smrodzik z nawiewu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kokos1
    Classic
    • 2010
    • 4

    smrodzik z nawiewu

    Zamieszczone przez konkon
    Zamieszczone przez czyzyk64
    1. liqui Moly Engine flush 2427 pro line
    Ta jest skuteczniejsza, polecam
    to po prostu jest większy pojemnik , preparat ten można stosować w specjalnym urządzeniu który płuka silnik
  • blade232
    Ambiente
    • 2009
    • 166
    • Octavia III combi (5E5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    smrodzik z nawiewu

    Witam

    Od jakiegoś czasu mam zapach jak by spalin z nawiewu (może to benzyna ale bardziej mi to spaliny przypomina a paliwka nie ubywa więcej niż spali). Sprawa jest dziwna bo śmierdzi tylko podczas postoju, podczas jazdy nie śmierdzi. Na początku myślałem że na światłach stoję za jakimś kopciuchem ale sprawdziłem na parkingu i śmierdzi. Czasem ten zapach czuję jak wychodzę z auta. Bez znaczenia czy ciepłym grzeje czy zimnym, na klimie nie sprawdzałem.

    Dzięki za pomoc

    Pozdrawiam
    blade232

    Komentarz

    • Octan
      Rider
      • 2006
      • 653

      #3
      Stawiam na małą nieszczelność wydechu,gdzieś w pobliżu silnika.

      Komentarz

      • deviltomek
        Ambiente
        • 2010
        • 246

        #4
        lub nieszczelność silnika - olej moze schodzic w okolice kolektora wydechowego lub dalej gdzies na układ wydechowy i sie spalac- otwórz maskę czy tam nie czuc spalenizny przy zapalonym i rozgrzanym silniku

        Komentarz

        • blade232
          Ambiente
          • 2009
          • 166
          • Octavia III combi (5E5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          ale ten zapach nie przypomina raczej spalenizny oleju z kolektora/tłumika, zresztą oleju nie ubywa. A jak tą nieszczelność tłumika zlokalizować? Dziwna sprawa bo auto ma przejechane tylko 42 tysiaki. W punto kiedyś miałem nieszczelność na tej elastycznej siateczce w przedniej części układu chłodzenia i nie śmierdziało nic.
          blade232

          Komentarz

          • Rekin Chlebojad
            Rider
            • 2010
            • 474

            #6
            blade232, nie wiem jak w skodzie, stara metoda (mowie stara sprawdzona na archaicznych samochodach) prosta do sprawdzenia, to wziac szmate, i na właczonym rozgrzanym silniku, owinac szmata ze 2 razy reke, i pżyłożyc szczelnie do wydechu, auto powinno zgasnac po paru sekundach, (tylko czekac az zgasnie) jesli bedzie sie dławiło, lub syczało, oznacza nieszczelnośc.
            Wg mnie jest to dośc prosta metoda, bynajmniej mi sie wiele razy sprawdziła.
            Zamieszczone przez blade232
            W punto kiedyś miałem nieszczelność na tej elastycznej siateczce w przedniej części układu chłodzenia i nie śmierdziało nic.
            chyba chciałes napisac o "łaczniku elastycznym" i nie o układzie chłodzenia tylko wydechowym
            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

            Komentarz

            • delanopl
              Elegance
              • 2009
              • 831

              #7
              Rekin Chlebojad, dobrze podpowiada, blade232, a to że ma 42 tysiaki, to akurat o niczym nie świadczy, mogło się nie przypalić a zgnić, niestety :roll:

              Komentarz

              • blade232
                Ambiente
                • 2009
                • 166
                • Octavia III combi (5E5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Zastanawia mnie to czy teoretycznie taka nieszczelność układu wydechowego która u mnie powoduje smród spalin przy włączonym nawiewie może nie dawać objawów słuchowych, bo nie stwierdzam "na słuch" żeby w ciągu 2 lat od kupna coś się zmieniło jeżeli chodzi o pracę układu chłodzenia. W punto jak była nieszczelność "bardzo mała" w tej siateczce między kolektorem a katalizatorem to już było słychać ale nie było tego czuć w środku przy włączonym nawiewie, a jak skorodowała rura między środkowym tłumikiem a tylnym wielkości ziarnka ryżu to było mocno słychać, spaliny nawalały z tej dziurki w podłogę i też nie pachniało w środku. Generalnie to chodzi mi o to czy jeżeli taka nieszczelność mi się przytrafiła to czy możliwe że nie słyszę objawów a możliwe jest że ta nieszczelność może powodować takie zanieczyszczenie powietrza w środku mimo że powietrze do kabiny zasysane jest w podszybiu? Jeszcze jedno pytanie gdzie dokładnie mogę się spodziewać nieszczelności w tej aktualnej sytuacji ?
                Sorki za zamotanie ale zawsze wole najpierw sam stwierdzić przyczynę i jechać do mechaników na usunięcie a nie na diagnozę.
                blade232

                Komentarz

                • delanopl
                  Elegance
                  • 2009
                  • 831

                  #9
                  Zamieszczone przez blade232
                  ale ten zapach nie przypomina raczej spalenizny oleju z kolektora/tłumika, zresztą oleju nie ubywa. A jak tą nieszczelność tłumika zlokalizować? Dziwna sprawa bo auto ma przejechane tylko 42 tysiaki. W punto kiedyś miałem nieszczelność na tej elastycznej siateczce w przedniej części układu chłodzenia i nie śmierdziało nic.
                  to w takim razie odkręć korek zbiorniczka z płynem chłodzącym, zachowując ostrożność, może to będzie ten zapach co i z nawiewów? a jeśli chodzi o nieszczelności, to już chyba masz wytłumaczone dokładnie, sprawdzić gdzie syczy po zatkaniu końcówki i już

                  Komentarz

                  • blade232
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 166
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez delanopl
                    Zamieszczone przez blade232
                    ale ten zapach nie przypomina raczej spalenizny oleju z kolektora/tłumika, zresztą oleju nie ubywa. A jak tą nieszczelność tłumika zlokalizować? Dziwna sprawa bo auto ma przejechane tylko 42 tysiaki. W punto kiedyś miałem nieszczelność na tej elastycznej siateczce w przedniej części układu chłodzenia i nie śmierdziało nic.
                    to w takim razie odkręć korek zbiorniczka z płynem chłodzącym, zachowując ostrożność, może to będzie ten zapach co i z nawiewów? a jeśli chodzi o nieszczelności, to już chyba masz wytłumaczone dokładnie, sprawdzić gdzie syczy po zatkaniu końcówki i już
                    Nieszczelność układu chłodzenia to już przerabiałem w punto jak na początku była nieszczelność układu chłodzenia a później doszła uszczelka pod głowicą i ten zapach to znam, tym bardziej że chłodzenie działa dobrze i nie ubywa płynu więc nieszczelność układu chłodzenia wykluczam. Ten zapach to na mój węch to raczej spaliny/benzyna ze wskazaniem na spaliny
                    blade232

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      To posprawdzaj, szybko ten cały układ odprowadzania spalin, bo jazda z czymś takim to taki troche hardcore niebezpieczne dla zdrowia zdecydowanie, a jeśli chodzi o to czy może ten zapach dostać się do środka przez nawiewy- to mówię Ci że może.

                      Komentarz

                      • blade232
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 166
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Posprawdzałem dzisiaj trochę, wsadziłem łepek pod maskę przy chodzącym silniku. Doszedłem do wniosku że ten smrodzik to jest najbardziej wyczuwalny na prawo od tej osłony górnej plastikowej silnika, tak jakby po prawej stronie pod tą osłoną. Ten zapach to tak nie do końca spaliny, nie potrafię określić (spaliny/benzyna). Może mój węch nie jest doskonały ale jak wsadzałem "nosa" w okolicę nad kolektorem to nie było nic czuć. Z tego co zobaczyłem to kolektor wylotowy kończy się już za komorą silnika więc chyba dalsza część układu wydechowego nie powinna wpływać na tą sytuację. Proszę o dalsze wskazówki jak to dokładnie zdjagnozować.
                        blade232

                        Komentarz

                        • delanopl
                          Elegance
                          • 2009
                          • 831

                          #13
                          a może to zapach spalenizny etc. ?

                          Komentarz

                          • blade232
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 166
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez delanopl
                            a może to zapach spalenizny etc. ?
                            na pewno nie, to jest zapach paliwko/spaliny, zresztą dokładnie oglądnąłem komorę silnika i żadnych wycieków nigdzie nie ma, żadnych dziwnych osadów, mokrego, itd a zapach na mój nos idzie z prawej strony pod pokrywą górną silnika(jak wsadziłem nochala między pokrywę górną silnika a filtr powietrza/akumulator to smrodek był wyczuwalny najbardziej

                            [ Dodano: Czw 16 Gru, 10 19:50 ]
                            Byłem dzisiaj u mechaników w Skodexie w Olsztynie i sprawdzali to - układ wydechowy szczelny ale odma lekko peknieta w jednym miejscu i troche oleju sie wydostaje. Nic innego nie znalezli wiec czy ta odma moze powodowac ten smrodek ? Jutro wymiana, z ciekawosci ile placiliscie za odme bo mi zamowili za 197zl.
                            blade232

                            Komentarz

                            Pracuję...