Falujace obroty silnik AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kojocisko
    Classic
    • 2011
    • 20
    • Volkswagen
    • AGN 1.8 20V 125 KM

    Falujace obroty silnik AKL

    Zamieszczone przez czyzyk64
    przemek88, no ale ceny to maja tak o 20% drozsze , + doliczyc trzeba jeszcze przesyłke. Ogólnie dość drogo.
    Orbit, masz jakiś sprawdzony namiar na tego Militeca-1 ?
    także uważam iz ten sklep do najtańszych nie należny
    Militeca można kupić od dystrybutora na Allegro .. TUTAJ ,i ja tam kupiłem .. mój Ojciec zalał Militeca firmy K2 , porównywałem z oryginalnym , ma identyczny zapach i kolor .. K2 jest dystrybutorem na Polske .. ale jeśli chcesz mieć oryginał to ...
  • gregres
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    Falujace obroty silnik AKL

    Witam, zakupiłem octavie jak sie okazuje z małą miną którą jest silnik AKL. Mam pewien problem z obrotami na biegu jałowym i na wyzszym zakresie obrotów polegajacy na falowaniu. Kiedy na postoju staram sie utrzymac obroty np 3000 wtedy co kilka sekund samoczynnie obnizaja sie i zaraz wracaja i tak nieustannie a przy okazji czuje pod noga jak pedał gazu mocno drga. Dzieje sie tak na benzynie jak i na gazie. Oprócz tego przy ruszaniu potrafi sie silnik udławic i gasnie po czym jego ponowne odpalenie trwa dosyc długo, objaw jakby sie zalewał.
    prosze o jakies wskazówki co i jak mozna zrobić z tym poniekąd dziwnym objawem.

    Pozdrawiam
    Gregres

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      witaj kolego .wyglonda nato ze twoja przepustnica powoli umiera lub ma złe nastawy podstawowe .zacznij od podłonczenia pod vag-a i od czyszczenia przepustnicy i adaptaci jesli to nie pomoze to przepustnica do wymiany.
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • gregres
        Classic
        • 2010
        • 14

        #4
        dzięki za rade, więc trzeba się wziąść do roboty i napewno pochwale sie wynikami

        Komentarz

        • firmek
          Rider
          • 2008
          • 477

          #5
          Zamieszczone przez gregres
          octavie jak sie okazuje z małą miną którą jest silnik AKL
          sam silnik nie jest raczej mina, to prosta ale niezawodna jednostka.
          Zamieszczone przez gregres
          jak i na gazie
          Mina jest ale dla silnika gaz.
          Tak czy inaczej podobnych tematow bylo juz sporo na forum. Generalnie warto przyjrzec sie przepustnicy - czy bylo cos z nia robione, czy jest to oryginal, w jakim jest stanie. Pierwszy objaw - lekkie falowanie na biegu jalowym da sie rozwiazac poprzez czyszczenie i adaptacje. Jesli nie trzyma obrotow przy 3000 to moze byc juz gorzej.

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez firmek
            Zamieszczone przez gregres
            octavie jak sie okazuje z małą miną którą jest silnik AKL
            sam silnik nie jest raczej mina, to prosta ale niezawodna jednostka.
            Zamieszczone przez gregres
            jak i na gazie
            Mina jest ale dla silnika gaz.
            Tak czy inaczej podobnych tematow bylo juz sporo na forum. Generalnie warto przyjrzec sie przepustnicy - czy bylo cos z nia robione, czy jest to oryginal, w jakim jest stanie. Pierwszy objaw - lekkie falowanie na biegu jalowym da sie rozwiazac poprzez czyszczenie i adaptacje. Jesli nie trzyma obrotow przy 3000 to moze byc juz gorzej.
            Jak kolega powiedział silnik AKL to jedna z najbardziej niezawodnych jednostek napędowych "mina" to gaz. Ja na swojej mam 200kkm i w silniku wymieniłem termostat i czujnik temperatury.(tez był problem z obrotami lecz nie falowały) :|
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • gregres
              Classic
              • 2010
              • 14

              #7
              A czy to prawda że te silniki są paliwożerne??

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez gregres
                A czy to prawda że te silniki są paliwożerne??
                Wszystko zależy od stylu jazdy i gdzie się jeździ :szeroki_usmiech
                u mnie w stopce widać :diabelski_usmiech :P
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Kajtiii
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  Tak jak mówią koledzy wyżej: przepustnica woła pomocy Ja czyściłem i próbowałem adaptacji i nic. 900 zł poszło na Siemensa i spokój Mam ponad 200.000 km nabite i oprócz przepustnicy wymieniałem tylko czujnik temperatury wody. Tyle usterek.
                  A co do spalania... ja się najczęściej mieszczę w 7 - 7,5 litrach. Nie wydaje mi się by to było dużo... :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • gregres
                    Classic
                    • 2010
                    • 14

                    #10
                    Kolego Kajtii a jakie miałes objawy że wymieniłes przepustnice, poniewaz mam mieszane uczucie czy u mnie to na 100 % przepustnica, sam wiesz troche kasy to kosztuje, a jesli chodzi o spalanie to ostatnio testowałem w cylku miejskim to trzeba liczyć 12 gazu i narazie nie testuje na benzynie bo strach pomysleć jaki wyskoczy wynik.
                    Narazie auto mam jakies dwa tygodnie i wpinałem KTS , znalazł jakies dwa błedy od przepustnicy i sondy ale nie wiem od kiedy on w tym systemie siedziały, więc musze ponowic wpięcie i zobaczymy co jej dolega

                    Komentarz

                    • Kajtiii
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 291

                      #11
                      Objawy były takie że wolne obroty wynosiły około 2500 rpm i ni cholery nie chciały spadać. Wyczyściłem przepustnicę bo zaiste był syf, nic to nie dało, obroty nadal szalały. Dodatkowo vag wykazał bład nastawnika wolnych obrotów. nie miałem chęci ni ochoty się z tym babrać zważywszy że ewentualna naprawa mogła się wogóle nie udać i szarpnałem się na oryginał. Jak ręką odjął.

                      Komentarz

                      • gregres
                        Classic
                        • 2010
                        • 14

                        #12
                        Jak cos ustale to się pochwale, narazie najbardziej denerwuje mnie fakt gasnięcia przy ruszaniu, jak bym chciał z miejsca szybko zwiac to nie ma szans musze wczesniej trzymac go na obrotach dośc wysokich bo inaczej sie udusi ale najpierw udam sie do gazowników niech oglądna te instalacje bo jest troche prehistoryczna LANDI RENZO ponoc od nowości auta bardzo ciekawie wygląda

                        Komentarz

                        • Kajtiii
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 291

                          #13
                          A jeszcze mi się przypomniało! Sprawdź czy silnik nie ciągnie lewego powietrza przez rurę filtr-przepustnica. Tam też lubią się pojawiać nieszczelności i robi to czasem spore zamieszanie....

                          Komentarz

                          • gregres
                            Classic
                            • 2010
                            • 14

                            #14
                            OK napewno tam popatrze
                            pozdrawiam
                            sqra

                            Komentarz

                            • jurek_driver
                              Classic
                              • 2009
                              • 8
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Podobnie jak koledzy nie mam zastrzeżeń do AKL przeciętne spalanie w ok. 7-7.5l zważywszy na gabaryty i wagę octavii to niedużo.Ten silnik VW montował w niemal wszystkich swoich modelach również w seatach skłaniam się ku zdaniu kolegów że miną jest tu gaz a nie silnik.
                              jurek_driver

                              Komentarz

                              • gregres
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                #16
                                Witam ciekawi mnie kolego Jurek w jakich warunkach osiągnąłeś takie spalanie bo mój AKL to schodzi do 7,8 według komputera ale jak jade w pojedynke średnia 80-90 non stop 100 km. Według mnie to np cykl miejski to smiało 10-11 zjada ze smakiem a na trasie w 4 osoby to 9 idzie i nie ma czym jechać przy normalnej jeździe trzeba sie trroche biegami omieszac przy wyprzedzaniu to takie moje spostrzeżenia
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • Kajtiii
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 291

                                  #17
                                  Mój szkodnik pali w lecie koło 6,5-7,5 l w zależności od mojego nastroju na spokojną lub żwawszą jazdę. W zimie litr więcej a więc całkiem przyzwoicie płakał nie będę :diabelski_usmiech

                                  A tak zapytam kolegę gregres ta średnia prędkość to wskazania MFA czy Twoje spostrzeżenia według wskazówki prędkościomierza?

                                  Komentarz

                                  • gregres
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 14

                                    #18
                                    Po prostu wiem ile tankuje i ile moge przejechać , a wam gratuluje takich osiągów w spalaniu
                                    ja niestety takich mogę pomarzyć

                                    Komentarz

                                    Pracuję...