Problem z dogrzaniem silnika max 70C

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gastom
    Classic
    • 2012
    • 3

    Problem z dogrzaniem silnika max 70C

    Wojqba, dobra wersja! fanie, że kombiak

    powodzenia!
  • tomiko
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Problem z dogrzaniem silnika max 70C

    Witam serdeczne wszystkich na forum.

    Niedawno dokonałem wymarzonego zakupu, który padł na Skodę Octavię 1.9 TDI 90 KM silnik AGR. Niestety zaczął mnie martwić problem niedogrzanego silnika.
    Kiedy autem wybrałem się na trasę 100km skazówka na szafie dochodzi do max 70stopni,
    zatrzymałem się w połowie drogi i sprawdziłem węże :
    - górny wąż chłodnicy ciepły
    - dolny wąż chłodnicy zimny
    Więc na mój gust termostat chyba ok. Dodam iż w środku ogrzewanie działa mi prawidłowo.
    Dojechałem do domu i postanowiłem rozgrzać ją na postoju, i tu dopiero po dłużej pracy skazówka osiągała wymarzoną temperaturę 90 C, a wąż dolny od chłodnicy był ciepły.
    Gdzie szukać przyczyny?? Mam nadzieję że na forum znajdują się fachowcy, którzy podpowiedzą mi gdzie szukać przyczyny.
    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • deviltomek
      Ambiente
      • 2010
      • 246

      #3
      trzeba pamiętać że diesel ma większą sprawność niż silnik benzynowy (mniejsze straty w cieple)dlatego też dłużej sie grzeje , tym bardziej na trasie i w taką pogodę....jesli dodatkowo załączone jest ogrzewanie w samochodzie i nawiew to dopiero jest trudno go rozgrzać...

      Komentarz

      • martino
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 974

        #4
        Wg mnie termostat. Tutaj szukałbym przyczyny.
        Sam miałem podobnie
        Bo w pierwszej chwili pomyślałem o czujniku temperatury, który jest podwójny. Daje jedno wskazanie do komputera, drugie na szafę.
        Ale na 90% termostat

        [ Dodano: Wto 19 Paź, 10 15:43 ]
        Zamieszczone przez deviltomek
        trzeba pamiętać że diesel ma większą sprawność niż silnik benzynowy (mniejsze straty w cieple)dlatego też dłużej sie grzeje , tym bardziej na trasie i w taką pogodę....jesli dodatkowo załączone jest ogrzewanie w samochodzie i nawiew to dopiero jest trudno go rozgrzać...
        Ale nie na tyle aby nie doszła temperatura do 90 st.
        Spokojnie w trasie temperaturę 90 st. osiągniesz. A jeszcze nie jest aż tak zimno aby były z tym problemy
        Martino
        125 KM /272 Nm - to już było....
        teraz jest duży "+"
        dgw.esite.pl


        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
        -----------------------------------------------
        PerfectService by DobryGrześWawa

        Komentarz

        • pgasper1983
          Classic
          • 2010
          • 24

          #5
          witam,
          mam ten sam problem chyba, wskaźnik dochodzi żadko do "90" chyba ze polece kawalek ze 180km/h.
          szczególnie jak grzeje w kabinie bo zimno rano.
          tylko u mnie jeszcze mam jedno podejżenie - czujnik temperatury wsadzilem ostatnio nieoryginalny.
          jaki termostat wybrać? tanioche czy isc do aso?
          dzieki
          To jest do tej pory mój najlepszy samochód

          Komentarz

          • w_o_j_t_a_s
            Classic
            • 2008
            • 19

            #6
            Niedawno miałem te same objawy, 0 stopni na zewnątrz 1,5 h w trasie i wskazówka nie wychyliła się powyżej 75 stopni. Wymiana termostatu rozwiązała problem wiec na 90% to jest przyczyną.

            Komentarz

            • pgasper1983
              Classic
              • 2010
              • 24

              #7
              aha, to dziękuję koledze serdecznie, w moim przypadku nie ma co dalej dyskutować.
              wymienie termostat i jak cos by bylo dalej nie tak to bede szukal dalej.
              pozdrawiam,
              Paweł
              To jest do tej pory mój najlepszy samochód

              Komentarz

              • Space99
                Rider
                • 2008
                • 275
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Wymiana termostatu jest banalna i ostatnio wymieniałem w ALH na jakiegoś made in france. Działał do końca poprawnie (ponad rok).
                Objaw by to potwierdzał ... górny wąż ciepły dolny zimny (chłodnica z zasady chłodzi :P ). Czyli termostat otwarty na full. Jak jedziesz to masz jeszcze większe chłodzenie więc tylko na postoju po trudach może osiągnąć wyższą temp. przy tak uszkodzonym termostacie

                Zamieszczone przez martino
                ...
                Ale nie na tyle aby nie doszła temperatura do 90 st.
                Spokojnie w trasie temperaturę 90 st. osiągniesz. A jeszcze nie jest aż tak zimno aby były z tym problemy
                tymbardziej na trasie nie osiągnie bo więcej powietrza przelatuje przez chłodnice a jak termostat jest max otwarty +nagrzewnica to silnik "trzęsie się" z zimna.
                pozdrawiam Marcin

                Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                Komentarz

                • martino
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 974

                  #9
                  Zamieszczone przez Space99
                  tymbardziej na trasie nie osiągnie bo więcej powietrza przelatuje przez chłodnice a jak termostat jest max otwarty +nagrzewnica to silnik "trzęsie się" z zimna.
                  Dokładnie o to mi chodziło. Jeśli termostat byłby sprawny dogrzałaby się do 90 st.
                  Przy uszkodzonym byłby problem. Dlatego zasugerowałem termostat
                  Martino
                  125 KM /272 Nm - to już było....
                  teraz jest duży "+"
                  dgw.esite.pl


                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                  -----------------------------------------------
                  PerfectService by DobryGrześWawa

                  Komentarz

                  • Misiekoctavia
                    Elegance
                    • 2005
                    • 891

                    #10
                    U mnie też ostatnio silnik się nie dogrzewa, a termostat jest jeszcze orginalny czyli ma 10lat więc profilaktycznie postanowiłem go wymienić.
                    Już kupiłem jeden firmy WAHLER (podobno dobre) i w sobotę będę wymieniał.

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Ja w swoim jak tylko zaobserwowałem, że temperatura oscyluje w granicach 70˚ to wymieniłem termostat i wszystko wróciło do normy :wink:
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Jesli macie vaga sprawdzacie wskazania temperatury w grupie silnikowej i instruments (licznik) i jesli wskazania sa takie same +/- to pierwszy podejrzany termostat.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • bastian
                          Classic
                          • 2010
                          • 2

                          #13
                          A co powiecie na to wentylatory na chłodnicy wachlują cały czas, klimatronik na HI a w kabinie śnieg pada HA HA
                          przy 90 tylko trochę ciepła wyrzuca, czy powodem ciągłej pracy wiatraków może być walnięty czujnik temperatury i jak się to ma do zimy w kabinie pozdrawiam!!!

                          Czeszka 1,9TDI

                          Komentarz

                          • Rekin Chlebojad
                            Rider
                            • 2010
                            • 474

                            #14
                            bastian, powodow może byc wiele : 1) ktoryś czujnik temperatury poszedł. 2) zapowietrzony układ (tyle że w skodzie sie sam podobno odpowietrza) 3) jeżeli nie ma ciepłego nawiewu a wiatraki chodza może to tez byc uszczelka pod głowica. ( zawsze uczono mnie , jak nie ma innych widocznych objawow, wlaczyc na rozgrzanym silniku nawiem na MAX ciepło, jesli leci letnie powietrze , może to byc powodem , podkreslam może)

                            tomiko, na 99% termostat, miałem podobnie w innym aucie tyle że u mnie dochodziło do 80 st i jeszcze spadało przy dodawaniu gazu, i jezdzie.Wymien nie jest to duża "impreza" wiec warto sprubowac.

                            PS: właczanie ogrzewania przed uzyskaniem optymalnej temperatury (tj: 90 st) może sie kiedys zle skonczyc. jazda na niedogrzanym silniku, itd , ja zawsze w kazdym aucie czekam az sie silnik nagrzeje i dopiero idzie ogrzewanie w ruch.
                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Rekin Chlebojad, octa 2 ma grzalke elektryczna wspomagajaca wiec silnik moze byc zimny a i tak bedzie dmuchalo ciepelkiem z nawiewu
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • tomiko
                                Classic
                                • 2010
                                • 3

                                #16
                                Dziękuję wam za podpowiedzi. Jutro pojadę do serwisu i zakupię oryginał w sobotę wymiana i dam znać czy pomogło. Dziwił mnie ten zimny wąż na dole chłodnicy. Myślałem że jak termostat jest ok to tak ma być, jeżeli wąż na dole byłby ciepły to znaczy że jest cały czas termostat otwarty otwarty. Jeszcze raz dziękuje .

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  tomiko, sprawdź bardzo prostą rzecz - czy górny wąż jest ciepły już po kilku km (pisałeś o kilkudziesięciu). Jeśli tak, to łapie obieg przez chłodnicę zanim silnik się nagrzeje, więc termostat. Zanim go wymienisz - delikatne puknięcie młotkiem też czasami pomaga. U ciebie pewnie zaciął się w pozycji otwarty.

                                  Komentarz

                                  • bastian
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 2

                                    #18
                                    No wreszcie jestem Rekin był złym prorokiem i tak dziękuję za podpowiedź, katastrofa czarny scenariusz i takie tam Rekin masz dobrego nauczyciela błonka pod głowicą poszła się paść rano pojechałem do kumpla majsterka, odkręcił baniaczek wyrównawczy powąchał popatrzył pomacał węże (napuchnięte aż twarde) i diagnoza jak grom z jasnego nieba, uszczelka. Głowica już na planowaniu jeszcze wyszły luzy na prowadnicach zaworów więc przy okazji się zrobi. Wymieniam za jednym zamachem czujnik oraz termostat oby chodziła pozdrawiam Chłopy trzymajta się!!!

                                    Komentarz

                                    • Rekin Chlebojad
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 474

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rezon
                                      U ciebie pewnie zaciął się w pozycji otwarty.
                                      no w 99,9% przypadkow jak termostat sie psuje to "automatycznie" jego budowa jest tak zrobiona , aby zawsze pozostawał otwarty. i na tym polega jego zepsucie termostat raczej nie może psujac sie byc całkowicie zamkniety cały czas.

                                      bastian, dzieki , i nie ma za co, co tu wspołczuc, mały "remoncik" w acie, i na zime bedzie smigało jak "burza" na nastepne 150-200 tys jak nie lepiej przy dobrej robocie bedziesz miał spokoj, pozdrawiam.
                                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                      Komentarz

                                      • tomiko
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 3

                                        #20
                                        Chłopaki dzięki za pomoc. Wymiana termostatu pomogła. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

                                        Komentarz

                                        • andru123
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 783
                                          • Toyota
                                          • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                          #21
                                          odgrzebię troche temat, bo mnie to zastanawia
                                          wymieniłem termostat , Vernet 45pln , i po wymianie silnik nie osiąga niestety 90stopni
                                          rano po przejechaniu ok 10km ma ok 70stopni , 90tylko jak ostro dostanie po garach i to tez nie równo
                                          i jak kolega pisał wyżej u mnei ta samo, dolny wąż zimny , górny ciepły
                                          ale przeciez skoro dolny wychodzi od termoststu do chłodnicy (na dół) to nie może byc termostat otwarty, bo ta rura jest zimna , więc skąd stwierdzenie że termostat jest na stałe otwarty i że się zawiesił ? chyba ze się myle
                                          w którą strone płynie płyn ? do termostatu czy od termostatu ?

                                          może jak się jeżdzi na krótkich odcinkach to zasłonić częściowo chłodnicę ?
                                          jest O1 RS 1.8T XENON
                                          była O1 1.9 TDI AGR

                                          Komentarz

                                          • Space99
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 275
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Ciepełko wchodzi górą na chłodnice a co do temp po 10km to jest OK przy tej temp. zewn.
                                            Przejedź się kawałek dalej (tak do 20km minimum). Ja mam ciepło gdzieś po 12km.
                                            Niewykluczone że termostat (nowy) walnięty.
                                            pozdrawiam Marcin

                                            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                            Komentarz

                                            • andru123
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 783
                                              • Toyota
                                              • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                              #23
                                              ale skoro dolny wąż zimny to raczej termostat się nie otwiera ?
                                              bo mimo przepływu przez chłodnice powninien byc chociaz minimalnie ciepły ?

                                              zarza jeszcze zasłonie chłodnicę w połowie , skodą jeżdzi ojciec i może za nisko ją kręci poprostu

                                              czy u was jest tak że na postoju temperatura się nie podnosi ? u mnei stanie na ok 70 i dopiero jak jeżdzę to jest wyżej
                                              jest O1 RS 1.8T XENON
                                              była O1 1.9 TDI AGR

                                              Komentarz

                                              • Octan
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 653

                                                #24
                                                Zamieszczone przez bradley
                                                octa 2 ma grzalke elektryczna wspomagajaca
                                                Nie tylko Octa 2, bo Octa 1 też ją ma

                                                Komentarz

                                                • skalar
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 575

                                                  #25
                                                  czy ktoś wie gdzie jest termostat w AUM??mam też taki problem nie dogrzewa i na 99% termostat.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...