(O1) czyszczenie - płukanie układu chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zimny_d
    Classic
    • 2011
    • 1

    (O1) czyszczenie - płukanie układu chłodzenia

    Hej.

    stałem sie po taniości właścicielem głowki pilota <scyzoryka> VW. Numer części:
    HLO 1KO 959 753 HELLA 434MHz

    Jestem ciekaw czy ta głowke jestem wstanie zaadoptować od O2 z roku 2008r. wer. MINT?
  • roszek0
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    (O1) czyszczenie - płukanie układu chłodzenia

    Witam! Szukałem na forum porad nt. czyszczenia zaolejonego układu chłodzenia, ale nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi na mój problem. Proszę o pomoc w tej sprawie.
    Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i chłodnicę oleju. Przed wymianą tych elementów w układzie chłodzenia z płynu zrobił mi się klejący "kisiel" - olej poszedł do płynu i strasznie to wszystko zgęstniało. Ręcznie wyczyściłem to, co było możliwe, obecnie układ mam zalany zwykłą wodą. Codziennie od 2 tygodni przepuszczam przez układ 20l wody, ale w zbiorniczku wyrównawczym wciąż pojawia się olej. Pytanie: jak skutecznie przepłukać układ chłodzenia? Wlałem raz ten preparat Prestone, ale efekt żaden. Dodam, że obecnie mam odłączoną nagrzewnicę, bo tak jest zaklejona, że nie ma w niej żadnego obiegu. Nawet powietrzem sprężonym nie dało jej się przedmuchać. Pewnie będzie do wymiany.
    Proszę o pomoc, bo zimno już i muszę zalać układ właściwym płynem.

    Komentarz

    • wojtas_110
      Classic
      • 2010
      • 33

      #3
      Scenariusz może byc mniej ciekawy, ponieważ skoro wymieniłeś UPG to czy masz pewność, że głowica jest szczelna??? Jeśli tak, to być może pęknięciu uległ blok silnika, najczęściej pęknięcie pojawia się w okolicach gniazd śrub mocujących głowicę... za sprawą niedokładnego oczyszczenia zagłębień z oleju. Wtedy po dokręceniu śruby wewnątrz gniazda powstaje ciśnienie - olej się nagrzewa i potrafi rozsadzić całe gniazdo... To jest chyba najgorszy scenariusz - wymiana całego bloku lub silnika, ale warto było się najpierw upewnić. Stosuje się w takich przypadkach "szycie" gniazd, ale nikt nie daje na to 100% gwarancji, że wytrzyma.

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        sprobuj sprawdzic w googlach jak aluminium reaguje na sodę (ja nie pamietam)
        bo soda powoduje 'zmydlanie oleju'. niestety moze byc tez tak ze rozpuszcza aluminium i wtedy jest Qpa. sama waoda czy wymienionym srodkiem tego nie wyczyscisz, bo ani jedno ani drugie nie miesza sie z olejem
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • S3 CHRIS
          Elegance
          • 2006
          • 979
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          mozesz zastosowac orginalny srodek do czyszczenia układu chłodzacego
          G052188A3 CENA około 150zł /5l
          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

          Komentarz

          • Damianjg
            Rider
            • 2008
            • 621

            #6
            Albo umyj cały układ benzyna ekstrakcyjna, zmyje olej a później ładnie odparuje

            Komentarz

            • roszek0
              Classic
              • 2010
              • 13

              #7
              Wymieniając uszczelkę pod głowicą, oddałem głowicę do sprawdzenia i regeneracji w specjalistycznym warsztacie. Jest szczelna, sprawdzona, wymyta i wymienione co tam się dało. mając rozebrany silnik, wszystkie przewody układu chłodzenia wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną. nie wyciągałem tylko chłodnicy i pompy wody. Obieg wody jest już prawidłowy. Jak spuszczam wodę z chłodnicy to jest już prawie czysta, tylko w zbiorniczku wyrównawczym zbiera się olej. Wyciągnę go strzykawką, zrobię parę kilometrów i znów wraca olej. Z silnika oleju nie ubywa, więc to musi być olej, który wychodzi z różnych zakamarków układu.
              Rozmawiałem z mechanikiem z ASO Hyundaia - doradził mi zalać układ wodą z proszkiem do prania i w ten sposób płukać- co o tym myślicie??. Może to potrwać ok miesiąca, więc mam pecha, że trafiło mi się to akurat na zimę.
              Spróbuję jeszcze z tym środkiem co polecił S3 CHRIS.

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                lepiej wymontuj chlodnice i wtedy probuj sie bawic w takie rzeczy na samej chlodnicy. dopytaj sie tego mechanika jakie sa proporcje proszek/woda, zeby sie nie okazalo ze dla odmiany zakleisz chlodnice proszkiem ktory sie nie rozpuscil.
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • Damianjg
                  Rider
                  • 2008
                  • 621

                  #9
                  To już lepiej zdjąć ta chłodnice i użyć tej benzyny ekstrakcyjnej. Albo zmywacza.

                  Komentarz

                  • roszek0
                    Classic
                    • 2010
                    • 13

                    #10
                    Dużo zachodu jest, aby wymontować chłodnicę w O1?

                    [ Dodano: Sob 13 Lis, 10 12:56 ]
                    przyznam, że jak czyściłem przewody benzynką to ładnie ten "kisiel" wymyłem.

                    [ Dodano: Sob 13 Lis, 10 13:02 ]
                    rss - soda reaguje z aluminium, właśnie poczytałem o tym trochę w internecie. ale jest to dobry środek czyszczący, bo dodaje się go do udrażniaczy rur.

                    Komentarz

                    • Damianjg
                      Rider
                      • 2008
                      • 621

                      #11

                      Komentarz

                      • roszek0
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        Damianjg - jak to ściągnąć? coś mi tam nie idzie

                        Komentarz

                        • Damianjg
                          Rider
                          • 2008
                          • 621

                          #13
                          podaj meila

                          Komentarz

                          • dzygi
                            Drive
                            • 2011
                            • 91

                            #14
                            Koledzy odgrzebie trochę temat,
                            potrzebuje czegoś do przepłukania/przeczyszczenia z osadu układu chłodzenia, co polecacie,

                            słyszałem że jest jakiś preparat który płucze się codziennie przez tydzień aż się dokładnie oczyści.

                            Pomóżcie chce to zrobić przed mrozami ...

                            tekst z netu:
                            Kod:
                            Zasadniczym problemem w funkcjonujących układach chłodniczych jest ich czystość wewnętrzna. Spotykane niemechaniczne zanieczyszczenia powstają przy różnych zdarzeniach w okresie wieloletniej eksploatacji układu. Najczęściej są to zlożone produkty rozpadu składników oleju, kwas fluorowy i inne substancje powstałe w wyniku reakcji chemicznych. Ważnym czynnikiem jest dostająca się czasem do obiegu woda, będąca źródłem czystego tlenu. [b]Wszystkie te zanieczyszczenia niemechaniczne mają postać gęstej mazi, odkładajacej się w zagłębieniach i na wewnetrznych łukach rurek obiegu[/b]
                            Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                            ---
                            Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                            OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                            Komentarz

                            • bobasek
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 326

                              #15
                              śmiesznie to zabrzmi ale ja do czyszczenia zaolejonych układów chłodzenia po awarii chłodnicy oleju używam płynu do prania persil (do pralek automatycznych) -
                              daję 250ml na 10litrów wody, zalewam, czekam do uzyskania temp. pracy, 2-3km przejażdżka, spuszczam ten szlam (zdejmując węże)
                              żeby nie czekać aż silnik ostygnie kolejne płukania robię gorąca wodą
                              po 5-6 takich operacjach można przyjąć że jest czysto - niestety czas operacji: cały dzień
                              5,5l/100

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3777
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                może ten środek będzie skuteczny http://www.autoxen.pl/xenum/produkty.../r-flush_300ml
                                piszą, że olej też usuwa.
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • dzygi
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 91

                                  #17
                                  zakupiłem



                                  jutro zobaczę jaki efekt.
                                  Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                                  ---
                                  Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                                  OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                                  Komentarz

                                  • roszek0
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 13

                                    #18
                                    żadne preparaty specjalistyczne nie przyniosły mi dobrego efektu przy płukaniu układu chłodzenia. Najlepszy okazał się roztwór wody z proszkiem do prania. Może dlatego, że płukałem przez 3 tygodnie, aby w końcu osiągnąć czysty układ. szkoda kasy na co innego. wszystkie przewody wodne zdjąłem i czyściłem ręcznie, bo miałem naprawdę porządny kisiel Ale w końcu pozbyłem się oleju z układu. Te preparaty specjalistyczne można stosować przy wymianie płynu chłodzącego, tak profilaktycznie, jeśli kupujesz samochód i nie masz pewności, czym wcześniej było zalane.

                                    Komentarz

                                    • dzygi
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 91

                                      #19
                                      przy wymianie rozrządu mechanik powiedział mi że jest jakiś preparat który się pieni i przez tydzień trzeba płukać aby był czysty, ale podobno pomaga.
                                      Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                                      ---
                                      Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                                      OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                                      Komentarz

                                      • roszek0
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 13

                                        #20
                                        Może być. Na rynku masa jest tych środków chemicznych. Jednorazowe płukanie jakimś preparatem szałowego efektu nie daje, trzeba tych płukań zrobić kilka- kilkanaście, zależy, z jakim syfem walczysz.

                                        Komentarz

                                        • dzygi
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 91

                                          #21
                                          nie mam pojęcia. auto mam od niedawna, wlane było różowe Borygo i on zostawił osad takiego samego koloru na zbiorniczku, pompie wody oraz termostat (najprawdopodobniej muszę wymienić),
                                          ciężko się skrobie ze zbiorniczka.

                                          wygląda tak jak by się borygo zeschło.
                                          Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                                          ---
                                          Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                                          OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                                          Komentarz

                                          • roszek0
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 13

                                            #22
                                            szkoda czasu i roboty ze skrobaniem zbiorniczka. nie wyczyścisz go w żaden sposób Mój był tak zaklejony, że po tygodniu walki z nim wymieniłem go na inny (używany ze szrotu za 15 zł.). Jeżeli osad w zbiorniczku zasłania ci widoczność poziomu płynu, to lepiej go wymień - dla własnej wygody. Z tego co mi zaprzyjaźniony mechanik radził, to Borygo nie jest zalecany do naszej octy. Najlepszy jest G12 i taki sobie wlałem, nie narzekam.

                                            Komentarz

                                            • dzygi
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 91

                                              #23
                                              a teraz głupie pytanie początkującego,
                                              gdzie jest korek spustowy płynu ??

                                              czy to tan na dole chłodnicy od kierowcy
                                              Auto: Octavia 1 1.9 TDI AHF 110KM 2000r
                                              ---
                                              Pomogę - Kasowanie Błędów Nowy Dwór Maz i okolice
                                              OPEL (OP-COM do 2010) i VAG (VW Audi Skoda Seat do 2004 - czasami do 2010)

                                              Komentarz

                                              • roszek0
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 13

                                                #24
                                                Nie wiem jaki masz silnik, ale chyba wszystkie octy mają podobnie. w moim TDI korek spustowy jest na króćcu łączącym gruby przewód wodny z dolną częścią chłodnicy, po stronie kierowcy. Jest to taki charakterystyczny, wygięty plastikowy element. Jak dobrze się przyjrzysz, to widać go z góry, jak zajrzysz pod maskę.

                                                [ Dodano: Pią 07 Paź, 11 21:48 ]


                                                tak to wygląda

                                                Komentarz

                                                Pracuję...