Niedawno dokonałem wymarzonego zakupu, który padł na Skodę Octavię 1.9 TDI 90 KM silnik AGR. Niestety zaczął mnie martwić problem niedogrzanego silnika.
Kiedy autem wybrałem się na trasę 100km skazówka na szafie dochodzi do max 70stopni,
zatrzymałem się w połowie drogi i sprawdziłem węże :
- górny wąż chłodnicy ciepły
- dolny wąż chłodnicy zimny
Więc na mój gust termostat chyba ok. Dodam iż w środku ogrzewanie działa mi prawidłowo.
Dojechałem do domu i postanowiłem rozgrzać ją na postoju, i tu dopiero po dłużej pracy skazówka osiągała wymarzoną temperaturę 90 C, a wąż dolny od chłodnicy był ciepły.
Gdzie szukać przyczyny?? Mam nadzieję że na forum znajdują się fachowcy, którzy podpowiedzą mi gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam.
trzeba pamiętać że diesel ma większą sprawność niż silnik benzynowy (mniejsze straty w cieple)dlatego też dłużej sie grzeje , tym bardziej na trasie i w taką pogodę....jesli dodatkowo załączone jest ogrzewanie w samochodzie i nawiew to dopiero jest trudno go rozgrzać...
Wg mnie termostat. Tutaj szukałbym przyczyny.
Sam miałem podobnie
Bo w pierwszej chwili pomyślałem o czujniku temperatury, który jest podwójny. Daje jedno wskazanie do komputera, drugie na szafę.
Ale na 90% termostat
[ Dodano: Wto 19 Paź, 10 15:43 ]
Zamieszczone przez deviltomek
trzeba pamiętać że diesel ma większą sprawność niż silnik benzynowy (mniejsze straty w cieple)dlatego też dłużej sie grzeje , tym bardziej na trasie i w taką pogodę....jesli dodatkowo załączone jest ogrzewanie w samochodzie i nawiew to dopiero jest trudno go rozgrzać...
Ale nie na tyle aby nie doszła temperatura do 90 st.
Spokojnie w trasie temperaturę 90 st. osiągniesz. A jeszcze nie jest aż tak zimno aby były z tym problemy
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
witam,
mam ten sam problem chyba, wskaźnik dochodzi żadko do "90" chyba ze polece kawalek ze 180km/h.
szczególnie jak grzeje w kabinie bo zimno rano.
tylko u mnie jeszcze mam jedno podejżenie - czujnik temperatury wsadzilem ostatnio nieoryginalny.
jaki termostat wybrać? tanioche czy isc do aso?
dzieki
Niedawno miałem te same objawy, 0 stopni na zewnątrz 1,5 h w trasie i wskazówka nie wychyliła się powyżej 75 stopni. Wymiana termostatu rozwiązała problem wiec na 90% to jest przyczyną.
aha, to dziękuję koledze serdecznie, w moim przypadku nie ma co dalej dyskutować.
wymienie termostat i jak cos by bylo dalej nie tak to bede szukal dalej.
pozdrawiam,
Paweł
Wymiana termostatu jest banalna i ostatnio wymieniałem w ALH na jakiegoś made in france. Działał do końca poprawnie (ponad rok).
Objaw by to potwierdzał ... górny wąż ciepły dolny zimny (chłodnica z zasady chłodzi :P ). Czyli termostat otwarty na full. Jak jedziesz to masz jeszcze większe chłodzenie więc tylko na postoju po trudach może osiągnąć wyższą temp. przy tak uszkodzonym termostacie
Zamieszczone przez martino
...
Ale nie na tyle aby nie doszła temperatura do 90 st.
Spokojnie w trasie temperaturę 90 st. osiągniesz. A jeszcze nie jest aż tak zimno aby były z tym problemy
tymbardziej na trasie nie osiągnie bo więcej powietrza przelatuje przez chłodnice a jak termostat jest max otwarty +nagrzewnica to silnik "trzęsie się" z zimna.
tymbardziej na trasie nie osiągnie bo więcej powietrza przelatuje przez chłodnice a jak termostat jest max otwarty +nagrzewnica to silnik "trzęsie się" z zimna.
Dokładnie o to mi chodziło. Jeśli termostat byłby sprawny dogrzałaby się do 90 st.
Przy uszkodzonym byłby problem. Dlatego zasugerowałem termostat
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
U mnie też ostatnio silnik się nie dogrzewa, a termostat jest jeszcze orginalny czyli ma 10lat więc profilaktycznie postanowiłem go wymienić.
Już kupiłem jeden firmy WAHLER (podobno dobre) i w sobotę będę wymieniał.
Jesli macie vaga sprawdzacie wskazania temperatury w grupie silnikowej i instruments (licznik) i jesli wskazania sa takie same +/- to pierwszy podejrzany termostat.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
A co powiecie na to wentylatory na chłodnicy wachlują cały czas, klimatronik na HI a w kabinie śnieg pada HA HA
przy 90 tylko trochę ciepła wyrzuca, czy powodem ciągłej pracy wiatraków może być walnięty czujnik temperatury i jak się to ma do zimy w kabinie pozdrawiam!!!
bastian, powodow może byc wiele : 1) ktoryś czujnik temperatury poszedł. 2) zapowietrzony układ (tyle że w skodzie sie sam podobno odpowietrza) 3) jeżeli nie ma ciepłego nawiewu a wiatraki chodza może to tez byc uszczelka pod głowica. ( zawsze uczono mnie , jak nie ma innych widocznych objawow, wlaczyc na rozgrzanym silniku nawiem na MAX ciepło, jesli leci letnie powietrze , może to byc powodem , podkreslam może)
tomiko, na 99% termostat, miałem podobnie w innym aucie tyle że u mnie dochodziło do 80 st i jeszcze spadało przy dodawaniu gazu, i jezdzie.Wymien nie jest to duża "impreza" wiec warto sprubowac.
PS: właczanie ogrzewania przed uzyskaniem optymalnej temperatury (tj: 90 st) może sie kiedys zle skonczyc. jazda na niedogrzanym silniku, itd , ja zawsze w kazdym aucie czekam az sie silnik nagrzeje i dopiero idzie ogrzewanie w ruch.
Dziękuję wam za podpowiedzi. Jutro pojadę do serwisu i zakupię oryginał w sobotę wymiana i dam znać czy pomogło. Dziwił mnie ten zimny wąż na dole chłodnicy. Myślałem że jak termostat jest ok to tak ma być, jeżeli wąż na dole byłby ciepły to znaczy że jest cały czas termostat otwarty otwarty. Jeszcze raz dziękuje .
tomiko, sprawdź bardzo prostą rzecz - czy górny wąż jest ciepły już po kilku km (pisałeś o kilkudziesięciu). Jeśli tak, to łapie obieg przez chłodnicę zanim silnik się nagrzeje, więc termostat. Zanim go wymienisz - delikatne puknięcie młotkiem też czasami pomaga. U ciebie pewnie zaciął się w pozycji otwarty.
No wreszcie jestem Rekin był złym prorokiem i tak dziękuję za podpowiedź, katastrofa czarny scenariusz i takie tam Rekin masz dobrego nauczyciela błonka pod głowicą poszła się paść rano pojechałem do kumpla majsterka, odkręcił baniaczek wyrównawczy powąchał popatrzył pomacał węże (napuchnięte aż twarde) i diagnoza jak grom z jasnego nieba, uszczelka. Głowica już na planowaniu jeszcze wyszły luzy na prowadnicach zaworów więc przy okazji się zrobi. Wymieniam za jednym zamachem czujnik oraz termostat oby chodziła pozdrawiam Chłopy trzymajta się!!!
no w 99,9% przypadkow jak termostat sie psuje to "automatycznie" jego budowa jest tak zrobiona , aby zawsze pozostawał otwarty. i na tym polega jego zepsucie termostat raczej nie może psujac sie byc całkowicie zamkniety cały czas.
bastian, dzieki , i nie ma za co, co tu wspołczuc, mały "remoncik" w acie, i na zime bedzie smigało jak "burza" na nastepne 150-200 tys jak nie lepiej przy dobrej robocie bedziesz miał spokoj, pozdrawiam.
odgrzebię troche temat, bo mnie to zastanawia
wymieniłem termostat , Vernet 45pln , i po wymianie silnik nie osiąga niestety 90stopni
rano po przejechaniu ok 10km ma ok 70stopni , 90tylko jak ostro dostanie po garach i to tez nie równo
i jak kolega pisał wyżej u mnei ta samo, dolny wąż zimny , górny ciepły
ale przeciez skoro dolny wychodzi od termoststu do chłodnicy (na dół) to nie może byc termostat otwarty, bo ta rura jest zimna , więc skąd stwierdzenie że termostat jest na stałe otwarty i że się zawiesił ? chyba ze się myle
w którą strone płynie płyn ? do termostatu czy od termostatu ?
może jak się jeżdzi na krótkich odcinkach to zasłonić częściowo chłodnicę ?
Ciepełko wchodzi górą na chłodnice a co do temp po 10km to jest OK przy tej temp. zewn.
Przejedź się kawałek dalej (tak do 20km minimum). Ja mam ciepło gdzieś po 12km.
Niewykluczone że termostat (nowy) walnięty.
Komentarz