Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1,9TDi kręci do 3tyś obrotów pod obciążeniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1,9TDi kręci do 3tyś obrotów pod obciążeniem

    Witam.
    Mam dziwny obiaw w O1fl... Silnik 1,9TDi na jałowym biegun kręci do końca obrotomierza (sprawdzane na ciepły silniku).
    Natomiast na każdym biegu kręci do 3tyś obrotów i odcina.
    Na zegarach nie pokazuje żadnego komunikatu o błędzie, wężyki podciśnienia sprawdzonego (jednak będę wymieniał, czekam na nowe).
    Vcdsa będę miał na weekend...
    ​​​​

  • #2
    Przeładowanie turbiny (??)
    Wielce prawdopodobne, zaworek N75 do wymiany

    p.s.: patrząc na krzywą momentu obrotowego, NIE widzę sensu kręcenia aż tak wysoko
    Ostatnio edytowany przez hsurim; 877.
    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

    Komentarz


    • #3
      Podłączyłem dziś vcdsa i pokazuje dwa błędy.
      Mam odpięty przewód podciśnienia od EGR, wywala problem z klapą gaszącą(?)
      19561 - valve for intake manifold flap (n239) open or short to grouto Niby ten błąd jest związany z turbiną, ale na luzie silnik kręci się do końca obrotomierza... a na biegach już nie 17965 - charge pressure control positive deviatiation



      Komentarz


      • #4

        Zamieszczone przez Roll Zobacz wpis
        Mam odpięty przewód podciśnienia od EGR
        Dlaczego..?Nie telepie silnikiem przy gaszeniu..?

        Jeżeli przewody podciśnienia są sprawne to sprawdź kostkę zasilającą zawór N75 oraz przewody prowadzące do tej kostki.
        Sztanga/ gruszka turbiny pracuje..?

        Komentarz


        • #5
          EGR zaślepiam by silnik spalin nie brał, po co ma się zaśmiecać... Lekki dyskomfort jest przy gaszenia silnika.


          Przewody podciśnienia i tek wymienię na weekend... Zaworu N75 nie ruszałem.
          Sztanga wydaje się że równo pracuje...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Roll Zobacz wpis
            EGR zaślepiam by silnik spalin nie brał, po co ma się zaśmiecać...
            (...).
            Przyjdzie zima i go szybciutko ...'odślepisz'. :P

            Wpierw podłącz wszystko jak ma być a dopiero później eksperymentuj
            Ostatnio edytowany przez hsurim; 877.
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz


            • #7
              Całą zimę już przejedziłem z zaślepionym EGRem w Skodzie ? zresztą w drugim samochodzie (benzyna) EGR wyleciał już kilka lat temu ?

              Komentarz


              • #8
                Trochę odbiegamy od tematu.
                Warto jeszcze sprawdzić vacum pompę... czy jest sprawna i czy generuje właściwe podciśnienie.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                  Trochę odbiegamy od tematu.
                  Warto jeszcze sprawdzić vacum pompę... czy jest sprawna i czy generuje właściwe podciśnienie.
                  A nie miałby równocześnie problemów z hamulcem?

                  Bardziej bym myślał o zapieczonej geometrii i zaklejonym dolocie...
                  Ostatnio edytowany przez Guzon; 37988.
                  Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Guzon Zobacz wpis
                    Bardziej bym myślał o zapieczonej geometrii
                    ...w AGR...???

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis

                      ...w AGR...???
                      O k.. Przepraszam nie doczytałem kodu silnika...

                      To rozebrałbym kolektor najpierw. Czy nie jest "zmniejszone światło przepływu spowodowane nagromadzeniem nagaru" ?
                      Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                      Komentarz


                      • #12
                        Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia...
                        Mam wrażenie że silnik zrobił się żwawszy. Wężyki są twarde nawet jak samochód stoi kilka dni (wcześniej podciśnieniowe wężyki robiły się miękkie)
                        Ale nadal kręci lekko ponad 3tyś obrotów na 5biegu.

                        Obstawiam, albo ten nieszczęsny zawór N75.... drugi kierunek turbina.... VCDSem można ustawić max obroty silnika pod obciążeniem?
                        Pytam z ciekawości, znajomy ma tak ustawione obroty w japońcu do 3200 ale on ma silnik po kapitalce góry oraz dołu. Teraz go dociera. Więc może ktoś dla oszczędności grzebał w obrotach

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Roll Zobacz wpis
                          Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia...
                          Mam wrażenie że silnik zrobił się żwawszy. Wężyki są twarde nawet jak samochód stoi kilka dni (wcześniej podciśnieniowe wężyki robiły się miękkie)
                          Ale nadal kręci lekko ponad 3tyś obrotów na 5biegu.
                          Wężyki warto co jakiś czas wymieniać. Parcieją, zaciskają się... Ja po wymianie hamulców na 312 przód i 280 tył, wymieniłem przewody. Jeszcze lepsze
                          Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                          Komentarz


                          • #14
                            Aktualizacja sytuacji... Wymiana wszystkich wężyków podciśnienia na nowe dała dużo. Octa ożyła
                            Błędów:
                            -19561 - valve for intake manifold flap (n239) open or short to grouto
                            -17965 - charge pressure control positive deviatiation Na tą chwilę brak
                            Ps. Gdzieś musiałem coś przeoczyć, skoro wcześniej wydawały się ok

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X