Witam. Mam problem z kierunkowskazami, jak włączam obojętnie który włączą mi się migną 2 razy i przestaną jak wyłącze i jeszcze raz załącze to działają, czasmi działaja też dobrze, czasmi działają ale ich częstotliwość sie zmienia na pojedyncze mignięcia. Jak włącze awaryjne to zazwyczaj działaja poprawinie ale niezawsze czasmi tez migną 2 razy i przestają. Co to mozę być przerywacz? przełącznik? czy jeszcze coś innego.? Z góry dziekuje za odp.
Witam
Chyba mnie dopadło to samo w mojej O2 (
Włączam prawy kierunkowskaz a tu migają mi na przemian prawy i lewy - WTF sobie myśle.
Sprawdzam dźwignię i jest w prawo. Daje w lewo miga lewy, daje w prawy i znowu migają na przemian prawy i lewy.
Po chwili się uspokaja.
czas chyab poszukac tego włacznika i do mojej furki
pozdr
Krzysiek
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
Witam
Chyba mnie dopadło to samo w mojej O2 (
Włączam prawy kierunkowskaz a tu migają mi na przemian prawy i lewy - WTF sobie myśle.
Sprawdzam dźwignię i jest w prawo. Daje w lewo miga lewy, daje w prawy i znowu migają na przemian prawy i lewy.
Po chwili się uspokaja.
czas chyab poszukac tego włacznika i do mojej furki
pozdr
Krzysiek
U ciebie może być problem z modułem komfortu lub sterownikiem w drzwiach. Ja
miałem problem z kierunkowskazami w lusterkach. Gdy wrzucałem lewy to oba migaly, a gdy prawy to żaden kierunkowskaz w lusterku nie dzialał i okazało się że przyczyn atkwila właśnie w sterowniku w drzwiach.
Witam
Chyba mnie dopadło to samo w mojej O2 (
Włączam prawy kierunkowskaz a tu migają mi na przemian prawy i lewy - WTF sobie myśle.
Sprawdzam dźwignię i jest w prawo. Daje w lewo miga lewy, daje w prawy i znowu migają na przemian prawy i lewy.
Po chwili się uspokaja.
czas chyab poszukac tego włacznika i do mojej furki
pozdr
Krzysiek
U ciebie może być problem z modułem komfortu lub sterownikiem w drzwiach. Ja
miałem problem z kierunkowskazami w lusterkach. Gdy wrzucałem lewy to oba migaly, a gdy prawy to żaden kierunkowskaz w lusterku nie dzialał i okazało się że przyczyn atkwila właśnie w sterowniku w drzwiach.
OKI to jeszcze sie przyjrze u mnie dokładniej na objawy
pozdr
[ Dodano: Nie 11 Gru, 11 18:43 ]
Odswiezam temat
kurcze rok temu problem ale zniknał a wczoraj sobie jade i migacz w prawo a tu !!!! miga mi w lewo , pierwsze co myśle chyba sie pomyliłem , ale drugi raz to samo i tak dalej.
Podjechałem do ASO skoda a tam mówią manetka zmiany kierunkowskazow 350 zeta ale sprawdzic tylko to nie , musisz wymienic bo nie mają możliwości zweryfikowac czy to na pewneo to wiec wymienią manetke jak się bedzie dalej tak dziać to będa szukac dalej a Ty bedziesz 350 zeta w plecy.
To sobie pojechałem, zaparkowałem, zrobiłem zakupy i jade do domu a tu ZONK wszystko działa , problemu nie ma. JUż nie wiem co myśleć. Grzebać i szukać ciężko skoro problem nie występuje.
pozdr
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
Witam wszystkich. Chciałem odświeżyć temat. Miałem wczoraj w mojej O2 podobny problem jak kolega powyżej. Nagle, bez wyraźnej przyczyny, smrodku spalenizny, zgrzytów z manetki etc daję kierunek w prawo migają oba, kierunek w lewo miga prawy, zatrzymuję się wyłączam silnik, daję chwile, nadal to samo. Po ok 8 godzinach wychodzę z pracy wszystko jest ok. Około rok temu miałem dokładnie tak samo i po kilkugodzinnym staniu objawy również samoczynnie ustąpiły. Na co dzień temat jakoś przeboleję, ale np. jechać tak nad Bałtyk albo do Chorwacji bym się bał. Czy ktoś zdiagnozował już temat na 100%? Z informacji na forum wnioskuję że w O2 wykluczyć mogę włącznik awaryjnych (problem dotyczy chyba tylko O1), nie będzie to także manetka. Ew. może to być problem w module komfortu lub ew. przekaźniku w drzwiach. W których drzwiach i gdzie dokładnie jest ten przekaźnik? Objawy wszyscy mają podobne, więc ew. rozwiązanie pozwoli uniknąć zbędnej wymiany drogich części metodą chybił - trafił. Dzięki z góry za odpowiedź.
Panowie, moja rada to zrobić test niedrogim sposobem ;tzn przeczyścić manetkę kierunkowskazów środkiem do czyszczenia styków takim jak KONTAKT S , prysnąć do środka kilka razy środek ruszając manetką góra-dół kilkanaście razy, prysnąć jeszcze raz odczekać minutę i przedmuchać sprężonym powietrzem lub jak ktoś ma dostęp do sprężarki to nią(większe ciśnienie ). stosowałem już kilka razy ten sposób i odpukać cisza do tej pory.
także polecam, wymiana już w ostateczności .
Dzięki za szybki odzew. Czyli jednak manetka... Jeśli temat mi się powtórzy zacznę od jej wyczyszczenia (lub ew. wymiany). Mam jednak nadal pewne wątpliwości...bo w sumie... przedwczoraj nie wymieniłem manetki, nie czyściłem jej... i działa. Tak samo rok temu. Gdybym przedwczoraj (lub rok temu) wyszedł z pracy, przedmuchał i wyczyścił tę manetkę (lub ją wymienił) także jak Wy miałbym pewność, że to ona była przyczyną (no bo objawy tak czy siak by ustąpiły). Wydaje mi się, że gdyby to była kwestia styków, samo z siebie nie ustępowało by, a przynajmniej nie na tak długo (ten poprzedni raz mogłem mieć równie dobrze 2 lata temu... nie mam pewności). Bardziej stawiał bym na wilgoć w jakiej elektronice, oba przypadki miałem w okresie jesiennym.
Ale może się mylę i upierdliwy jestem...;-)
dzięki i pozdrawiam
Diabaz,koledzy dobrze radzą, możesz też kontaktem prysnąć wyłącznik awaryjnych świateł, miałem identycznie jak Ty, w określonej porze roku i pryśnięcie kontaktem skutkuje
Koledzy powiedzcie mi, czy w Octavii 2 TOUR żarówki kierunkowskazów (w/g instrukcji to: PY21W) są pomarańczowe, czy bezbarwne z pomarańczowymi nakładkami?
Pytam bo chce sobie w reflektorach i w tylnych lampach w mojej "przyszłej" wymienić na Osram PY21W DIADEM aby "pomarańczowe" były tylko jak świecą :lol:
"Bolce" montażowe oprawki żarówki są symetryczne (naprzeciw siebie) czy asymetryczne?
W/g OSRAM to: trzonki asymetryczne (BAU15s) lub symetryczna (BA15s).
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień: http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
mkania777, jak i w O1 tak i w O2 klosze są bezbarwne a żarówki pomarańczowe,
ja u siebie również po wymieniałem na takie z bańką delikatnie pochromowaną przez co klosze są czyste a podczas działania pomarańczowe :szeroki_usmiech 8)
Witam
Po niecałym roku odświeżam temat
znowu mnie dopadło a właściwie skodzine
- Kierunkowskaz w lewo - OK
- w prawo to włącza sie lewy no chyba że przytrzymam dźwignie mocno w prawo to idzie prawy kierunkowskaz , delikatnie popuszczę i lewo miga
Zna ktoś machera z warszatem z gliwic lub okolic co to rozbierze i pomoże ? - jakoś nie mam do siebie zaufania że jak odkręcę kierownicę potem mi kilka części nie zostanie.
Kupować na allegro używki ? po 40-50 zeta czy czyścić styki w tej co mam?
pozdrawiam
Krzysztof Bajorek
pozdr
Krzysztof
4OO - SKODA OCTAVIA II 1,9 TDI Ambiente (2004)
BANDIT, kup środek do czyszczenia styków o nazwie KONTAKT S , i na wyłączonej stacyjce i wyjętym kluczyku przełącz stacyjke najpierw w dół i przez rurkę psiknij w szczeline przy osi manetki(często podczas sprzątania auta i konserwacji deski np, plakiem tłusty, kurz klei się do tych części zanieczyszczając styki) do środka jej kilka razy ,przełączając manetką raz do góry raz na dół poczekaj kilka minut i przedmuchaj sprężonym powietrzem, ja tak zrobiłem 2 lata temu i do dnia dzisiejszego mam spokój .ok
Witam wszystkich. Mam O2 z 2008 od 3 lat dopada mnie to samo, czyli kierunki.... Zauważyłem, że problem powraca zawsze jesień/zima. Po tych 3 latach wymieniałem .wszystko co się dało (awaryjne, przy kierownicy, moduł pod kierą itd). Zastanawiało mnie dlaczego latem jest ok. Otóż moduł komfortu głupiał. Przełącznik od podnoszenia szyb- lewy od strony kierowcy sprzyja gromadzeniu wilgoci/śniegu itd podczas odśnieżania rano, bądź częstego otwierania drzwi jak pada deszcz. Po wyjęciu przełącznika ( u mnie na 2 szyby) okazało się, że jeden z przełączników ma przejście (mikro zwarcie) poza tym tam wszystko było skorodowane. Nie czyściłem go tylko zastąpiłem nowym (pewnie zapytacie dlaczego), chciałem potwierdzić diagnozę. Czyli nowy-> podmianka stary-> znowu nowy itd. Wykonałem trzy podmianki i okazało się że winę ponosił przełącznik otwierania szyb po stronie kierowcy. Więc jeśli macie ten problem warto tam zajrzeć. Pozostaje pytanie co ma piernik do wiatraka, ale nie umiem na nie odpowiedzieć. Obydwa moduły są ściśle sprzężone z Can- co jak wiadomo jest głównym nerwem(kręgosłupem) nowoczesnego auta. Może za dużo elektroniki - jak mówią "fachowcy".... Tylko, że Ci "fachowcy" jak widać wymienili wiele sprawnych elementów, za które już nie odzyskam pieniędzy.... A diagnozy i wymiany i tak dokonałem sam. Na koniec dodam, że po fakcie wyczyszczony WD40 i "przepsikany" kontaktem "stary" wyłącznik pracuje poprawnie. Więc do dzieła i powodzenia.Pozdrawiam
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 23:07 ]
Dodam tylko, że u większości użytkowników problem ten występuje jesień/zima. Częste otwieranie drzwi, okruchy śniegu, szronu spadające na przełączniki od otwierania szyb. Snieg/szron później się rozpuszcza, deszcz przy otwieraniu drzwi napada, po 8h może odparuje, albo i nie. Problem omijamy, albo usuwamy. Usuniemy - uważając na niego i oczyszczając, albo wymieniając na nowy. Wiem tylko, że te wylączniki/włączniki są ściśle powiązane z modułem komfortu, a ten z kolei z szyną CAN. Co dalej - sprawdźcie sami i dajcie znać.
Odgrzewam temat, dzisiaj wymieniłem przerywacz na konsoli środkowej, ale niestety nadal "klekotanie" kierunków słychać po ich wyłączeniu, zupełna samowolka, kierunki chodzą OK, równiemiernie, rytmicznie, ale jak je wyłączę to szał ciał. Co jeszcze może być nie tak? Kostka łącząca przerywacz? Manetka chyba odpada w tym modelu?
wojtek1982, manetka do czyszczenia lub wymiany , zależy jak kto woli , zrób tak jak napisałem wyżej jak pomoże to będzie ik a jak nie to zmarnujesz trochę czasu i kilkanaście złotówek.ok
Piszę w sprawie tego samego kotleta tylko w innej panierce
Kierunkowskazy w lusterkach nie działają.
Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora diody świecą.
Przeczyściłem styki w kierunkach dalej nic....zmierzyłem napięcie....wynosi max 11V z kawałkiem....gdzie się podziała reszta napięcia ?
MrLop, to jest temat o O1 a w O2 jest to zupełnie inaczej rozwiązane .ok tam jak dobrze pamietam to moduł komfortu (can) tym steruje , napisz do kolegi krzynol .ok
Panowie, moja rada to zrobić test niedrogim sposobem ;tzn przeczyścić manetkę kierunkowskazów środkiem do czyszczenia styków takim jak KONTAKT S , prysnąć do środka kilka razy środek ruszając manetką góra-dół kilkanaście razy, prysnąć jeszcze raz odczekać minutę i przedmuchać sprężonym powietrzem lub jak ktoś ma dostęp do sprężarki to nią(większe ciśnienie ). stosowałem już kilka razy ten sposób i odpukać cisza do tej pory.
także polecam, wymiana już w ostateczności .
pozdro
Witam , metoda kol. ROBAL 26 zdała egzamin. Dzięki kolego za wskazówki.
Janusz
1.9 TDI ALH 2004
UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will
Komentarz