Jest jeden... używaj znaków interpunkcji
zamkniete drzwi
Zwiń
X
-
Miałem ten sam problem, lecz drzwi same odblokowywały się co jakiś czas. Problem jest w tym, że jak są zablokowane za bardzo nie ma możliwości ściągnięcia tapicerki i sprawdzenia mechanizmu. W moim przypadku gdy drzwi sie odblokowały mechanik rozebrał drzwi przeciścił mechanizm zamka psiknął WD-40 i chodziło .... przez około 3 miesiące teraz drzwi nie reaguja na pilota ale przynajmniej można je otworzyć od środka. Na razie nic z nimi nie robię. Proponuję udać się do dobrego elektryka
Komentarz
-
-
Re: zamkniete drzwi
Zamieszczone przez obcioWitam.nie mogę otworzyć prawych tylnich drzwi, przy próbie otworzenia z wewnątrz, cycek podnosi się po puszczeniu klamki opada mimo iż klamka wydaje się wyciągnięta do oporu. Przy centralnym zamku nic się nie dzieje. Pomocy
Witam
czy udalo Ci sie odblokowac drzwi? mam ten sam problem i nie wiem co z tym zrobic.
Komentarz
-
-
Re: zamkniete drzwi
Zamieszczone przez cieniu1Zamieszczone przez obcioWitam.nie mogę otworzyć prawych tylnich drzwi, przy próbie otworzenia z wewnątrz, cycek podnosi się po puszczeniu klamki opada mimo iż klamka wydaje się wyciągnięta do oporu. Przy centralnym zamku nic się nie dzieje. Pomocy
Witam
czy udalo Ci sie odblokowac drzwi? mam ten sam problem i nie wiem co z tym zrobic.
http://forum.octaviaclub.pl/search.php?mode=resultsILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Cześć,
Udało mi się zwalczyc problem z zablokowanymi drzwiami pasażera (przednie) - nie mogłem otworzyć z zewnątrz jak i od wewnątrz. Co zrobiłem?
1. Jak otworzyłem zatrzaśnięte drzwi?
- odkręciłem wszystkie śrubki które daje się odkręcić - w przypadku drzwi pasażera są to:
+dwie śruby wkręcone w plastikowy uchwyt
+śruba pod klamką owtierającą drzwi od środka
+wykręciłem/odłączyłem głośnik niskotonowy z zamkniętych drzwi
+bez problemów daje się też wykręcić trzy dolne śruby trzymające tapicerkę drzwi.
Polecam przestudiowanie fotorelacji innych mających problemy z drzwiami - bez problemu do znalezienia na forum.
Pozostają do wykręcenia śruby trzymające boczek po jego bokach. Trudno się do nich dobrać - ja zrobiłem to powoli wyrywając/ciągnąc boczek od dołu z prawej strony (drzwi pasażera) i w górę (by wyszedł z rynienki u góry drzwi). Po chwili mocowania się z boczkiem stwierdzisz, że śruby boczku widoczne od strony słupka środkowego można wykręcić (klucz imbusowy/ampulowy). W tem sposób można odkęcić wszystkie wkręty od słupka środkowego.
Pozostaja jeszcze wkręty od strony słupka przedniego ale do nich nie mogłem się dobrać. Po opisanych zabiegach mogłem wsadzić łapę do drzwi i zacząłem ruszać cięgnem zamka (to ruszjące kołkiem u góry drzwi),po chwili zamek odblokował się i drzwi się otworzyły. Może będziesz miał tyle samo szczęścia co ja i też odpuszczą.
2. Jak zlokalizować usterkę?
W tym momencie trzeba odpocząć chwilę i pomyśleć co się zepsuło/gdzie szukać przyczyny usterki. Moje auto ma drzwi sterowane komputerkiem w drzwiach (rocznik 2002), sterowany jest on z magsitrali CAN, wystarczą 4 kable by strować szybami,lusterkami i zamkiem. W starszych samochodach jak oglądałem schematy to widziałem grube wiązki kabli które strowały całym dobrem w drzwiach - tu tego niema i mój opis dotyczy samochodu podobnego do mojego.
Proponuję następujący algorytm postępowania przy lokalizacji niesprawności drzwi:
- Co nie działa ?
a) - czy usterka dotknęła tylko jeden zasób (np problemy tylko z zamkiem jak u mnie a reszta działa w najlepsze to znaczy szyby i lusterko nie ma żadnych problemów)?
b) - wszystko w drzwiach jest martwe ?
- Dlaczego nie działa?
W przypadku a (wyizolowana usterka drzwi - tylko zamek/szyba/lusterko) trzeba szukać przyczyny w obszarze połączenia komputerek drzwi - szwankujący zasób. Typowe usterki:
- wilgoć w obwodzie/zielenina na wtyczkach - sprawdź dużą 20-kilku pinową wtyczkę wychodzącą z komputerka (ta przy silniczku do szyby) czy niema na niej zielonego nalotu. Jesli jest to napraw - poszukaj na forum jak, było tego dużo.
- Sprawdź wtyczkę i gniazdo sterowanego urządzenia czy jest dobrze połączone/ czu nie ma zieleniny itd.
- Sprawdź połacznia na okoliczność przerwy w obwodzie (między komputerkiem a zamkiem/szybą/lusterkiem)
- Jeśli to wszystko zawiedzie to problemu trzeba szukać w sterowanym urządaniu - np. zimne luty (ja tak miałem z zamku w drzwiach pasażera), popękane połączenia lutowane na płykach drukowanych itd.
W przypadku b) martwe są całe drzwi - problemu należy szukać na styku moduł komfortu - komputerek w drzwiach. Jest to tylko kilka przewodów - zasilanie, masa i 2 żyły z sygnałami CAN. typowe usterki to:
- przełamane kable w połączeniu drzwi z karoserią (guma między drzwiami a budą) - wielu juz to przerabiało - można poszukac na forum
- zaśniedziała/zielona kostka połączeniowa w przednim słupku
- ekstremalna zielenina w złączu komputerka w drzwiach (patrz wyżej do punktu a)
- uszkodzony komputerek w drzwiach
- uszkodzony moduł komfortu
Usuń usterkę i wszystko zacznie działać 8)
Pozdrawiam,
Kamil
Komentarz
-
Komentarz