Witam doświadczonych użytkowników portalu , jestem początkujący .
Napisałem post opisujący mój problem ale nie jestem pewien czy w ogóle zaistniał.
Po wyłączeniu samochodu słychać przez kilka sekund syczenie powietrza (zassanie) w komorze silnikowej.
Pytałem fachowców i powiedzieli , że do wymiany jest jak to powiedzieli jakiś wielozawór ( małe kwadratowe pudełko do którego dochodzi kilka gumowych przewodów ,umiejscowiony jest powyżej czujnika masy powietrza .
Pytanie czy należy to wymieniać i dla czego taka usterka 2,5 rocznym aucie??
zlokalizowałeś dokładnie syczenie?? równie dobrze może syczeć ze zbiorniczka wyrównawczego, na zapalonym silniku wytwarza sie cisnienie - byc moze zawór w korku przepuszcza i dlatego syczy, słychac dopiero przy zgaszonym silniku bo w czasie pracy to zagłusza... ja zanim bym cos wymieniał dokładnie bym to zlokalizował....
deviltomek, jak by tak było, w ciagu 2 h jazdy nie miał by połowy płynu w zbiorniku wyrownawczym (połowy to metafora) wiec to można wykluczyc, to co pisze S-E-B-E-B, jest prawdopodobne, a ja myśle abys posłuchał tego syczenia w okolicy przepustnicy, albo miski olejowej. Jesli to sykniecie trwa 2 sekundy (to wg mnie dosc normalne) jesli sporo wiecej , nie mam pojecia.
S-E-B-E-B, zgadzam się z Tobą w 100%, czynnik się rozpręża i syczeć będzie, żeby tylko ktoś niechciał się dorobić kosztem nieświadomości kolegi mylu...
S-E-B-E-B, zgadzam się z Tobą w 100%, czynnik się rozpręża i syczeć będzie, żeby tylko ktoś niechciał się dorobić kosztem nieświadomości kolegi mylu...
Dziękuję za sugestię ale trochę się dokształciłem i sprawa wygląda w ten sposób że syczenie jest wynikiem problemu z tak zwanym zespołem zaworów elektromagnetycznych ,
BLOK ZAWORÓW ELEKTROMAGNETYCZNYCH – STEROWNIK REGULACJI PODCIŚNIENIA EGR I TURBINY DO SILNIKA TDI
Zawór usytuowany jest pod podszybiem , wymontowałem ale nie mogłem go rozebrać lekko przedmuchałem zamontowałem i dalej to samo , po wyłączeniu kilka sekund syczy ,
Komputer nie wykazał , żadnych błędów , zawór kosztuje 720 zł , pytanie czy wymieniać czy jeździć .
POZDRAWIAM
[ Dodano: Pią 29 Paź, 10 21:31 ]
Zamieszczone przez deviltomek
zlokalizowałeś dokładnie syczenie?? równie dobrze może syczeć ze zbiorniczka wyrównawczego, na zapalonym silniku wytwarza sie cisnienie - byc moze zawór w korku przepuszcza i dlatego syczy, słychac dopiero przy zgaszonym silniku bo w czasie pracy to zagłusza... ja zanim bym cos wymieniał dokładnie bym to zlokalizował....
Dziękuję za sugestię ale trochę się dokształciłem i sprawa wygląda w ten sposób że syczenie jest wynikiem problemu z tak zwanym zespołem zaworów elektromagnetycznych ,
BLOK ZAWORÓW ELEKTROMAGNETYCZNYCH – STEROWNIK REGULACJI PODCIŚNIENIA EGR I TURBINY DO SILNIKA TDI
Zawór usytuowany jest pod podszybiem , wymontowałem ale nie mogłem go rozebrać lekko przedmuchałem zamontowałem i dalej to samo , po wyłączeniu kilka sekund syczy ,
Komputer nie wykazał , żadnych błędów , zawór kosztuje 720 zł , pytanie czy wymieniać czy jeździć .
POZDRAWIAM
Komputer nie wykazał , żadnych błędów , zawór kosztuje 720 zł , pytanie czy wymieniać czy jeździć .
POZDRAWIAM
Witam
Niestety mam podobny objaw. Po wyłaczeniu silnika kilka sekund syczy, dźwięk jest z okolicy podszybia po lewej stronie. Rozwiąząłeś ten problem? Nowy zawór?
Witam
Miałem podobny objaw, syczenie trwało ok2do 3sekund.Przed zgaszeniem otworzyłem maskę silnika i dopiero wtedy wyłączyłem silnik.Po zlokalizowaniu gdzie syczy okazało się że przewód idący od pompy vacum do serwa jest lekko popękany :cry: więc przez niego wydostawało sie powietrze- po wymianie na nowy cisza
Mam podobny problem jak kolega z tym ze moja O2 jest z 2007 r i ma silnik 1.9 bxe czy ktos moglby mi powiedziec jakie oznaczenie bedzie mial sterownik podcisnienia do tego modelu bo jest kilka? Czy wymiane takiego sterownika mozna samemu zrobic czy jest to bardziej skomplikowane?
Z gory dziekuje
przemik dzięki za radę. Dzisiaj kupiłem sterownik. Wszystko działą jak należy.
Wydaje mi się, że samochód lepiej przyśpiesza i spalanie paliwa wróciło do normy, ostatnio zauważyłem, że było tak o około 1l zawyżone. Nie wiem czy przyczyną tego mógł być ten sterownik?
Witam, miałem podobne objawy i zlokalizowalem wąż podcisnienia wychodzących z pompy vacum. Ten sam wąż wchodził do serwa przez oring który faktycznie był uszkodzony i puszczał powietrze szczególnie słyszalne po zgaszeniu silnika.
U mnie także zaczął od wczoraj występować ten problem, słychać go tylko na zewnątrz, podczas pracującego silnika oraz 2-3 sek po wyłączeniu zapłonu. Jest to syczenie w okolicach podszybia. O1 w benzynie więc sprężarka odpada. Orientujecie się co to może być? Nie mogę tego dokładnie zlokalizować, także nie wiem czy to jest nawet powietrze.
Komentarz