brak mocy w 1.9 TDI ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bck
    Drive
    • 2008
    • 59

    #26
    Zamieszczone przez Maicroft
    Jaki silnik, oznaczenie fabryczne AGR, ALH, AHF, ASV, ASZ??

    Regenerowac to mozna zawsze, nawet nowa turbine, jak powod mula nie bedzie w tym :diabelski_usmiech
    Mam silnik ASV 110KM.
    Wczoraj w trasie pierwsze 80 km szła pięknie, problemy zaczeły się po tym dystansie. Odczuwalny brak mocy powyżej 2 tys, czasem pomaga puszczenie pedału gazu i naciśniecie go po chwili.

    Mechanicy w Gorzowie, w tym ASO, każą regenerować turbo mimo, że nie podłączyli komputera podczas jazdy. Ja juz nic nie wiem, ale widzę, że to powszechny problem w tych silnikach. Przepływka wymieniona przez poprzedniego właściciela 4 miesiące temu.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Czasem nie warto turbiny regenerowac, albo ta regeneracja bedzie polegala na tym co trzeba najwidoczniej w tym aucie zrobic, czyli wyczyscic zapieczone lopatki od geometrii w turbinie. Obstawiam, ze cala reszta jest dobra, czyli przeplywka ma wartosci prawidlowe, zaworek N75 dziala, mieszek w sprezarce oraz wezyki sa sprawne.

      Mozesz zrobic jedna ciekawa rzecz, odpiac przewod od przeplywomierza i przejechac sie, bedzie albo lepiej albo gorzej.

      Na odleglosc bez logow silnika, ciezko jest zdiagnozowac wlasciwie :|
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Maicroft, ja bym się nie ździwił jakby w tym przypadku turbina już powiedziała papa , bo jak kolega pisał to po ponownym uruchomieniu jest to samo , a błedy z winy przepływki i przeładowań się resetują i po ponownym uruchomieniu powinno być dobrze co prawda do pierwszego notlaufa :szeroki_usmiech
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • bck
          Drive
          • 2008
          • 59

          #29
          Zamieszczone przez Ziomal
          Maicroft, ja bym się nie ździwił jakby w tym przypadku turbina już powiedziała papa , bo jak kolega pisał to po ponownym uruchomieniu jest to samo , a błedy z winy przepływki i przeładowań się resetują i po ponownym uruchomieniu powinno być dobrze co prawda do pierwszego notlaufa :szeroki_usmiech
          najgorsze jest to, ze bardziej niz wylaczenie i wlaczenie silnika pomaga zdjecie nogi z gazu i ponownie przyduszenie. jeszcze ciekawym objawem jest sytuacja, gdy mam noge w podlodze idzie do 3 tys, nagle delikatny jednosekundowy spadek mocy i idzie pieknie dalej.

          wyglada na to, ze 500 km do dobrego grzesia to najlepsze wyjscie

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #30
            bck, nie masz czasem blizej do Krzycha albo Aligatora ?
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • bck
              Drive
              • 2008
              • 59

              #31
              samochod nareszcie doczekal sie podpiecia pod komputer, blad: przekroczona gorna granica regulacji doladowania. nie swieca sie zadne kontrolki. :shock:

              co teraz?

              Komentarz

              • speedy1953
                Ambiente
                • 2008
                • 105

                #32
                No to czeka cię czyszczenie turbiny . Jeśli okaże się , że mieszek jest OK to tylko czyszczenie . U mnie tak było . Teraz raz na tydzień na 3 i 4 biegu do 4500 obr i turbo chodzi .
                0 mandatów za prędkość

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  Czyscimy sprezarke

                  Ja sie chyba zajme zarobkowo czyszczeniem, bo widze ze duzo chetnych by bylo. Jeszcze tylko mieszki i zaworki N75 miec w zapasie i mozna otwierac interes :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • bielinek
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 157

                    #34
                    Miałem gdzieś fajny opis z kupą zdjęć krok po kroku jak samemu za pomocą WD 40 wyczyścić kierownice. Jak znajdę to wrzucę do poradników

                    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                    ________________________________________

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Nie kazdy ma zdolnosci i zaplecze pod domem albo blokiem do tego typu zabaw
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • bielinek
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 157

                        #36
                        Pamiętam, że nie było to dużo roboty. Faktycznie problem jest z odłączeniem turbawki, trzeba spuszczać olej i trochę się ufajdać, ale nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi (kluczy dynamometrycznych, blokad itd...). W ramach hobby wykonalne. A ile radości później bez notlaufów.

                        Dobra znalazłem tego pdf. Jak ktoś chce to dostępny jest tutaj :Czyszczenie kierownic turbawki

                        Widać ile sadzy się tam zbiera, nic dziwnego, że w końcu się to zapiecze i będzie strzelało przeładowania.

                        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                        ________________________________________

                        Komentarz

                        • mario5970
                          Classic
                          • 2008
                          • 4

                          #37
                          Witam kolegow. Widze ze spotyka mnie ten sam problem. 1.9 TDI 110 km 104 500 km i miedzy 2.5 a 3 tys. obrotow mimo bucika stoi w miejscu. Czeka mnie trasa w to lato : lacznie bedzie z 5 - 6 tys. km do pokonania. Co koledzy sadza ?? Istnieje jakies ryzyko wypuszczania sie w trase tym mulem bo ostatnio coraz czesciej traci moc.
                          mAriO

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            mario5970 ryzyko to może byc przy wyprzedzaniu jak nagle odetnie Ci moc :!: przed takim manewrem musisz założyć że masz jednak pod maska SDI który nie ma odejścia :?

                            Komentarz

                            • bielinek
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 157

                              #39
                              Tych tematów była już masa. Poprawia się po wyłączeniu zapłonu? Masz VAG-a albo ktoś znajomy ma vaga? Odepnij przepływkę i zobacz czy mu się polepszy...resztę magicznych przepisów znajdziesz w dziale szukaj :P .

                              Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                              ________________________________________

                              Komentarz

                              • mario5970
                                Classic
                                • 2008
                                • 4

                                #40
                                Dzieki koedzy za info, co prawda pierwszy raz korzystam z forum wiec za bardzo nie czaje tematu jak i gdzie szukac magicznych przepisow wolalbym miec "podane na tacy" hyhy ale mimo wszystko poszukam. Strasznie mnie denerwuje ten problem zwlaszcza gdy cwaniaki siedza mi na tylku podczas wyprzedzania, ja mu bucik do podlogi a tu nic. Hehe jeszcze cos; bo widze ze jestescie koneserami skrotow i slangow a ja nie do konca jestem w ta bajke wtajemniczony tym bardziej ze nie mieszkam w Polsce od 20 lat wiec prsze o wytmumaczenia typu co to jest "Masz VAG-a" (domyslam sie ze chodzi o servis VW moze ) oraz ASO. Az mi glupio ze nie znam tych pojec ale co tu sie dziwic do tej pory jezdzilem tylko francukimi autami wiec bardziej jestem wtajemniczony w leksykon "renault'owski"
                                mAriO

                                Komentarz

                                • Bazyli76
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 487

                                  #41
                                  ASO - Autoryzowana Stacja Obsługi
                                  VAG - Volkswagen Auto Group :diabelski_usmiech
                                  "Masz Vag-a" - Masz program VAGcom na komputerze typu Laptop dzięki któremu można podłączyć się do złącza diagnostycznego auta i zczytać np. błędy.

                                  Jeszcze parę skrótów - klik

                                  Komentarz

                                  • slawko007
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 65

                                    #42
                                    Witam kolegów, Pozwolicie że podepnę się. Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych czy normalne jest że przy 2500-3000 rpm po krótkim zdjęciu nogi z gazu i ponownym jego nacisnięciu czuje się jakby auto na sekundę zwalniało. To tak jakby turbawka znowu musiała nabrać obrotów aby napompować powietrza. Dodam że że turbina była wymieniona 10kkm temu (podobno oliwa w rurach intercoolera i świstania wróżyło nagłą smierć) Więc..??
                                    slawko007

                                    Komentarz

                                    • bielinek
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 157

                                      #43
                                      Sorry Mario5970, nie spojrzałem żeś nie z Polanda. W skrócie: powodów utraty mocy przez autko może być jak się pewnie spodziewasz kilka. Po pierwsze kilka pytań na które musisz sobie (i nam odpowiedzieć:
                                      1) Czy utrata mocy powstała nagle
                                      2) Czy przy aucie było ostatnio coś robione (czy zostawiałeś je w serwisie, pożyczałeś komuś?, robili Ci rozrząd?)
                                      3) Czy po wyłączeniu autka moc powraca by przy pewnych obrotach znowu spaść?

                                      To co teraz uczynię to po prostu wróżenie bo nie łudźmy się bez sczytania kodów błędów z komputera nie ma mowy głębszej diagnostyce. Do sczytania kodów służy już wspominany interfejs VAG, jest to taka wtyczka której gniazdo powinieneś znaleźć pod kierownicą. Stanowi on warstwę sprzętową, bo do jakiejkolwiek pracy potrzebujesz jeszcze programu VAGcom (lub innego VWtool, PolskiVAG).

                                      1) sczytanie kodów błędów z komputera to podstawa, może rozwiązać problem diagnostyki Twojego samochodu w 5 minut - albo i nie
                                      2)Jeśli moc ucieka nagle i powraca po wyłączeniu i włączeniu stacyjki wskazywałoby to na tzw NOTLAUF (eng. Fail-save) (pol. tryb awaryjny). Bardzo często jest on powodowany przekroczeniem maksymalnego ciśnienia doładowania:

                                      - najczęstsza tego przyczyna to zapieczone "kierownice" turbiny.Zapiekają się w pozycji półprzymkniętej, turbina rozpędza się nadmiernie, wzrasta ciśnienie doładowania - ECU (komp) reaguje przełączając silnik w tryb awaryjny (ścina dawkę paliwa) aby chronić turbinę - rezultat - MUŁ. Po restarcie samochodu wszystko jest ok do czasu aż znowu turbina nie zacznie kręcić się niebezpiecznie szybko.
                                      - kolejny błąd przy turbinie to uszkodzenia zaworu N75 - steruje on ustawieniem kierownic łopatek - sterowany jest on podciśnieniem także jak w tym układzie coś nie trybi to też jest MUŁ.

                                      3) jeśli moc znika powoli aż do stanu totalnego zamulenia - to pewnie przepływomierz. Jest to takie relatywnie drogie (w stosunku do swoich rozmiarów urządzonko które znajduje się zaraz za filtrem powietrza. Jak się popsuje to wysyła, do kompa zaniżone wartości, co w rezultacie daje MUŁA. Jak odłączysz od niej wtyczkę i zobaczysz wyraźną poprawę to pewnie ona będzie winna. (z uwagi że przepływka jest mała, łatwo ją wyjąć to często pada ofiarą pracowników w serwisie lub "kumpli") koszt nowej to około 300 zł ; 100 euro.

                                      4) jak grzebali Ci przy rozrządzie to pewnie przestawili kąt wtrysku - skutek...wiesz jaki, zaczyna się na M.

                                      5) i jeszcze pewnie ze 100 przyczyn muła (zawór EGR, mieszek przy turbawce itd)..

                                      6) to były wróżby a prawdę powie CI - VAG. Więc nie zwlekaj tylko znajdź kogoś kto Ci go zdiagnozuje. We Francji to chyba tylko ASO, w Polandzie chłopaki na zlocie odpicowaliby Ci furę w 15 minut - za piwko .

                                      7) OK skończyłem. Mam nadzieję, że byłem pomocny

                                      Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                                      ________________________________________

                                      Komentarz

                                      • roLLo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1063
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #44
                                        W mojej Octavii Drive 2004 r. 1.9 Tdi 110 KM mialem tez problem z TURBO lecz wiem jakie jest rozwiazanie ze duze przeciazenie idzie na spręzarke na niskich biegach typu 1, 2, 3 najczesciej przy ruszaniu gdyz sprezarka wtedy osiaga okolo 120tyś obr/min. Pomaga zmniejszenie szalenia przy ruszaniu bądź jak kolega wyzej wypisal czysczenie i cos o zaworze N75. Polecam ASO, sprawdzenie komputerem czy nie ma bledow.

                                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #45
                                          Zamieszczone przez roLLo
                                          est rozwiazanie ze duze przeciazenie idzie na spręzarke na niskich biegach typu 1, 2, 3 najczesciej przy ruszaniu gdyz sprezarka wtedy osiaga okolo 120tyś obr/min. Pomaga zmniejszenie szalenia przy ruszaniu bądź jak kolega wyzej wypisal czysczenie i cos o zaworze N75.
                                          Cos dzwonia, ale nie wiadomo gdzie dzwonia

                                          Polecam poczytanie jak dziala turbo sprezarka i jak dziala program sterujacy praca sprezarki(dokladnie mapa doladowania), do tego jakie sa zaleznosci pedal gazu a sprezarka

                                          Uwierz mi, ze biegi 1,2,3,4,5,6 maja dokladnie takie same obciazenia dla sprezarki - mozesz pompowac 0,5bar max na kazdym z tych biegow, a rownie dobrze mozesz pompowac 1bar i wiecej w zaleznosci na ile pozwala sprezarka i program., Obciazenie sprezarki zalezy tylko i wylacznie od Twojej prawej nogi.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • mario5970
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 4

                                            #46
                                            Witam kolegow Oj dzieki bielinek za Twoje informacje, sa bardzo cenne i juz spiesze z odpowiedziami na Twoje pytania :

                                            [quote="bielinek"]Sorry Mario5970, nie spojrzałem żeś nie z Polanda. W skrócie: powodów utraty mocy przez autko może być jak się pewnie spodziewasz kilka. Po pierwsze kilka pytań na które musisz sobie (i nam odpowiedzieć:

                                            1) Czy utrata mocy powstała nagle
                                            Oktawke mam od miesiaca i jakos na poczatku nie zwracalem za wiele uwagi na prace silnika poniewaz mowilem sobie ze przy przebiegu 102 500 km furka powinna gadac jak sie nalezy, ale po jakims czasie zaczalem porownywac jazde do mojego poprzedniego autka Renault Scenic ktory mial 211 000 km i 90koni i stwierdzilem ze Oktawka jest bardziej mulowata co wydalo mi sie rzecza dziwna. Postanowilem wiec poszperac na necie i wpadlem na to genialne forum.

                                            2) Czy przy aucie było ostatnio coś robione (czy zostawiałeś je w serwisie, pożyczałeś komuś?, robili Ci rozrząd?)
                                            Jednym z kryteriow poszukiwania autka byl wlasnie wymieniony rozrzad. Szukalem fury ze zrobionym rozrzadem aby miec spokoj na jakis czas i aby ograniczyc koszty ekspoatacji. Sprzedajacy wymienil rozrzad gdy autko mialo 92 000 km wiec kupilem je ze zrobionym rozrzadem. Co prawda okazalo sie ze faktura jaka mi goscu dal za rozrzad byla zeskanowana i ukryte byly pewne informacje. Wkurzylem sie bo pomyslalem sobie ze jest to jakas lewa faktura i zadzwonilem do ASO w ktorym rozrzad byl robiony. Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel jadac na urlop ta Oktawka zmuszony byl wymienic rozrzad podczas trasy poniewaz strzelil mu pasek. MAM NADZIEJE ZE NIC SIE NIE POPRZESTAWIALO W SILNIKU. Tak wiec ja nic przy nim jeszcze nie robilem. Tak dla Twojej informacji wymiana rozrzadu w Octavii kosztowala 850 EUR :shock:

                                            3) Czy po wyłączeniu autka moc powraca by przy pewnych obrotach znowu spaść?
                                            Odpalajac autko ponownie moc wraca i traci moc w momencie naglego przyszpieszenia wiec jak pisze Maicroft .."Obciazenie sprezarki zalezy tylko i wylacznie od Twojej prawej nogi." Staram sie teraz nie przyspieszac gwaltownie zeby zobaczyc czy cos sie polepszy.

                                            JESZCZE RAZ DZIEKUJE ZA WASZE INFORMACJE
                                            mAriO

                                            Komentarz

                                            • bck
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 59

                                              #47
                                              Kolejna ciekawa obserwacja mojej slicznotki. Ruszajac dosc ostro ze swiatel na w miare zimnym silniku, zauwazylem za soba odrobine bialego dymu. Temperatura silnika caly czas utrzymuje sie na poziomie 90 stopni, nie wiem jak z plynem chlodzacym i olejem, bo kilka dni temu mialem wymieniany zarowno jeden jak i drugi (łącznie z nowym zbiorniczkiem wyrównawczym).

                                              Czy te objawy plus błąd z Vaga "przekroczona gorna granica regulacji doladowania", wskazują jednak na jakies inne uszkodzenie niz turbiny? Przypomne, ze jesli chodzi o brak mocy to nie jest on staly od pewnego momentu, tylko trwa sekunde-dwie i moc wraca. Przyznam się, zglupialem.

                                              :roll:

                                              Komentarz

                                              • roLLo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1063
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Z tym dymem to slyszalem ze jezeli leci taki bialy to moze nie spalac do konca paliwa, a jezeli czarny to podobo spala sobie olej.

                                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                Komentarz

                                                • slawko007
                                                  Drive
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 65

                                                  #49
                                                  roLLo dokładnie jest odwortnie, jeśli jest biały dym oznacza to spalanie oleju, jak czarny (czyli sadza) brak zupełnego spalania paliwa. W tym przypadku może oznaczać dostawanie się oleju do silnika przez turbo co nie do końca jest dobrym sygnałem. bck ile masz na szafie ?
                                                  slawko007

                                                  Komentarz

                                                  • bck
                                                    Drive
                                                    • 2008
                                                    • 59

                                                    #50
                                                    jesli to pytanie o przebieg, to 130 tys

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...