Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kilka problemów z MPI 1.6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kilka problemów z MPI 1.6 BFQ

    Dzień dobry,
    Na początku od razu mówię, że samochód to zwykła benzyna i nie posiada instalacji LPG.
    Przebieg: 280 tys.

    Usterki:

    1) Układ zmiany biegów:
    - Gałka zmiany biegów nie jest sztywna gdy jest w pozycji na jakimś biegu - lata na boki

    - Czwórka czasami nie wejdzie (gdy nie wchodzi i puszczam sprzęgło słychać krótki dźwięk jakiegoś tarcia elementów (aczkolwiek ja już wyczuwam kiedy nie wchodzi i jakoś sobie z tym radzę)

    - Powyższa wada tyczy się w zdecydowanie mniejszym stopniu biegu 1. oraz 5.

    2) Silnik:
    - Subiektywnie za niska moc na pierwszym biegu (w innych autach na jedynce nie trzeba bylo tyle gazu żeby dobrze rozpędzić samochód, mam wrażenie że na wyższych biegach auto ma go znacznie więcej - i w tym miejscu pytanie: czy ten silnik tak po prostu ma?)

    - Sporadyczne problemy z ruszeniem, a mianowicie auto czasami szarpie po rozpoczęciu jazdy tak jak by (tu mogę się mylić) nie dostawało paliwa do silnika, ale po 10 sekundach jazdy jest normalnie. Ponadto czasami jak odpalę na luzie i stoję, chwilę poszarpie i zgaśnie, za drugim odpaleniem jest już w porządku. Rzadko tym wszystkim przypadkom towarzyszy kopcenie - także jedynie na początku i jest chwilowe.

    - Wyższe zużycie oleju silnikowego przy prędkościach rzędu 100km/h i większych

    3) Układ jezdny:
    - Podczas skręcania w lewo przy prędkości wyższej niż 70km/h auto wpada w lekkie, ale wyczuwalne drgania

    - Od niedawna słychać ciche piszczenie / świstanie podczas jazdy



    Z góry dziękuję za wszystkie edukujące odpowiedzi i porady!

  • #2
    1. Sprawdź wybierak za silnikiem przy skrzyni czy nie ma tam nadmiernych luzów.
    2. Co do 1 biegu to w skrzyni DUU jest on bardzo krótki i w zasadzie służy tylko do ruszania. U siebie staram się dość szybko wbić 2 bieg po prostu. Co do oopalania i szarpania to temat rzeka. Począwszy w tym modelu od uszczelek kolektora (znany temat posiadaczy 1.6 mpi) przez kable, swiece, filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa itp. W pierwszej kolejności czyszczenie i adaptacja przepustnicy i wymiana filtra paliwa. Potem można szukać dalej. Dobrze jest podnieść obroty biegu jałowego, zdecydowania poprawia się kultura jeśli chodzi o ruszanie z miejsca.
    Pobór oleju spowodowany jest wadliwymi piercieniami i niestety trzeba zastąpić je innymi. Co wiąże się z rwaniem głowicy, ale przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe.
    3. Zbieżność, stan opon i ogólnie wyważenie kół. Łączniki stabilizatora i jego gumy.

    Komentarz


    • #3
      2. Tak to fabryczny mułek, dławiony ekologią, jeśli masz obroty jałowe 600-632. Polecam podnieść obroty jałowe na 800-832. Pomaga. Mi pomogło chociaż mam styl jazdy emeryta. Ale te fabryczne 600-632 to porażka, bo przy starcie to aż mną bujało żeby Oktaviance pomóc sie rozbujać.

      Komentarz


      • #4
        Jakie macie Panowie średnie spalanie w trasie waszymi octavkami - drogi krajowe + ekspresowe + autostrady?

        Komentarz


        • #5
          Średnio około 7,5 -8 litrów benzyny przy spokojnej jeździe do 130, ale na szczęście mam LPG.

          Komentarz


          • #6
            Spalanie czego Pb, LPG czy oleju? BFQ warto zapytać o olej. : ) Oleju 2,5l/10kkm spalanie plus pocenie z broka i po tylnej ścianie silnika.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
              2. Tak to fabryczny mułek, dławiony ekologią, jeśli masz obroty jałowe 600-632. Polecam podnieść obroty jałowe na 800-832. Pomaga. Mi pomogło chociaż mam styl jazdy emeryta. Ale te fabryczne 600-632 to porażka, bo przy starcie to aż mną bujało żeby Oktaviance pomóc sie rozbujać.
              Chyba niestety ktoś już przestawił na 800-832, więc tego już bardziej nie poprawię.

              Oleju moja natomiast pali ogromnie dużo, ale to przez wcześniej zdiagnozowaną usterkę z uszczelkami w silniku, tam jest wyciek i przez to schodzi po przeliczeniu prawie 9L/1000kkm. Właśnie niedługo będę się za to brał, a potem wszystkie te pierdoły które tutaj opisałem

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X