy przegub wewnętrzny.

                        Komentarz

                        • marcinw8112
                          Classic
                          • 2010
                          • 22

                          #13
                          A może ktoś ma tak że podczas jazdy po nierównym asfalcie, na przykład przy Warszawskim Zoo kierownica ma lekki luz, lecz maglownica oraz końcówki są świeżo po wymianie. Sanki są dokręcone sworznie wahacza również są ok. Czy jest możliwe że kierownica się poluzowała na "nabie" ? Jak stoję to się wszystko wydaje że jest dobrze. Kręcąc kołem kierownicy nie ma wyczuwalnego luzu. Pozdrawiam Marcin.
                          Marcinw

                          Komentarz

                          • paulob1
                            Rider
                            • 2008
                            • 470
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            sivy86, jeśli to co koledzy powyżej opisali Ci nie pomoże, to spróbuj skontrolować amortyzatory pod względem luzu na poduszce górnego mocowania i ewentualnie spuść prawie do zera powietrze z przednich kół po czym obejrzyj dokładnie opony.Kształt opony wiele powie, a widać go dopiero po upuszczeniu części powietrza.
                            Czasem pęknięta osnowa(zupełnie niewidoczna usterka) opony tak daje, że przy ostrym kopie w gaz cały przód się telepie. Podczas przyspieszania przednie koła są jakby odciążone, przez co wszelkie nierówności opony przekładają się na drgania całej kolumny.
                            Przypadek udokumentowany. Z tym że drgania występowały tylko powyżej 80-90 km/h przy ostrym kopie na gaz, takim minimum do połowy.

                            Komentarz

                            • marcinw8112
                              Classic
                              • 2010
                              • 22

                              #15
                              poduszki amortyzatorów oraz ich łożyska są również nowe A sama rzecz dzieje się podczas jazdy i nie trzeba przyspieszać ani hamować. Kiedy przednia oś wjeżdża na trochę większe nierówności to czuje jak kierownica zaczyna się lekko wyrywać z ręki. Jak ją mocniej przytrzymać to słychać lekkie stuki spod samej obudowy stacyjki..
                              Marcinw

                              Komentarz

                              • paulob1
                                Rider
                                • 2008
                                • 470
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                marcinw8112, to co pisałem powyżej dotyczy odpowiedzi na zapytanie założyciela tematu.
                                Odnośnie Twoich spostrzeżeń, to proponuję wcisnąć kierownicę na regulacji bliżej deski(tzn. od siebie) i spróbować czy dalej czuć te drgania-stuki czy jak to zwał.
                                Ja gdy odbierałem nową Octavię 2 latka temu, zwróciłem uwagę na luz kolumny przy wysunięciu na max lub prawie na max. Powiedzieli że ten typ tak ma i żeby ją deko wcisnąć do środka, gdyż jest to luz technologiczny. A co do źródła tego bicia, to może warto spróbować zamienić koła przednie z tylnymi. Koło to niestety masa nieresorowana która może się przenosić na kierownicę gdy w kolumnie jest luz.

                                Komentarz

                                • marcinw8112
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 22

                                  #17
                                  przepraszam ze się wbiłem w odpowiedź W sumie zaczynam korzystać z tego forum i jeszcze trochę potrwa zanim będę ogarniał wszytko. I dzięki za sugestię
                                  Marcinw

                                  Komentarz

                                  • paulob1
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 470
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    I jeszcze jedno;
                                    Kolumna kierownicy to taki swoisty teleskop, który podczas zderzenia(nie daj Bóg) powinien się ładnie złożyć nie uszkadzając ciała kierowcy. Być może tam jest jakiś luz?
                                    W mojej poprzedniej fabii był luz na wieloklinie tuż przy podłodze, co objawiało się takim delikatnym stukaniem. Wystarczyło dociągnąć śrubę na ścisku tego wieloklina i pomogło.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...