Dziwne drgania :/

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alif
    Classic
    • 2011
    • 7

    Dziwne drgania :/

    Witam.
    Ja zamawiałem 4.02.2011 i termin odbioru wpisany w zam. to 4.05.2011. Jednak dowiadywałem się i będzie pod koniec kwietnia. Produkcja na 15 tydz.
  • bialy104
    Drive
    • 2010
    • 52

    #2
    Dziwne drgania :/

    Witam od jakiegoś czasu miałem pewien problem który od ok. 2 dni potężnie się nasilił. Zaczynając od początku mniej więcej miesiąc wstecz, autko chodziło jak ta lala jednak po jakieś godzinie jazdy przy 3 i 4 biegu i wciśnięciu mocno gazu wyczuwałem drgania rezonujące na całą budę w środku po puszczeniu gazu drgania ustają... Działo się to tylko po jakimś czasie jazdy (~1godz). Niestety od jakiś 2 dni objawy się potężnie nasiliły i teraz wyczuwam te drgania(silniejsze) praktycznie na każdym biegu przy mocniej wciśniętym gazie ale po jego puszczeniu dalej jest normalnie. Dodam, że biegi chodzą dobrze choć czasami 1bieg się nie wbije wtedy na postoju wbijam 2 i znowu daje 1 i tym razem wchodzi. Sprzęgło nie drga ani się nie ślizga. Podejrzewam skrzynie biegów która ok 3 miesiące temu miałem wymienianą... Jednak jak zawsze przed udaniem się do mechanika zapytam się was o zdanie na ten temat

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      a słychac jakies huczenie skrzyni .sprawdz jeszcze przeguby wewnetrzne czy sie nie zacieraja i czy maja smar
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Marcin STECZKO
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 292

        #4
        bialy104, Jeżeli mówisz że sprzęgło jest Ok :!:

        To sprawdził bym poduszkę łączącą skrzynie z ramą lub poduszkę łączącą skrzynie z podłużnicą może być któraś wybita wybita.

        o ile sprzęgło i dwumas jest OK
        BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
        Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
        Była CZARNA COMBI ATD 4X4

        MK IV

        Komentarz

        • Rekin Chlebojad
          Rider
          • 2010
          • 474

          #5
          bialy104, jesli na postoju tego nie ma, to cos z układem napedowym wg mnie, jesli poducha by byla zerwana cos by stukało, albo drgało na jalowym, załaczasz bieg, jedziesz i sie zaczyna, sprzegło?? wałek głowny w skrzyni?? kolo zamachowe?? hmmmm.... jeszcze te przeguby jak pisze german81, mozesz looknac, a
          Zamieszczone przez Marcin STECZKO
          i dwumas jest OK
          w 1.8 T O1? nie wiem może i jest ale pierwsze słysze.
          [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

          Komentarz

          • Marcin STECZKO
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 292

            #6
            O przegubach nie pomyślałem a faktycznie mogą być takie objawy
            sugerowałem się tym iż miedzy innymi ciężko chodzą biegi 1i2.

            doświadczyłem tego w AGRże - wybita poduszka skrzyni

            [ Dodano: Czw 11 Lis, 10 23:49 ]
            Rekin Chlebojad,




            pierwsze z brzegu.
            BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
            Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
            Była CZARNA COMBI ATD 4X4

            MK IV

            Komentarz

            • Mickul
              RS
              • 2010
              • 2847

              #7
              Ja to miałem i były to poduchy + poluzowne śruby na łapie skrzyni biegów. Sprawdź to czym prędzej, bo ja wracałem późno w nocy na lawecie, bo skończyło się tak:





              Podejrzewam skrzynie biegów która ok 3 miesiące temu miałem wymienianą...
              No, ja wymieniłem skrzynię i po miesiącu już te objawy się pojawiły - drżenie całego auta przy wcisniętym gazie. Mówię Ci - sprawdź te poduchy i dokręcenie łapy, bo u mnie mechanik nie dokręcił i jak mówiłem - wracałem lawetą.

              Komentarz

              • Rekin Chlebojad
                Rider
                • 2010
                • 474

                #8
                Zamieszczone przez Marcin STECZKO
                pierwsze z brzegu.
                no to sorensjes jest 2 masa :szeroki_usmiech racja racja. JakMickul, miał z tym doczynienia to sprawdz jednak to w pierwszej kolejnosci (poduchy).
                Ja nie brałem ich pod uwage , ale byc może racja z nimi.
                [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                Komentarz

                • Mickul
                  RS
                  • 2010
                  • 2847

                  #9
                  Poza tym mówiłeś, że jesteś z Katowic (bo tam Ci tą RSkę wzięli). W razie czego mogę podjechać, bo mam blisko i to zobaczyć - znam się już na tym. :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • bialy104
                    Drive
                    • 2010
                    • 52

                    #10
                    Zamieszczone przez Mickul
                    Poza tym mówiłeś, że jesteś z Katowic (bo tam Ci tą RSkę wzięli). W razie czego mogę podjechać, bo mam blisko i to zobaczyć - znam się już na tym. :szeroki_usmiech
                    Wysłałem ci pw

                    Komentarz

                    • andrzej1962
                      L&K
                      • 2010
                      • 1306
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      Wg mojej skromnej oceny weź pod uwagę przeguby wewnętrzne. Gdzieś tu na forum opisywałem swój przypadek. Nie w moim aucie i nie w szkodniku. Objawy te same. Przy dodawaniu gazu trzęsie całym autem. Diagnoza mechanika przegub wewnętrzny. Nie wiadomo jednak czy prawy czy lewy.

                      Komentarz

                      • diablojarek
                        RS
                        • 2010
                        • 2685
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        czytam tu i czytam i przyznam ze wszyscy macie racje bo powody mogą być różne
                        ale najważniejsza to jest diagnoza co dokładnie poszło
                        może być na początku obiaw czegoś nie dokręconego i w miare czasu sie poluzowało i nasiliło , może być zerwana któras poducha na nawet dwie
                        może być 2 mas który po rozgrzaniu sie auta powoduje właśnie te drania a na zimnym jest ok.
                        najważniejsza dobra diagnoza !!!!
                        podaje ci numer do mechanika 606932756 Pan Janek, ma warszatat mechaniczny niedaleko giełdy samochodowej w mysłowicach , gdybys chciał to pewnie ci powie co i jak i gdybyś dzwonił to powiedz ze odemnie , ja mu jutro nadmienie temat

                        ale wspomnij mu albo któremu kolwiek z mechaników gdzie bedziesz ze ta skrzynia była wymieniana , zeby ktoś najpierw zerknął czy po poprzedniej robocie jest wszystko zrobione ok.

                        [ Dodano: Nie 14 Lis, 10 11:28 ]
                        co do diagnozy wewn przegubów to ja miałem taką usterkę , i faktycznie ale głównie na zakrętach były niesamowite bicia ale to nie były takie po prostu drgania tylko bicia spowodowane zuzytymi przegubami co pojawiało sie głównie na zakrętach przy przechylonym samochodzie, bo jeśli to samo sie dzieje na prostej drodze to juz jest źle ale u ciebie wykluczyłbym ten obiaw dlatego ze przeguby waliły by od razu a nie dopiero po zagrzaniu sie auta .
                        zazwyczaj po zagrzaniu sie auta drgania z wrumasówki sie wywodzą ale tego ci nie życze bo to juz sa koszta więc zakłądam ze masz tak jak MICKUL po prostu coś luźne :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                        DACAR SERWIS
                        DACAR.team
                        OCTAVIA I

                        Komentarz

                        • Piratka
                          L&K
                          • 2009
                          • 1016

                          #13
                          To jakieś fatum jest :evil:
                          1.9 TDi AHF i ten sam problem :!:
                          Mało tego po wizycie u chłopaków i podpięciu pod kompa wszystko jest w 100% sprawne :|

                          Co dziwne w moim przypadku wyczuwalne to jest tylko na miejscu pasażera :shock:
                          :twisted: mała czarna :twisted:

                          Komentarz

                          • bialy104
                            Drive
                            • 2010
                            • 52

                            #14
                            U mnie zaś bardziej od strony kierowcy ;/

                            Komentarz

                            • frozen
                              Drive
                              • 2010
                              • 54

                              #15
                              Takie pytanie biały do Ciebie, bo w naszym przypadku objawy odczuwalne są
                              na 4 biegu jak wchodzi powyżej 60km/h ...
                              Jedno co mnie martwi to jeśli chodzi o dwumase, koszt wymiany :/ 2000 zł...
                              no ale cóż z drugiej strony wymienia się ponoć przy 170kkm u nas jest 240kkm :/ ...

                              Komentarz

                              • Mickul
                                RS
                                • 2010
                                • 2847

                                #16
                                Zamieszczone przez Black Devil
                                Jedno co mnie martwi to jeśli chodzi o dwumase, koszt wymiany :/ 2000 zł...
                                Akurat jak byłem u Białego sprawdzić auto to zadzwoniłem do diablojarka i on powiedział dokładne objawy jakie ma uszkodzony dwumas, tj. auto zaczyna robić żabkę w momencie przenoszenia mocy. Zgadzało się to w stu procentach, ponieważ zawsze jak dociskałem gaz to auto naprawdę mocno skakało. Btw. Biały - zastanawiałeś się już nad zmianą z dwumasu w jednomas? Mam nadzieję, że mechanik z polecenia podoła. :szeroki_usmiech I wiadomo już coś więcej?

                                Komentarz

                                • frozen
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 54

                                  #17
                                  Mickul, słyszałem że przejście w jednomas raczej nie jest dobrym rozwiązaniem, tak mi mechanicy mówili



                                  podpinam wątek który właśnie poruszyłem,




                                  jeśli już wątek ruszy to proszę o opinie
                                  dwumas czy jednomas jakie sprzęgło G60 ?
                                  proszę o profi odp ...


                                  [ Dodano: Sro 17 Lis, 10 20:27 ]
                                  mały edit:

                                  w tym temacie znalazłem też coś takiego :

                                  Zamieszczone przez radekgw
                                  odswieze temat bo moze komus sie przyda, jednak wymiana tuleji i "nasmarowanie" polosi pomoglo !! wlasnie wrocilem z 3tys. trasy i juz nic nie trzesie, tylko fajnie spokojnie przyspiesza takze dwumas jeszcze caly !!

                                  Link do wątku


                                  [ Dodano: Sro 17 Lis, 10 20:37 ]
                                  i tu coś jest

                                  Zamieszczone przez areek85
                                  witam

                                  To ja też się wypowiem na ten temat

                                  Kiedyś miałem ochotę ruszyć baaardzo dynamicznie i niestety skończyło się to porażką bo urwała mi się półośka (lewa) :evil: Od czasu wymiany podczas przyspieszania na 3,4,5 biegu było czuć drgania które wzrastały wraz z obrotami silnika. Wielu mechaników obstawiał przegub wewnętrzny lewy bądź prawy (prawy był wymieniany i objawy nie ustały) a przyczyną usterki została poduszka silnika która przez moje dość gwałtowne ruszenie (próbę ruszenia ) została mocno uszkodzona a po wymianie jak ręką odjął

                                  Każdy ma swoje zdanie ale zacznij od najprostszych elementów do wyeliminowania

                                  Pozdro
                                  Link do wątku

                                  Komentarz

                                  • keey
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 33

                                    #18
                                    Miałem podobny problem jak poruszany w powyższych postach. Przy prędkości 60-80 km/h nasilały się tak drgania, że prawie kolanem o kolano stukałem. Nie pomagały zamiany kół, kolejne wyważania. Jeżdżę do mechanika, który także posiada Octavię I z automatem i uparliśmy się na przegub. Po zdjęciu gumowych osłon okazało się, że luzy przekraczają granice przyzwoitości. Użyto 3 tubek smaru molibdenowego, założono osłonę gumową i zabezpieczono opaską ślimakową. Efektem była redukcja drgań przy przyspieszaniu. I tak jeździłem kilka miesięcy. Kolejnym krokiem było poszukanie używanej półosi napędowej (ASB) i znalazła się (100 zł) z minimalnym luzem. Po montażu dopiero odkryłem zalety jazdy Octavią. I może to placebo ale zbiera się lepiej i nieco mniej pali. Ale póki co niech to będzie placebo, bo weryfikować odczucia będzie droga.

                                    Komentarz

                                    • VENAR
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 4

                                      #19
                                      Witam wszystkich na forum. Jestem tu od wczoraj i przegladam posty. Oczywiscie tez mam problem ze swoja Octavia 2.0 Tdi dsg . Kupilem ja niecały miesiąc temu. Jest to taka inwestycja na pare ladnych lat, jednak mam pewien kłopot. Mianowicie juz przy zakupie auta odkrylismy dziwne drgania gdy skrzynia ciagnie. Praktycznie bylo to na kazdym biegu przy dodawaniu gazu drgania i i taki dziwny rezonans po całym aucie. Po wymianie prawej polosi i diagnostyce lewej przyszedł czas na DSG jako ze objawy nie ustapiły. W Krakowie w firmie od lat zajmujacej sie AUTOMATAMI. wymienili zawór hydrauliczny w skrzyni przeczyścili przekaznik i wymienilli olej. Drgania ustały na wszystkich biegach poza 1 i 2. Teraz przy ruszaniu jest to strasznie denerwujace. Az zal ruszac bo ewidentnie cos go boli. Czy ktos z Was spotkał sie kiedys z takim objawem. Wczoraj w nocy próbowalem gdzies to znalezc na forum ale padłem. Czytalem tylko o jakichs stukach ale nie o drganiach. Zwracam sie z prosba o pomoc jesli ktos słyszal o podobnym przypadku.
                                      Pozdrawiam
                                      MaRcIn

                                      Komentarz

                                      • ahmed799
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6871
                                        • Ford

                                        #20
                                        Właśnie mam podobne drgania tak do 100 km/h telepie budą. Wymieniłem półoś prawą i prawy przegub wew. W czasie jazdy przy wchodzeniu w zakrety czuc jakby to bylo gdzieś wlaśnie na kole ale zmieniałem i nic nie pomogło. Czy taki objaw może być walnietym przegubem zewnetrznym?? A i tak ok 80 km/h slychac jakby pukanie takie.

                                        филип
                                        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                        Komentarz

                                        Pracuję...