[O1] [AGR] długi czas rozruchu przy zagrzanym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • neonec
    Classic
    • 2009
    • 5

    [O1] [AGR] długi czas rozruchu przy zagrzanym silniku

    Miałem tak zeszłej zimy, w Seacie Ibiza.
    Fakt, ze mróz był wtedy jak cholera, wrony z drzew spadały.
    Przejechałem autem dwa kilometry i zajechałem po kolegę.
    Czekałem z włączonym silnikiem i włączonym nawiewem, ale silnik jeszcze był zimny i temperatura wewnątrz auta niewiele różniła się od tej na zwewnątrz.
    Ogrzewanie tylnej szyby było wyłączone.
    Stałem obok samochodu, na wysokości tylnej szyby.
    W pewnym momencie szyba eksplodowała, sama z siebie, w drobny mak.
    Wyglądało jakby coś ją wysadziło na zewnątrz.
    Ibiza miała dziesięć lat, a szyba była fabryczna.
    Nie wiem co mogło spowodować eksplozję szyby, zakładam że mróz.
  • boomer86
    Classic
    • 2007
    • 5

    #2
    [O1] [AGR] długi czas rozruchu przy zagrzanym silniku

    Szanowni Koledzy i Koleżanki !
    Moja Octavia z 2001 AGR z przebiegiem 307 tys. km ostatnio dziwnie reaguje przy rozgrzanym silniku. Co najmniej 5 sek. musze przytrzymać rozrusznik , aby silnik został uruchomiony , natomiast po dłuższym postoju , a więc tym samym przy schłodzonym silniku , odpala od pierwszego zakręcenia ... Czyżby pompa wymagała regeneracji ... ?
    Pozdr

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      może byc pompa lub czujnik cieczy .ale trzeba to sprawdzic
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • MartinezTychy
        Drive
        • 2010
        • 80

        #4
        boomer86,
        Zbyt mała dawka rozruchowa na ciepłym silniku stąd dłuższe kręcenie.
        Poszukaj w opcji Szukaj było wiele wątków na ten temat.
        Pozdrawiam.
        Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Komentarz

        • newbie_e51
          Classic
          • 2010
          • 11

          #5
          Ja miałem identyczne objawy przy słabym akumulatorze, po wymianie na nowy akumulator problem zniknął.

          Komentarz

          • boomer86
            Classic
            • 2007
            • 5

            #6
            Zamieszczone przez MartinezTychy
            boomer86,
            Zbyt mała dawka rozruchowa na ciepłym silniku stąd dłuższe kręcenie.
            ...dziś odpaliłem po nocnym postoju i ... kręciłem znacznie dłużej , aniżeli na rozgrzanym , po czym z rury wydobył się biały obłok nadmiaru spalonego ON .. i tak w koło Macieju , serwis orzekł , że należałoby zregenerować pompę - ktoś z Was kiedykolwiek wykonywał podobną naprawę ?

            ...akku raczej sprawny ,bo nowy ..

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              sprawdz swiece zarowe . a co do pompy to wymieniałem bo był tłoko rodzielacz przytarty i tez cienszko palił na ciepłym ,a djagnoza padła na pompe przy prubie ustawienia poczatku wtrysku .ja akuratnie kupiłem w aso po regenaraci w dobrej cenie warsztat chciał wiecej za naprawe niz aso no i do tego gwarancia
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • Kamcio
                Classic
                • 2010
                • 17

                #8
                Siemka spodkalem sie z tym juz pare razy , znajomy mi mowil ze te objawy ma silnik ktorego komputer zgubil mapy dawek paliwa czy cos takiego. W kazdym razie trzeba zaladowac mu od nowa nowe sterowniki.Jesli masz kabel i program to poczytaj o tym w necie ,slyszalem ze da rade zrobic to samemu. pozdrawiam

                Komentarz

                • gregorianin
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 215
                  • Octavia II (1Z3)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Odpalanie TYLKO na ciepło, było multum razy na forum http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=45

                  Jeśli Tobie na zimnym tez pali źle musisz wykonać u kogoś porządną diagnostykę, może być już wina np. ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku, czujnika temp, świec, kompresji, zapowietrzania się układu paliwowego, głupiego przekaźnika świec za 10zł itd.

                  Pozdrawiam
                  www.DURASOFT.pl

                  -Hamownia podwoziowa
                  -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                  -Diagnostyka
                  -Filtry FAP/DPF

                  Komentarz

                  • robertobadzio
                    Rider
                    • 2008
                    • 746

                    #10
                    u mojego tescia byly takie same objawy
                    jezdzil tak bardzo dlugo
                    az kiedys padl mu rozrusznik
                    po naprawie rozrusznika auto zaczelo palic na dotyk :shock:
                    http://www.optykrudaslaska.pl/

                    Komentarz

                    • boomer86
                      Classic
                      • 2007
                      • 5

                      #11
                      Zamieszczone przez gregorianin
                      Odpalanie TYLKO na ciepło, było multum razy na forum http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=45

                      Jeśli Tobie na zimnym tez pali źle musisz wykonać u kogoś porządną diagnostykę, może być już wina np. ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia wtrysku, czujnika temp, świec, kompresji, zapowietrzania się układu paliwowego, głupiego przekaźnika świec za 10zł itd.

                      Pozdrawiam
                      ...po przeczytaniu tematu z odnośnika , sądzę , że będzie to kwestia przemap'owania , jeżeli zdać bym się miał na opinie "przed" i "po" względem podobnych objawów . Może przekaźnik i czujnik temp. coś poradzą , w przeciwnym razie zaopatrzę się w odpowiedni kabel i spróbuję "coś" zdziałać.
                      Dzięki wielkie wszystkim za porady.

                      Komentarz

                      • pgasper1983
                        Classic
                        • 2010
                        • 24

                        #12
                        sprawdz koleszko błędy i przy okazji kąt wyrzedzenia wtrysku.
                        miałem taki kłopot i okazalo sie ze wymiana czujnika temp wody G62 pomogła - zniknął błąd, a kąt wtrysku był poza zakresem w TDI TIMING w VAGCOM, przestawiłem i już jest ok, a dodam ze moja skoda ma już 320tys i nie dymi przy rozruchu. Dym moze być tez oznaką nieprawidłowego spalania - znowu kąt wtrysku.
                        wszystkiego sie dowiedzialem na forum jakies pol roku temu.
                        pozdr
                        To jest do tej pory mój najlepszy samochód

                        Komentarz

                        • gamblerpl
                          Drive
                          • 2008
                          • 56

                          #13
                          Mialem podobna sytuacje .. na zimnym silniku bez problemu, a na cieplym (dluzej krecil) ..
                          Ale ostatnio bylem zmuszony do wymiany akumulatora (ciagle zaczol mi sie rozlladowywac, a ladowanie juz nie pomalaglo) .. wymienilem akumulator i odziwo problem z odpalaniem przepadl ..a wszyscy wookol mowili ze to napewno pompa ..ze 4000zl naprawa .. itp ..
                          Na forach tez czytalem ze VAG i dawka paliwa na start / kat wtrysku paliwa ..

                          Ale jak mowie .. w moim rozwiazaniu byla tylko wymiana AKU na nowy (moze juz na startcie mial mniejszy pobor ..dlatego dluzej krecac dopiero dostawal odpowiednie natezenie )

                          Komentarz

                          Pracuję...