[O1] CheckEngine, wysokie spalanie - Sonda lambda SILNIK 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • will78
    Classic
    • 2009
    • 10

    [O1] CheckEngine, wysokie spalanie - Sonda lambda SILNIK 2.0

    Wroclaw, auto jest u mnie od nowosc, kupione w salonie... przewieszka od dealera, ja drapalem to pole (dziewicze). Robie jak w instrukcji - wchodze w liczniki (bo osobna opcje immobiliser nie wchodzi, nie znajduje modulu), wchodze, pozniej w opcje login no i pyta o pin, podaje 0xyzq i wywala ze pin NIE jest zgodny, ikonka immo sie nie zapala.

    Sam licznik jako wskazniki dziala pieknie, ja nie grzebalem w tym nigdy, moze kiedys ktos w ASO ale to malo prawdopodobne...
  • mkzibi
    Classic
    • 2007
    • 29

    #2
    [O1] CheckEngine, wysokie spalanie - Sonda lambda SILNIK 2.0

    Witam!

    Mam niestety silnik 2.0 benzyna. Zadziej spotykany i opisywany na forum octavi. Zaleta jego to, że jest naprawdę dynamiczny. Mam ostatnio jednak z nim kłopot.

    Otóż jeżdżę sobie i raptem zaczynam czuć że samochód słabnie. Po prostu zaczyna stopniowo być coraz bardziej mułowaty. Jednocześnie miernik średniego zużycia paliwa gwałtownie rośnie. Na tej samej trasie zawsze spalam od 7 do 10 litrów a raptem robi się od 15 do 20 litrów.

    Na koniec ale nie zawsze zapala się lampka CheckEngine.

    Z racji że mam interfejs i VAGa, popinam się do kompa skody i mam błędy:

    KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 17.10.2010 Godzina 12:57:17 06A906018FH 2.0l R4/2V MOTR HS V03

    16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    16555 System zbyt ubogi (strona 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

    16523 Sonda lambda wolna odpowiedź (strona 1 czujnik 2)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Kasuję więc błędy, robie nastawy pierwotne w VAG i samochód zaczyna pracować jak złoto. Ostatnio minęło tak tydzień i znowu to samo. Te same błędy, takie same objawy.

    Poszperałem na forum i znalazłem opis które grupy kanałów opowiadają za sondy lambda. Zrobiłem testy które zamieszczam poniżej. (testy robione po skasowaniu błędów)



    Według mnie wszystko jest w normie. Jeśli SA znawcy to poprosze o komentarza.

    Czy ktoś miał taki przypadek? Czy wymieniać sondy (są ponoć dwie).. Gdzie ich szukać pod maską?









    Komentarz

    • flyski
      Ambiente
      • 2006
      • 153
      • Octavia I (1U2)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Są dwie sondy pierwsza, przed katalizatorem to jest sonda której odczyt masz w grupie 33 i widać z tego że w danym momencie pracuje prawidłowo. Ta sonda (oryginalna) jeżeli pada to blokuje się w "położeniu" wysokiego napięcia i do silnika jest podawana steraszna ilość paliwa Wykres jest wtedy płaski bez pulsacji. Jeżeli wychwycisz taki moment to masz sprawcę niedoli. Przeważnie dzieje się tak gdy silnik jest zimny i sonda długo nie zaczyna pracować. Często po nagrzaniu sonda pracuje poprawnie.

      ps druga sonda, za katalizatorem sprawdza tylko czy katalizator jest dobry i raczej nie bierze udziału w korekcji składu mieszanki paliwowej.

      Oznaki padu pierwszej sondy ( mowa o sondzie oryginalnej) to spalanie chwilowe na biegu jałowym przy zatrzymanym aucie około 2- 2,5 l/h (normalnie 1-1,2 l/h), dodatkowo czarny osad na asfalcie pod rurą wydech po przygazowaniu i charakterystyczny smrodek spalin.

      ps2
      piszę sonda oryginalna bo teraz mam założoną NGK i jak nie pracuje prawidłowo to podaje stale średnią wartość napięcia tak że spalanie nie wzrasta na biegu jałowym, ale nie pulsuje na wykresie i oczywiście komp wywala błąd
      [O1 - 2.0 AQY silver ]
      [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

      Komentarz

      • mkzibi
        Classic
        • 2007
        • 29

        #4
        Zamieszczone przez flyski
        Są dwie sondy pierwsza, przed katalizatorem to jest sonda której odczyt masz w grupie 33 i widać z tego że w danym momencie pracuje prawidłowo. Ta sonda (oryginalna) jeżeli pada to blokuje się w "położeniu" wysokiego napięcia i do silnika jest podawana steraszna ilość paliwa Wykres jest wtedy płaski bez pulsacji. Jeżeli wychwycisz taki moment to masz sprawcę niedoli. Przeważnie dzieje się tak gdy silnik jest zimny i sonda długo nie zaczyna pracować. Często po nagrzaniu sonda pracuje poprawnie.

        ps druga sonda, za katalizatorem sprawdza tylko czy katalizator jest dobry i raczej nie bierze udziału w korekcji składu mieszanki paliwowej.

        Oznaki padu pierwszej sondy ( mowa o sondzie oryginalnej) to spalanie chwilowe na biegu jałowym przy zatrzymanym aucie około 2- 2,5 l/h (normalnie 1-1,2 l/h), dodatkowo czarny osad na asfalcie pod rurą wydech po przygazowaniu i charakterystyczny smrodek spalin.

        ps2
        piszę sonda oryginalna bo teraz mam założoną NGK i jak nie pracuje prawidłowo to podaje stale średnią wartość napięcia tak że spalanie nie wzrasta na biegu jałowym, ale nie pulsuje na wykresie i oczywiście komp wywala błąd
        A możesz podpowiedzieć jak znaleźć sondę i czy ewentualnie trudno ją wymienić?

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Duże spalanie, czasami dobrze, czasami żle, po skasowaniu błedów jakiś czas dobrze, itd.
          W moim przypadku był przełamany przewód podgrzewania sondy (pierwzszej, przed katalizatorem), wewnątrz izolacji, przy samej sondzie. Był to skutek złego montażu/prowadzenia przewodów, były zbyt mocno, pod ostrym kątem załamane przy samej sondzie. Silnik i caly układ wydechowy, jak wiadomo drga w czasie jazdy, i należy nawet profilaktycznie sprawdzić prowadzenie przewodów i ewentualnie powiekszyć "pętlę" przy samej sondzie w ten sposób, aby była jak największa, co zapobiegnie przełamywaniu.

          Komentarz

          • bodo87
            Classic
            • 2010
            • 38

            #6
            sonda wygląda na sprawną przejrzyj wszystkie podciśnienia czy nie ma jakiś nieszczelności i rurę pomiędzy filtrem powietrza a przepływomierzem czy nie jest dziurawa, sprawdż też fitr powietrza.
            VAG DIAGNOSTYKA TORUŃ OKOLICE!!!

            ALARMY CENTRALNE ZAMKI MONTAŻ!!!

            Komentarz

            • flyski
              Ambiente
              • 2006
              • 153
              • Octavia I (1U2)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Zamieszczone przez mkzibi

              A możesz podpowiedzieć jak znaleźć sondę i czy ewentualnie trudno ją wymienić?

              Sonda jest dostępna od spodu w komorze silnika zaraz za tzw portkami na wyjściu wydechu z silnika (jest wkręcona w rurę wydechową) widać ją też z góry w komorze silnika (między grodzią a tylną częścią silnika) Wymienia się dosyć ciężko bo trzeba uważać na przewody ale dysponując kanałem lub najazdem jak najbardziej można wymienić we własnym zakresie.

              Oczywiście pierwsze co to musisz sprawdzić czy przewody idą prawidłowo bez załamań i innych uszkodzeń ale z tego co wiem to właśnie w tym okresie (jesień zima ) sondy wykazują wzmożoną awaryjność.
              [O1 - 2.0 AQY silver ]
              [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

              Komentarz

              • Digix
                Drive
                • 2008
                • 64

                #8
                Witam miałem ten sam problem sondy sondy cóż ja się ja nie odwiedzałem cud mechaników jeden tak drugi tak aż w końcu wywaliłem katalizator z czasem okazało się że był dobry sondy orginalne i dalej to samo teraz czeka mnie wizyta u elektryka żeby sprawdził czy nie ma gdzieś złamanego kabla pozyjemy zobaczymy co stwierdzą

                Komentarz

                Pracuję...