PROBLEMY Z ROZRUCHEM SILNIKA TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SebeKK
    Classic
    • 2010
    • 19

    PROBLEMY Z ROZRUCHEM SILNIKA TDI

    Odpowiem w wątku, bo dostałem od Ciebie też PW.

    Od dnia przestawienia jeżdżę na -3 stopnie. Nic nie drży, komfort jest ok. Imho auto ma ciutke mniejszego kopa, ale za to nie szarpie przy ruszaniu. Wpierw było zbyt nerwowe. Kąt wyjściowo był na 0 stopni. Na baniaku ropy - 51l robiłem wówczas 530km. Obecnie to wychodzi około 600km. Tylko że stoję w korkach. Trasa nad morze polskie dała wynik 6,2l/km. To dobre ustawienie dla grzecznej jazdy. Jak uzbieram diengi na program to na pewno wrócę do ustawienia na 0,0 !! Bo kilka koni mi zdechło.
    SebeKK
    Skoda Octavia 1,9TDI
    Turbo Dziura Inside
  • Mateusz_octavia
    Classic
    • 2009
    • 7

    #2
    PROBLEMY Z ROZRUCHEM SILNIKA TDI

    Witam. napotkał mnie mały problem nie dzieje się to zawsze ale ujawnia się coraz częściej...
    mianowicie problem polega na tym że samochód nie zapali gdy nie pojawi się kontrolka grzania świec chociarz na 1 sec. przeważnie dzieję się to już na rozgrzanym silniku. przykładowo zgaszę samochód i po chwili do niego wracam próbuje odpalić i nic zero odzewu.. dużo różnych myśli się narzuca co może być powodem lecz nie mogę tego znaleść komputer nic nie wykazuje.... ;( pomóżcie!!!
    Mateoo ;] 1,9tdi 90hp

    Komentarz

    • jacki64
      Drive
      • 2010
      • 82
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Stawiam na padający przekaźnik świec żarowych. Kiedyś u mnie przy takich objawach pomogło wyjęcie przekaźnika i przeczyszczenie styków.

      Komentarz

      • Damianjg
        Rider
        • 2008
        • 621

        #4
        Przekaźnik 109 do wymiany nie jest on od świec ale od sterowania silnika. Poz 12 lub poz 5 jezeli rok produkcji do 1997
        Załączone pliki

        Komentarz

        • Mateusz_octavia
          Classic
          • 2009
          • 7

          #5
          jest to rok 99 a jeśli chodzi o przekaźnik świec żarowych to jest sprawny. także pozostało mi nadal szukać.... pozdrawiam
          Mateoo ;] 1,9tdi 90hp

          Komentarz

          • Marcin STECZKO
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 292

            #6
            Mateusz_octavia, masz dobrze ustawiony kąt zapłonu :?:
            BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
            Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
            Była CZARNA COMBI ATD 4X4

            MK IV

            Komentarz

            • Damianjg
              Rider
              • 2008
              • 621

              #7
              Mateusz_octavia, Ja przecież pisze ze nie chodzi o przekaźnik od świec tylko od sterowania silnika
              Marcin STECZKO
              Tu akurat nie chodzi o kat gdyż:
              Zamieszczone przez Mateusz_octavia
              problem polega na tym że samochód nie zapali gdy nie pojawi się kontrolka grzania świec chociarz na 1 sec.
              Ale kolega się uprał na ten przekaźnik od siwiec

              Komentarz

              • xplo
                Ambiente
                • 2010
                • 221

                #8
                Sprawdź ten przekaźnik n109 jak pisał Damian jeśli się nie mylę znajduje się on pod kierownicą. :roll:

                Komentarz

                • wojtas_110
                  Classic
                  • 2010
                  • 33

                  #9
                  Przekaźnik 109 jest od sterowania pompą wtryskową.
                  Przekaźnik od świec żarowych ma nr 103 i jest głębiej osadzony, trzeba rozebrać tapicerkę żeby bezpiecznie go wyjąć i wsadzić z powrotem. Jednakże ciepły silnik diesla tej generacji bez problemu odpala bez grzania świec... sprawdź 109. Ewentualnie mogły pójść kości pamięci startowej dawki paliwa przy rozruchu na ciepłym, wtedy auto raz pali, raz nie. Naprawa u fachowców rzędu 200-300 zł - więcej to zdzierstwo...

                  Komentarz

                  Pracuję...